Auteur |
Bericht |
|
|
Berichttitel: |
Re: En wat heb jij te melden? |
|
|
sjaak109 schreef: GROOT NIEUWS!!!!!!!
ik ga zo meteen de 109 afspuiten met de karcher.(wel met de vuilfrees natuurlijk) zijn 1e wasbeurt in 2 jaar. gister stukje gereden maar de super goede ruiten wissers kregen het vuil niet meer van de ramen. en met laagstaande zon in je bakkes zie je dan niets meer. zal wel weer een kruiwagen of 2 van af komen. Krijg net te horen dat W’werf niet langer 3,5mtr onder nap is. Nog een paar wasbeurtjes Sjaak
[quote="sjaak109"]GROOT NIEUWS!!!!!!!
ik ga zo meteen de 109 afspuiten met de karcher.(wel met de vuilfrees natuurlijk) zijn 1e wasbeurt in 2 jaar. gister stukje gereden maar de super goede ruiten wissers kregen het vuil niet meer van de ramen. en met laagstaande zon in je bakkes zie je dan niets meer. zal wel weer een kruiwagen of 2 van af komen.[/quote]
Krijg net te horen dat W’werf niet langer 3,5mtr onder nap is.
Nog een paar wasbeurtjes Sjaak :mrgreen:
[img]https://ssl.c.photoshelter.com/img-get/I0000h7Ey4bhddYs/s/600/600/nap-166a.jpg[/img]
|
|
|
|
Geplaatst: vr 17 dec 2021, 19:49 |
|
|
|
|
|
Berichttitel: |
Re: En wat heb jij te melden? |
|
|
GROOT NIEUWS!!!!!!!
ik ga zo meteen de 109 afspuiten met de karcher.(wel met de vuilfrees natuurlijk) zijn 1e wasbeurt in 2 jaar. gister stukje gereden maar de super goede ruiten wissers kregen het vuil niet meer van de ramen. en met laagstaande zon in je bakkes zie je dan niets meer. zal wel weer een kruiwagen of 2 van af komen.
GROOT NIEUWS!!!!!!!
ik ga zo meteen de 109 afspuiten met de karcher.(wel met de vuilfrees natuurlijk) zijn 1e wasbeurt in 2 jaar. gister stukje gereden maar de super goede ruiten wissers kregen het vuil niet meer van de ramen. en met laagstaande zon in je bakkes zie je dan niets meer. zal wel weer een kruiwagen of 2 van af komen.
|
|
|
|
Geplaatst: vr 17 dec 2021, 09:30 |
|
|
|
|
|
Berichttitel: |
Re: En wat heb jij te melden? |
|
|
mooi ding. fantaseer ik ook nog wel eens over. over zo,n afzet uit.. maar blijft bij fantaseren denk ik.(weet ik wel zeker) je zat nu in Portugal? ook lekkerrrrrrrr. Rob ook met zijn sneeuw, bah koud wit spul.
mooi ding. fantaseer ik ook nog wel eens over. over zo,n afzet uit.. maar blijft bij fantaseren denk ik.(weet ik wel zeker) je zat nu in Portugal? ook lekkerrrrrrrr. Rob ook met zijn sneeuw, bah koud wit spul. :mrgreen:
|
|
|
|
Geplaatst: do 16 dec 2021, 09:18 |
|
|
|
|
|
Berichttitel: |
Re: En wat heb jij te melden? |
|
|
Gatheroffline schreef: Hè een aasje wind, en nu nog een koel stroompje om in af te koelen. Ziet er top uit! Leuke combi Is daar niet, vandaar dat ik verstoppertje speel in de schaduw één van de zeldzame bomen die daar zijn Dank je, de combi is ondanks de grote nog zeer terrein waardig, ben ook zo een gek die dat uit moet vinden
[quote="Gatheroffline"] Hè een aasje wind, en nu nog een koel stroompje om in af te koelen.
Ziet er top uit! Leuke combi :!:[/quote]
Is daar niet, vandaar dat ik verstoppertje speel in de schaduw één van de zeldzame bomen die daar zijn :roll:
Dank je, de combi is ondanks de grote nog zeer terrein waardig, ben ook zo een gek die dat uit moet vinden :o 8-)
|
|
|
|
Geplaatst: do 16 dec 2021, 00:05 |
|
|
|
|
|
Berichttitel: |
Re: En wat heb jij te melden? |
|
|
Jamaar schreef: Lukt het? Ja!! Zuid Marokko, op de route mahmit-erg shebbi langs de Algerijnse grens Hè een aasje wind, en nu nog een koel stroompje om in af te koelen. Ziet er top uit! Leuke combi
[quote="Jamaar"]Lukt het? Ja!! Zuid Marokko, op de route mahmit-erg shebbi langs de Algerijnse grens[/quote] Hè een aasje wind, en nu nog een koel stroompje om in af te koelen.
