Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu do 28 maart 2024, 22:15

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een reactie
Gebruikersnaam:
Onderwerp:
Bericht inhoud:
Schrijf hier je bericht. Het mag maximaal 60000 tekens bevatten. 

Smilies
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:
Lettergrootte:
Tekstkleur
Opties:
BBCode staat AAN
[img] staat AAN
[flash] staat UIT
[url] staat AAN
Smilies staan AAN
Schakel BBCode uit
Smilies uitschakelen
URL’s niet automatisch omzetten
Vraag
Hoeveel cilinders heeft een 300tdi? (getal uitschrijven):
Deze vraag is bedoeld om automatische registraties te voorkomen.
   

Voorafgaande berichten - serrie 3 met td5 aandrijflijn inklusief assen en veren
Auteur Bericht
  Berichttitel:  serrie 3 met td5 aandrijflijn inklusief assen en veren  Antwoord met een citaat
Het verhaal
Reed al 5 jaar met een 110 td5 rhd bj 2001 maar door het stoppen van mijn eigen bedrijf werd dit wel een dure aangelegenheid.
Dus een serrie 3 88 rhd bouwjaar 1976 bijgekocht met het idee om de aandrijflijn van de td5 in te bouwen.
Toen de 88 thuis kwam was het wel schrikken, geen chassi nr motor nr klopt niet met het kenteken en het plaatle met chassi nr zit met schroefjes op het bulkhead vast. Oei!
Naar de rdw en het antwoord was wij kunnen dit niet indentieficeren dus ook niet invoeren.
Maar in gesprek met de keurmeester en ik vroeg om een onderzoek door het pat team om de indentie tijd vast te stellen. Dit doe ze slechts 1 keer per maand maar ik kon de auto wel daar laten.
Uitkomst indentietijd is ok er werden 2 loodjes gehangen en ik kon aan de slag.
Auto gedemonteerd chassi laten stralen maar er bleef niet veel over, ik mocht van de rdw het chassi vervangen onder de noemer reparatie en dan als 1/3 de aandrijflijn vervangen, echter kreeg ik van diverse mensen het advies dat met een andere keurmeester hier wel eens anders over gedacht kon worden dus dit risico heb ik niet genomen en mijn chassi in orginele staat gerepareerd. Toen terug naar de rdw voor een chassisnummer inslag daar ik het chassi wil verzinken en daardoor het loodje niet meer leesbaar zou zijn, dus het nummer werd ingeslagen.
Terug naar huis en alle componenten voor de td5 aandrijflijn van het 110 chassi geslepen en op de 88 gelast, hiervoor heb ik het chassi aan de onderkant wat verhoogd omdat anders de steunen voor de reactie armen onder het chassi uit zouden komen. Toen chassi verzonken en gepoedercoat en de opbouw kon beginnen
Om de serrie's look te behouden motor en versnellingsbak 7 cm naar achteren verplaatst maar de gril moest toch 7 cm naar voren anders paste het niet met een orgineel td5 bulkhead. De motor kap tegen het bulkhead 8 cm verlengd.
En de radiateur kwam in problemen met de stuurbekrachtiging dus die moest naar links schuiven.
Het heeft wat hoofdbrekens gekost maar ben tevreden met het resultaat
Foto's op faceboek onder tonny krijnen
Bericht Geplaatst: do 04 mei 2017, 23:31

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.