Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu do 28 maart 2024, 17:34

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 31 dec 2017, 11:53 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 1851
't Is de warmste oudjaarsdag sinds mensenheugenis ... desondanks zijn ze er weer.

Ze zijn er weer (in beperkte mate): 220V Motorvärme (ook wel bekend onder "Hotfrog").
De huidige versie betreft de "luxe" variant met een "pantserkabel" en een buiten-stekker-aansluiting.
De prijsstelling is concurrerend met die van Conrad met twee belangrijke verschillen:
Bij Conrad is ie uitverkocht, en bij Conrad verkocht men de basis-versie met een gewone apparaat-stekker

Heb je belangstelling of wil je meer weten stuur een berichtje, of mail: motorverwarmers@123ignition.se

Wacht niet te lang, is de vraag in Zweden groter als die hier dan gaat straks de laatste voorraad ook naar daar.
De komende week (t/m 10 februari) zijn ze in de aanbieding: € 160,- excl en € 166,50 incl verzenden.
Afhalen in 033 kan op afspraak.

    Bijlage:
    Motorvärme -.jpg


Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 10 nov 2018, 15:53 
Offline

Geregistreerd: zo 08 apr 2018, 11:17
Berichten: 91
is het met deze motorverwarmer ook mogelijk om gelijktijdig je kachelventilator aan te laten schakelen ??


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 11 nov 2018, 16:41 
Offline

Geregistreerd: zo 05 okt 2014, 08:42
Berichten: 151
Nee, dat kan helaas niet, maar is mijns inziens (als gebruiker) ook helemaal niet nodig, als de motor lekker warm is door de motorvärme dan is het interieur als je start en gaat rijden ook heel snel op temperatuur.

Uiteraard kun je zelf vrij simpel een schakeling maken om de kachelventilator in te schakelen, eventueel geschakeld met een acculader die je dan van dezelfde 220 afhaalt als waar de motorvärme z'n 220 vanaf haalt.

Maar ik heb de noodzaak nog niet gehad, ook niet bij -10 a -15 en bevroren ramen, paar minuutjes en de boel is afdoende ontdooid.

Gert-Jan.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 16 nov 2018, 21:09 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 1851
Crazy-G schreef:
Nee, dat kan helaas niet, maar is mijns inziens (als gebruiker) ook helemaal niet nodig, als de motor lekker warm is door de motorvärme dan is het interieur als je start en gaat rijden ook heel snel op temperatuur.

Uiteraard kun je zelf vrij simpel een schakeling maken om de kachelventilator in te schakelen, eventueel geschakeld met een acculader die je dan van dezelfde 220 afhaalt als waar de motorvärme z'n 220 vanaf haalt.

Maar ik heb de noodzaak nog niet gehad, ook niet bij -10 a -15 en bevroren ramen, paar minuutjes en de boel is afdoende ontdooid.


Dank Gert-Jan voor de beantwoording en de positieve review.

Het klopt, er zitten geen extra schakel-contacten op de Motorvärme.
Voor het mooi zou je ook willen dat de aanjager ook pas aangaat als de Motorvärme een zekere minimum-temperatuur heeft gehaald (of minstens een zekere tijd heeft gedraaid). Als je een niet helemaal jofele accu hebt dan is een kwartier de aanjager laten draaien misschien net iets teveel ... dan zit je er wel warm bij, maar je komt niet verder - een accu-ladertje komt daarmee dus in beeld en dan wordt het weer makkelijker.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 22 nov 2018, 01:22 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 1851
Het is nog geen echte winter, ik heb ook geen echte voorraad (meer), er ligt er eentje ....

Of er deze winter nog een "actie" komt is nog maar de vraag.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 26 dec 2018, 10:41 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:45
Berichten: 423
Ik ben er erg tevreden over! vorig jaar er eentje in mijn 101 300tdi ingebouwd en 2 uur van te voren aanzetten geeft voldoende warmte.
Ik merk het voornamelijk als ik meteen de snelweg op ga, dan heeft ie de motor veel meer power bij het optrekken.
In mijn serie 3 komt er zeker ook een. Moet nog wel even sparen want het potje is even leeg.
J.

_________________
Volg mijn avonturen op https://www.instagram.com/dutchlandroverlife/


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 30 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.