Ziet er top uit! Leuke combi :!:
|
|
|
|
Geplaatst: wo 15 dec 2021, 23:13 |
|
|
|
|
|
Berichttitel: |
Re: En wat heb jij te melden? |
|
|
Lukt het? Ja!! Zuid Marokko, op de route mahmit-erg shebbi langs de Algerijnse grens
Lukt het? Ja!! Zuid Marokko, op de route mahmit-erg shebbi langs de Algerijnse grens
|
|
|
|
Geplaatst: wo 15 dec 2021, 21:07 |
|
|
|
|
|
Berichttitel: |
Re: En wat heb jij te melden? |
|
|
sjaak109 schreef: ik weet dat dit een groene pagina is maar ik zou je kwakende/waggelende camper wel eens willen zien... fotoooooooooooos Bizz bizz… p.s. Sjaak Als je die auto van jou eens gebruikt, je weet wel dat ding wat net zo groen wordt als de rest van de parkeerplaats. Dan kom je er van zelf achter wat het niet doet . p.s.s Ik zit wel te wachten op een witte ride out ! Moeten we van de kerst maar richting de Ardenne?
[quote="sjaak109"]ik weet dat dit een groene pagina is maar ik zou je kwakende/waggelende camper wel eens willen zien... fotoooooooooooos[/quote] Bizz bizz… :D
p.s. Sjaak Als je die auto van jou eens gebruikt, je weet wel dat ding wat net zo groen wordt als de rest van de parkeerplaats. Dan kom je er van zelf achter wat het niet doet . ;)
p.s.s Ik zit wel te wachten op een witte ride out ! Moeten we van de kerst maar richting de Ardenne?
|
|
|
|
Geplaatst: wo 15 dec 2021, 20:31 |
|
|
|
|
|
Berichttitel: |
Re: En wat heb jij te melden? |
|
|
ik weet dat dit een groene pagina is maar ik zou je kwakende/waggelende camper wel eens willen zien... fotoooooooooooos
ik weet dat dit een groene pagina is maar ik zou je kwakende/waggelende camper wel eens willen zien... fotoooooooooooos
|
|
|
|
Geplaatst: wo 15 dec 2021, 19:50 |
|
|
|
|
|
Berichttitel: |
Re: En wat heb jij te melden? |
|
|
@ Sjaak. Leen je auto uit, is dat probleem ook opgelost De landcruiser is ook saai vandaar dat ik een mooie ofroad toer door de duinen in een natuurgebied gemaakt heb. Wel eerst de plaatselijke bevolking gevraagd of het toegestaan is. Portugese zijn erg aardige mensen maar ik wil geen gedonder met de GNR, ja dat zijn die mannetjes die boetes uitschrijven. Overnachten zijn ze wel strikt in, niet toegestaan. En overal borden verboden in te rijden voor campers en caravans. Ben er toch in gereden, promt aangehouden, tja mijn auto ziet er uit als een camper kwaakt als een camper en waggelt als een camper, MAAR IS GEEN CAMPER. Kenteken papieren laten zien en wat denk je? Hij had meer verstand dan de gemiddelde uniform drager. Geen bekeuring Het is een vrachtwagen, 3.5 ton met lading en de lading is een camper unit
@ Sjaak. Leen je auto uit, is dat probleem ook opgelost :evil: :twisted:
De landcruiser is ook saai vandaar dat ik een mooie ofroad toer door de duinen in een natuurgebied gemaakt heb. Wel eerst de plaatselijke bevolking gevraagd of het toegestaan is. Portugese zijn erg aardige mensen maar ik wil geen gedonder met de GNR, ja dat zijn die mannetjes die boetes uitschrijven. Overnachten zijn ze wel strikt in, niet toegestaan. En overal borden verboden in te rijden voor campers en caravans. Ben er toch in gereden, promt aangehouden, tja mijn auto ziet er uit als een camper kwaakt als een camper en waggelt als een camper, MAAR IS GEEN CAMPER. Kenteken papieren laten zien en wat denk je? Hij had meer verstand dan de gemiddelde uniform drager. Geen bekeuring :mrgreen: :mrgreen: Het is een vrachtwagen, 3.5 ton met lading en de lading is een camper unit :geek: :ugeek:
|
|
|
|
Geplaatst: wo 15 dec 2021, 19:04 |
|
|
|
|
|
Berichttitel: |
Re: En wat heb jij te melden? |
|
|
.k wilde dat die van mij stuk ging, verveel me dood.
.k wilde dat die van mij stuk ging, verveel me dood. :mrgreen:
|
|
|
|
Geplaatst: wo 15 dec 2021, 17:02 |
|
|
|
|
|
Berichttitel: |
Re: En wat heb jij te melden? |
|
|
M'Rie heeft besloten dat ze ook het één en ander voor de kerst wil hebben. Na de afgelopen maanden de accu en de diesel-opvoerpomp te hebben vervangen, komt ze sinds enige weken langzaam op gang. Wil ze nu weer een nieuwe startmotor, heb ik weer wat te doen met de kerst
:cry: M'Rie heeft besloten dat ze ook het één en ander voor de kerst wil hebben.
Na de afgelopen maanden de accu en de diesel-opvoerpomp te hebben vervangen, komt ze sinds enige weken langzaam op gang. Wil ze nu weer een nieuwe startmotor, heb ik weer wat te doen met de kerst :mrgreen:
|
|
|
|
Geplaatst: wo 15 dec 2021, 10:27 |
|
|
|
|
|
Berichttitel: |
Re: En wat heb jij te melden? |
|
|
Jamaar schreef: Kan zelfs zo zijn dat die reflectie laag condens veroorzaakt en dat wil je helemaal niet. Zelfs Meeuwense kan mij niet verklaren dat goed dekkend weggeplakte belletjes folie mét aluminium condens zou veroorzaken en die zonder niet. Daarnaast kan ik inmiddels op jaren ervaring bogen. Weliswaar slechts n=2 maar toch ... en daarbij jarenlang. In een auto, en dus ook bij een scheepshuid mag je hopen dat die huid/de buitenkant waterdicht is, en daarbij is ie zelfs extreem dampdicht. In principe is iedere isolatie aan de binnenkant een no-go ... behalve wanneer je die isolatie net zo dampdicht kan maken en kennelijk is gealuminiseerd belletjes-plastic + een tapijt (op een door de rubberlijm opgelost rubberlaagje) zo dampdicht dat zelfs bij min veel - en toch voldoende vocht binnen - er geen ijspaleis van maakt. Dat ijspaleis is wat je verwacht bij een buitenste dampdichtere laag. Nog erger wordt het wanneer de vorstgrens en het vocht-transport niet goed samenwerken: dan kan je zelfs een verwoestende ijslaag ín de isolatie-laag krijgen, zelfs bij een in principe goede opeenvolging van dampdichtheden. Of te wel: In de praktijk blijkt het dus mee te vallen met dat gealuminiseerd belletjes-plastic. Overigens is de reflectie-werking bij het warmte binnen houden wel "optimaal" dwz met een luchtlaag binnen (waarbij een heel dun luchtlaagje zelfs ± stilstaat, nl het laagje in het dunne tapijt). Bij het warmte buiten houden is het moeilijker, toch werkt het daar nog steeds redelijk: het aluminium dak warmt op (gelukkig wit dus wordt het niet extreem heet) dat hete dak geeft zijn warmte af naar alle kanten: door de belletjeslaag is het opwarmende contact-effect voor de binnenlucht beperkt, en de warmtestraling wordt door de gealuminiseerde lagen (deels) teruggekaatst. Uiteindelijk warmt het allemaal door en door op ... en dan helpt verder niks meer, maar dat geldt ook voor de muren en daken thuis.
[quote="Jamaar"]Kan zelfs zo zijn dat die reflectie laag condens veroorzaakt en dat wil je helemaal niet.[/quote] Zelfs Meeuwense kan mij niet verklaren dat goed dekkend weggeplakte belletjes folie mét aluminium condens zou veroorzaken en die zonder niet. Daarnaast kan ik inmiddels op jaren ervaring bogen. Weliswaar slechts n=2 maar toch ... en daarbij jarenlang.
In een auto, en dus ook bij een scheepshuid mag je hopen dat die huid/de buitenkant waterdicht is, en daarbij is ie zelfs extreem dampdicht. In principe is iedere isolatie aan de binnenkant een no-go ... behalve wanneer je die isolatie net zo dampdicht kan maken en kennelijk is gealuminiseerd belletjes-plastic + een tapijt (op een door de rubberlijm opgelost rubberlaagje) zo dampdicht dat zelfs bij min veel - en toch voldoende vocht binnen - er geen ijspaleis van maakt. Dat ijspaleis is wat je verwacht bij een buitenste dampdichtere laag. Nog erger wordt het wanneer de vorstgrens en het vocht-transport niet goed samenwerken: dan kan je zelfs een verwoestende ijslaag ín de isolatie-laag krijgen, zelfs bij een in principe goede opeenvolging van dampdichtheden. Of te wel: In de praktijk blijkt het dus mee te vallen met dat gealuminiseerd belletjes-plastic.
Overigens is de reflectie-werking bij het warmte binnen houden wel "optimaal" dwz met een luchtlaag binnen (waarbij een heel dun luchtlaagje zelfs ± stilstaat, nl het laagje in het dunne tapijt). Bij het warmte buiten houden is het moeilijker, toch werkt het daar nog steeds redelijk: het aluminium dak warmt op (gelukkig wit dus wordt het niet extreem heet) dat hete dak geeft zijn warmte af naar alle kanten: door de belletjeslaag is het opwarmende contact-effect voor de binnenlucht beperkt, en de warmtestraling wordt door de gealuminiseerde lagen (deels) teruggekaatst. Uiteindelijk warmt het allemaal door en door op ... en dan helpt verder niks meer, maar dat geldt ook voor de muren en daken thuis.
|
|
|
|
Geplaatst: di 09 nov 2021, 22:09 |
|
|
|
|
|
Berichttitel: |
Re: En wat heb jij te melden? |
|
|
weggeplakt of anderszins opgeklemd helpt een refelctielaag nog steeds. Klopt helaas niet, zat op de middelbare school met de zoon van de fabrikant op school, Meeuwense in haarlem. Daardoor kregen we later voor een habbekrats afgekeurde rollen van dat spul en hij heeft ons uitgebreid over de werking en verwerking vertelt. Kan zelfs zo zijn dat die reflectie laag condens veroorzaakt en dat wil je helemaal niet. Hij rade voor de plak verwerking normaal dubbel noppen folie aan zonder reflectie laag. Wij wilden dat spul aan de binnenkant van de scheepshuid plakken, was geen goed idee Shit dat is ondertussen wel erg lang geleden
[color=#FF40FF]weggeplakt of anderszins opgeklemd helpt een refelctielaag nog steeds. [/color]
Klopt helaas niet, zat op de middelbare school met de zoon van de fabrikant op school, Meeuwense in haarlem. Daardoor kregen we later voor een habbekrats afgekeurde rollen van dat spul en hij heeft ons uitgebreid over de werking en verwerking vertelt. Kan zelfs zo zijn dat die reflectie laag condens veroorzaakt en dat wil je helemaal niet. Hij rade voor de plak verwerking normaal dubbel noppen folie aan zonder reflectie laag. Wij wilden dat spul aan de binnenkant van de scheepshuid plakken, was geen goed idee :? Shit dat is ondertussen wel erg lang geleden :cry: :cry:
|
|
|
|
Geplaatst: di 09 nov 2021, 21:11 |
|
|
|
|
|
Berichttitel: |
Re: En wat heb jij te melden? |
|
|
Jamaar schreef: Ik heb dubbellaags gealuminiseerd belletjesplastic gebruik
Jammer alleen dat de aluminium laag dan niets doet, dat zit er op voor reflectie isolatie. Het hoort vrij aangebracht te worden met aan bijde kanten een luchtspleet van een paar cm voor optimale werking. Zonder alu veel goedkoper
Tja, goedkoper kon het niet, ik kreeg het zo voor niks van de timmerman. Verder is het weliswaar waar dat een luchtspleet beter is voor een optimale thermische isolatie werking maar ook weggeplakt of anderszins opgeklemd helpt een refelctielaag nog steeds. Bovendien werkt dat dubbellaags belletjes-plastic dus al een klein beetje als zijn eigen luchtlaag. Tenslotte: In de praktijk blijkt de belletjesplastic-laag met daarop een dunne tapijt-afwerking heel goed geluiddempend. Anti-dreun is de ene, gewichtge route, de truuk daarbij is de panelen zo zwaar en "traag" te maken dat ze niet meer mee-resoneren. De andere route is de lichte, slappe route waarbij het geluid verstomd omdat het doodloopt in de belletjes en het tapijt. De lichte. slappe route is de stealth-oplossing die een uil al had uitgevonden voordat wij last hadden van een rammelende LandRover. (De truuk van de uil is een zachte donzige onderlaag en daaroverheen net iets minder zachte, gladde veren - zo vliegt ie geluidloos.)
[quote="Jamaar"][color=#800000] Ik heb dubbellaags gealuminiseerd belletjesplastic gebruik[/color]
Jammer alleen dat de aluminium laag dan niets doet, dat zit er op voor reflectie isolatie. Het hoort vrij aangebracht te worden met aan bijde kanten een luchtspleet van een paar cm voor optimale werking. Zonder alu veel goedkoper [/quote] Tja, goedkoper kon het niet, ik kreeg het zo voor niks van de timmerman.
Verder is het weliswaar waar dat een luchtspleet beter is voor een optimale thermische isolatie werking maar ook weggeplakt of anderszins opgeklemd helpt een refelctielaag nog steeds. Bovendien werkt dat dubbellaags belletjes-plastic dus al een klein beetje als zijn eigen luchtlaag.
Tenslotte: In de praktijk blijkt de belletjesplastic-laag met daarop een dunne tapijt-afwerking heel goed geluiddempend. Anti-dreun is de ene, gewichtge route, de truuk daarbij is de panelen zo zwaar en "traag" te maken dat ze niet meer mee-resoneren. De andere route is de lichte, slappe route waarbij het geluid verstomd omdat het doodloopt in de belletjes en het tapijt. De lichte. slappe route is de stealth-oplossing die een uil al had uitgevonden voordat wij last hadden van een rammelende LandRover. (De truuk van de uil is een zachte donzige onderlaag en daaroverheen net iets minder zachte, gladde veren - zo vliegt ie geluidloos.)
|
|
|
|
Geplaatst: di 09 nov 2021, 19:53 |
|
|
|
|
|
Berichttitel: |
Re: En wat heb jij te melden? |
|
|
Ik heb dubbellaags gealuminiseerd belletjesplastic gebruikJammer alleen dat de aluminium laag dan niets doet, dat zit er op voor reflectie isolatie. Het hoort vrij aangebracht te worden met aan bijde kanten een luchtspleet van een paar cm voor optimale werking. Zonder alu veel goedkoper en werkt net zo goed als je het plakt. Ik zweer bij iso slaap matjes, gesloten cell, makkelijk te bewerken en met bison lijm te plakken. Koop ze op de rommelmarkt voor een paar euro.
[color=#FF40BF] Ik heb dubbellaags gealuminiseerd belletjesplastic gebruik[/color]
Jammer alleen dat de aluminium laag dan niets doet, dat zit er op voor reflectie isolatie. Het hoort vrij aangebracht te worden met aan bijde kanten een luchtspleet van een paar cm voor optimale werking. Zonder alu veel goedkoper :P en werkt net zo goed :!: als je het plakt. Ik zweer bij iso slaap matjes, gesloten cell, makkelijk te bewerken en met bison lijm te plakken. Koop ze op de rommelmarkt voor een paar euro.
|
|
|
|
Geplaatst: di 09 nov 2021, 14:50 |
|
|
|
|
|
Berichttitel: |
Re: En wat heb jij te melden? |
|
|
BlueMotion schreef: Afgelopen weekend met het dakje bezig geweest. In totaal 9 antidreun matjes erop geplakt (vibraflex) en met Bison Tix er naaldvilt overheen. Hopen dat alles blijft zitten. Het ziet er in ieder geval super strak uit.
Dus mocht iemand dit ook willen doen:
Vibraflex Naaldvilt (2x2,6m) en een pot Bison Tix gel Jacob, Dat ziet er patent uit. Ik heb dubbellaags gealuminiseerd belletjesplastic gebruikt en het goedkoopste lichtgrijze Kwantum-tapijt en een pot Pattex contactlijm (want goedkoper). Jij had evident een groot voor de hand liggend voordeel: het dak los voor je. Ik plakte het met de zwaartekracht als tegenwerkende factor ... mijn wederhelft heeft gelukkig wel liefdevol hand en spandiensten verleend. Mijn ervaring was en is dat het dak ook met minimale anti-dreun al heel stil kan worden. De lichtgewicht belletjesplastic dun tapijt combinatie straalt maar weinig geluid af. Uit ervaring kan ik melden dat de lichtgewicht dak-beplakking jarenlang probleemloos blijft zitten.
[quote="BlueMotion"]Afgelopen weekend met het dakje bezig geweest. In totaal 9 antidreun matjes erop geplakt (vibraflex) en met Bison Tix er naaldvilt overheen. Hopen dat alles blijft zitten. Het ziet er in ieder geval super strak uit.
Dus mocht iemand dit ook willen doen:
Vibraflex Naaldvilt (2x2,6m) en een pot Bison Tix gel[/quote] Jacob, Dat ziet er patent uit.
Ik heb dubbellaags gealuminiseerd belletjesplastic gebruikt en het goedkoopste lichtgrijze Kwantum-tapijt en een pot Pattex contactlijm (want goedkoper). Jij had evident een groot voor de hand liggend voordeel: het dak los voor je. Ik plakte het met de zwaartekracht als tegenwerkende factor ... mijn wederhelft heeft gelukkig wel liefdevol hand en spandiensten verleend.
Mijn ervaring was en is dat het dak ook met minimale anti-dreun al heel stil kan worden. De lichtgewicht belletjesplastic dun tapijt combinatie straalt maar weinig geluid af. Uit ervaring kan ik melden dat de lichtgewicht dak-beplakking jarenlang probleemloos blijft zitten.
|
|
|
|
Geplaatst: di 09 nov 2021, 12:26 |
|
|
|
|
|
Berichttitel: |
Re: En wat heb jij te melden? |
|
|
Afgelopen weekend met het dakje bezig geweest. In totaal 9 antidreun matjes erop geplakt (vibraflex) en met Bison Tix er naaldvilt overheen. Hopen dat alles blijft zitten. Het ziet er in ieder geval super strak uit. Dus mocht iemand dit ook willen doen: Vibraflex Naaldvilt (2x2,6m) en een pot Bison Tix gel https://photos.app.goo.gl/so7W6JfHgmrHWuT96
Afgelopen weekend met het dakje bezig geweest. In totaal 9 antidreun matjes erop geplakt (vibraflex) en met Bison Tix er naaldvilt overheen. Hopen dat alles blijft zitten. Het ziet er in ieder geval super strak uit.
Dus mocht iemand dit ook willen doen:
Vibraflex Naaldvilt (2x2,6m) en een pot Bison Tix gel
[url]https://photos.app.goo.gl/so7W6JfHgmrHWuT96[/url]
|
|
|
|
Geplaatst: di 09 nov 2021, 11:08 |
|
|
|
|
|
Berichttitel: |
Re: En wat heb jij te melden? |
|
|
Jamaar schreef: dat is mooi man, wordt de diesel misschien weer wat goedkoper, en kan ik vaker de 109 pakken ipv. mijn eco dieseltje.
[quote="Jamaar"]Dat hele milieu is verloren energie, klimaat top, laat mij niet lachen. Worden er zo maar even 400.000 vaten per dag EXTRA opgepompt. [url]https://www.nu.nl/economie/6166042/olielanden-gaan-vanaf-december-400000-vaten-meer-per-dag-oppompen.amp[/url] Waar zijn we dan mee bezig? :shock: :) :? :shock: :? :?:[/quote]
dat is mooi man, wordt de diesel misschien weer wat goedkoper, en kan ik vaker de 109 pakken ipv. mijn eco dieseltje. :mrgreen:
|
|
|
|
Geplaatst: vr 05 nov 2021, 17:00 |
|
|
|
|
|
Berichttitel: |
Re: En wat heb jij te melden? |
|
|
Dat hele milieu is verloren energie, klimaat top, laat mij niet lachen. Worden er zo maar even 400.000 vaten per dag EXTRA opgepompt. [url]https://www.nu.nl/economie/6166042/olielanden-gaan-vanaf-december-400000-vaten-meer-per-dag-oppompen.amp[/url] Waar zijn we dan mee bezig? :shock: :) :? :shock: :? :?:
|
|
|
|
Geplaatst: vr 05 nov 2021, 16:12 |
|
|
|
|
|
Berichttitel: |
Re: En wat heb jij te melden? |
|
|
Ik hou ook van groen, maar gewas..daahag Een maand terug kon je de reflectoren langs de weg al niet meer zien, van de week zat de prut zo hoog dat je ook de verkeersborden niet meer kon ontcijferen … Misschien kom ik er morgen nog aan toe, boom knuffelen.. Is dah garoen genoeg?
:? Ik hou ook van groen, maar gewas..daahag :?
Een maand terug kon je de reflectoren langs de weg al niet meer zien, van de week zat de prut zo hoog dat je ook de verkeersborden niet meer kon ontcijferen …
Misschien kom ik er morgen nog aan toe, boom knuffelen.. Is dah garoen genoeg?
[img]https://www.wellandgood.com/wp-content/uploads/2020/04/GettyImages-649657251.jpg[/img]
|
|
|
|
Geplaatst: vr 05 nov 2021, 12:22 |
|
|
|
|
|
Berichttitel: |
Re: En wat heb jij te melden? |
|
|
sjaak109 schreef: milieu barbaar dat mos zorgt er voor dat je CO2 neutraal rijd. ik koester die plantjes in mijn regengootjes. Hmm ... daar is toch nog wel iets aan te verbeteren. Koester die mosjes in de regengootjes, en leg er een herbarium van aan. De beste CO2 maatregel is namelijk niet het koesteren van de plantjes maar het vastleggen van biomassa. Paradoxaal genoeg zijn het niet de regenwouden die CO2 vastleggen maar de moerassen in de gematigde zone. In die moerassen wordt biomassa (sub)fossiel vastgelegd en daarmee verdwijnt de C van de CO2 uit de atmosfeer en wordt het veen. In de tropische regenwouden verteert bijna alle biomassa in heel korte tijd, het is er immers warm en vochtig: de beste omstandigheden voor een snel verval ... en bij dat verval komt de kort tevoren vastgelegde CO2 weer in de atmosfeer. Overigens is er toch alle reden tot zorg mbt die tropische regenwouden: 1º zijn die wouden een belangrijke stabiliserende factor op het weer/klimaat, en 2º ondanks de snelle turn-over in een regenwoud moet je toch ook rekenen met een bescheiden reservoir aan vastgelegde organische stof; wordt het bos "ontgonnen" dan oxideert ook dat reservoir aan organische stof en zo begint de zogenaamde "CO2-neutrale" palmolie al met een enorme achterstand (waarbij je bovendien moet bedenken dat tegen de tijd dat alle organische stof geoxideerd is het ook afgelopen is met de olie-palm-plantage, want dat oxideren zorgt voor gratis "kunstmest").
[quote="sjaak109"] milieu barbaar dat mos zorgt er voor dat je CO2 neutraal rijd. ik koester die plantjes in mijn regengootjes.[/quote] Hmm ... daar is toch nog wel iets aan te verbeteren.
Koester die mosjes in de regengootjes, en leg er een herbarium van aan. De beste CO2 maatregel is namelijk niet het koesteren van de plantjes maar het vastleggen van biomassa.
Paradoxaal genoeg zijn het [u]niet[/u] de regenwouden die CO2 vastleggen maar de moerassen in de gematigde zone. In die moerassen wordt biomassa (sub)fossiel vastgelegd en daarmee verdwijnt de C van de CO2 uit de atmosfeer en wordt het veen. In de tropische regenwouden verteert bijna alle biomassa in heel korte tijd, het is er immers warm en vochtig: de beste omstandigheden voor een snel verval ... en bij dat verval komt de kort tevoren vastgelegde CO2 weer in de atmosfeer. Overigens is er toch alle reden tot zorg mbt die tropische regenwouden: 1º zijn die wouden een belangrijke stabiliserende factor op het weer/klimaat, en 2º ondanks de snelle turn-over in een regenwoud moet je toch ook rekenen met een bescheiden reservoir aan vastgelegde organische stof; wordt het bos "ontgonnen" dan oxideert ook dat reservoir aan organische stof en zo begint de zogenaamde "CO2-neutrale" palmolie al met een enorme achterstand (waarbij je bovendien moet bedenken dat tegen de tijd dat alle organische stof geoxideerd is het ook afgelopen is met de olie-palm-plantage, want dat oxideren zorgt voor gratis "kunstmest").
|
|
|
|
Geplaatst: vr 05 nov 2021, 12:00 |
|
|
|
|
|
Berichttitel: |
Re: En wat heb jij te melden? |
|
|
Jamaar schreef: Spuit hem met een hogedrukreiniger wel eens af wat mos te verwijderen. milieu barbaar dat mos zorgt er voor dat je CO2 neutraal rijd. ik koester die plantjes in mijn regengootjes.
[quote="Jamaar"] Spuit hem met een hogedrukreiniger wel eens af wat mos te verwijderen. :?[/quote] milieu barbaar dat mos zorgt er voor dat je CO2 neutraal rijd. ik koester die plantjes in mijn regengootjes.
|
|
|
|
Geplaatst: vr 05 nov 2021, 09:13 |
|
|
|
|
|
Berichttitel: |
Re: En wat heb jij te melden? |
|
|
Het vervelende van een Landcruiser is dat hij wit is en ik moet met schaamte bekennen dat ik hem zondag voor het eerst na 5 jaar gewassen hebt en hij weer wit is, heb het lang uitgesteld maar moest er toch aan geloven, wassen. Spons en eco afwasmiddel niet mijn hobby. De ambu wordt niet gewassen zijn patina is heilig Spuit hem met een hogedrukreiniger wel eens af maar dat is meer om modder, bladeren en wat mos te verwijderen. Doe dat met gefilterd regenwater, laat geen vlekken achter als je te lui bent om hem droog te zemen
Het vervelende van een Landcruiser is dat hij wit is en ik moet met schaamte bekennen dat ik hem zondag voor het eerst na 5 jaar gewassen hebt en hij weer wit is, heb het lang uitgesteld maar moest er toch aan geloven, wassen. Spons en eco afwasmiddel :shock: :shock: niet mijn hobby. De ambu wordt niet gewassen :twisted: :evil: :o zijn patina is heilig 8-) 8-) Spuit hem met een hogedrukreiniger wel eens af maar dat is meer om modder, bladeren en wat mos te verwijderen. Doe dat met gefilterd regenwater, laat geen vlekken achter als je te lui bent om hem droog te zemen :?
|
|
|
|
Geplaatst: do 04 nov 2021, 22:29 |
|
|
|
|
|
Berichttitel: |
Re: En wat heb jij te melden? |
|
|
Je had 'm eergister moeten wassen. Gister was het de dankdag voor het gewas.
Je had 'm [size=150]eergister[/size] moeten wassen. Gister was het de dankdag voor het gewas. :ugeek:
|
|
|
|
Geplaatst: do 04 nov 2021, 18:13 |
|
|
|
|
|
Berichttitel: |
Re: En wat heb jij te melden? |
|
|
GEWASSEN???????????????????????????????????????????? WAASDA
GEWASSEN???????????????????????????????????????????? :?: WAASDA
|
|
|
|
Geplaatst: do 04 nov 2021, 17:35 |
|
|
|
|
|
Berichttitel: |
Re: En wat heb jij te melden? |
|
|
sjaak109 schreef: ennnn me kachel doet het weer perfect. dat wordt zaterdag zweten in de 109. Ben jij wel lekker Nog even dan ga je vertellen dat je de 109 gewassen hebt voor as zaterdag .
[quote="sjaak109"] ennnn me kachel doet het weer perfect. dat wordt zaterdag zweten in de 109.[/quote]
Ben jij wel lekker :?:
Nog even dan ga je vertellen dat je de 109 gewassen hebt voor as zaterdag .
[img]https://www.studioaka.co.uk/studioaka_files/image/70217d9f549e937a37f8a92dc5d25a4c.jpg[/img]
|
|
|
|
Geplaatst: do 04 nov 2021, 15:29 |
|
|
|
|
|
Berichttitel: |
Re: En wat heb jij te melden? |
|
|
Jamaar schreef: naaah na de 7 keer motor wissel en nieuwe radiateur?tor zit/zat er geen lekstop meer in alles doorgespoeld, ook omdat er andere koelvloeistof in moest. ik vermoed dat in de oliekoeler van de sd33 wat zand/gruis zat wat netjes is rondgepompt naar de kachel.(constructie foutje) en na de zomerstop van de kachel (tenminste ik gebruik hem niet in de zomer) is die troep bezonken in het laagste gedeelte van de kachel. de uitgaande slang en buis. kan nu gelukkig weer de mussen van het dak stoken.
[quote="Jamaar"]Het bekende radiator wondermiddel :shock: schenk een flesje lekstop in de radiator en alles is dicht, ook de kachel :evil: :cry: :evil:[/quote]
naaah na de 7 keer motor wissel en nieuwe radiateur?tor zit/zat er geen lekstop meer in
alles doorgespoeld, ook omdat er andere koelvloeistof in moest. ik vermoed dat in de oliekoeler van de sd33 wat zand/gruis zat wat netjes is rondgepompt naar de kachel.(constructie foutje) en na de zomerstop van de kachel (tenminste ik gebruik hem niet in de zomer) is die troep bezonken in het laagste gedeelte van de kachel. de uitgaande slang en buis. kan nu gelukkig weer de mussen van het dak stoken.
|
|
|
|
Geplaatst: do 04 nov 2021, 09:09 |
|
|
|
|
|
Berichttitel: |
Re: En wat heb jij te melden? |
|
|
Het bekende radiator wondermiddel :shock: schenk een flesje lekstop in de radiator en alles is dicht, ook de kachel :evil: :cry: :evil:
|
|
|
|
Geplaatst: wo 03 nov 2021, 18:11 |
|
|
|
|
|
Berichttitel: |
Re: En wat heb jij te melden? |
|
|
vandaag wat leidingen uitgeboord. mijn superieure nissan/land rover kachel deed het niet meer. eerste verdachte was het kraantje. hier spoot het water uit. toen de leidingen weg gehaald en geprobeerd door te blazen. 1 leiding van koper (waterleiding knutsel ding) zat over zeker 5 cm geheel dicht met ????????? meuk. moest het met een boor er uit peuteren. ennnn me kachel doet het weer perfect. dat wordt zaterdag zweten in de 109.
vandaag wat leidingen uitgeboord. mijn superieure nissan/land rover kachel deed het niet meer. eerste verdachte was het kraantje. hier spoot het water uit. toen de leidingen weg gehaald en geprobeerd door te blazen. 1 leiding van koper (waterleiding knutsel ding) zat over zeker 5 cm geheel dicht met ????????? meuk. moest het met een boor er uit peuteren. ennnn me kachel doet het weer perfect. dat wordt zaterdag zweten in de 109.
|
|
|
|
Geplaatst: wo 03 nov 2021, 15:38 |
|
|
|
|
|
Berichttitel: |
Re: En wat heb jij te melden? |
|
|
keuuuh-ching Is it…. Or is it not? Vuiltje in mij oog?
keuuuh-ching
[img]https://i.pinimg.com/564x/a8/21/56/a82156d190dc89c2b9392a7e3e3322d6.jpg[/img]
Is it…. Or is it not? :?
[i]Vuiltje in mij oog?[/i]
|
|
|
|
Geplaatst: wo 13 okt 2021, 07:35 |
|
|
|
|
|
Berichttitel: |
Re: En wat heb jij te melden? |
|
|
.. schreef: Denk dat alleen de website niet meer up to date is: https://m.facebook.com/dutchlandroversortoutGaat dit jaar gewoon door geloof ik, maar je moet fb hebben anders hoor je er niet bij Wellicht kan iemand met FB de nuttige details alhier publiceren ?? Ik heb zelf geen fb, maar de link op de website naar fb is volgens mij gewoon openbaar. Dus die kan iedereen aan klikken . Veel meer dan de data valt er nog niet te lezen. Ik kan fb niet zien, lijkt dus niet openbaar. Dus even over een ander zijn schouder globaal meegekeken. Dus alleen mogelijk na aanmelden dat je wil blijven camperen Dus even een dagje buurten en kofferbak snuffelen is er niet bij… lijkt meer op een treffen? (Vrij Citaat) het is een campeerweekend en het is niet de bedoeling om alleen op zondag spullen te verkopen/bezoeken. (/Citaat)
[quote=".."] Denk dat alleen de website niet meer up to date is: https://m.facebook.com/dutchlandroversortout
Gaat dit jaar gewoon door geloof ik, maar je moet fb hebben anders hoor je er niet bij ;)
Wellicht kan iemand met FB de nuttige details alhier publiceren ??
Ik heb zelf geen fb, maar de link op de website naar fb is volgens mij gewoon openbaar. Dus die kan iedereen aan klikken . Veel meer dan de data valt er nog niet te lezen.[/quote]
Ik kan fb niet zien, lijkt dus niet openbaar. Dus even over een ander zijn schouder globaal meegekeken. :shock:
Dus alleen mogelijk na aanmelden dat je wil blijven camperen :? Dus even een dagje buurten en kofferbak snuffelen is er niet bij… lijkt meer op een treffen?
[i](Vrij Citaat) het is een campeerweekend en het is niet de bedoeling om alleen op zondag spullen te verkopen/bezoeken. (/Citaat)[/i]
|
|
|
|
Geplaatst: zo 03 okt 2021, 10:11 |
|
|
|
|
|
Berichttitel: |
Re: En wat heb jij te melden? |
|
|
Moghe,
Zijn we nog wakker? lees nff niet zoveel nieuws meer. Volgas aan mn Transit bus bezig om hem zo snel mogelijk met zijn laatste APK op de weg te krijgen. Ben er nu een Mahonie houten dashbord aan het in maken. Tussen kerst en oud nieuw weekje vrij genomen, hoop hem dan echt na 6 jaar eens gereed te hebben. Dan kan de daily Suzuki de handel in . Gaat weer geld schelen aan opslag van de LaRo en vaste lasten van de Soes. Dan maakt hij plaats in de garage voor de Serie 2A 109 in de garage. Daar de koets van lichten en herrie gaan schoppen aan het chassis met de slijptol en naaldenbikker. Zal wat genade voor de buren hebben betreffende de tijdstippen. Het lasapparaat maakt daarna niet zoveel herrie meer. Praatjes genoeg weer, geen woorden maar daden. gas erop.
groet Nico
Moghe,
Zijn we nog wakker? lees nff niet zoveel nieuws meer. Volgas aan mn Transit bus bezig om hem zo snel mogelijk met zijn laatste APK op de weg te krijgen. Ben er nu een Mahonie houten dashbord aan het in maken. Tussen kerst en oud nieuw weekje vrij genomen, hoop hem dan echt na 6 jaar eens gereed te hebben. Dan kan de daily Suzuki de handel in . Gaat weer geld schelen aan opslag van de LaRo en vaste lasten van de Soes. Dan maakt hij plaats in de garage voor de Serie 2A 109 in de garage. Daar de koets van lichten en herrie gaan schoppen aan het chassis met de slijptol en naaldenbikker. Zal wat genade voor de buren hebben betreffende de tijdstippen. Het lasapparaat maakt daarna niet zoveel herrie meer. Praatjes genoeg weer, geen woorden maar daden. gas erop.
groet Nico
|
|
|
|
Geplaatst: zo 03 okt 2021, 09:59 |
|
|
|
|
|
Berichttitel: |
Re: En wat heb jij te melden? |
|
|
GatheRRoveR schreef: Marc-my-Words schreef: Waarom zo omslachtig? Mijn ervaring is dat de rubbers in de dubbel-rubber vervangwissers van dubieuze kwaliteit is, dat is ook de reden waarom ze bijna niet meer te vinden zijn (ooit had onze dorpsgarage ze, ver weggeborgen in een kartonnen koker want "ze deugden niet" -- naar ik hoorde had ook een Fivan garage ze wel, maar dat was minstens zo lang geleden). De rubbers in de enkel-rubber vervangbladen (die ik in een voorraadje in Frankrijk kocht) bleken veel duurzamer, en ze passen in de dubbele kunststof-houder. Dus rijd ik al een eeuwigheid met deze antieke zooi ... O ja, heb je een 70cm lang enkel vervang-rubber dan kan je daaruit één dubbele van 35 cm van nieuw rubber voorzien.
Zo dat is ook weer duidelijk, niet simpel. Dat wil zeggen: Simpel is het wel (anders begon ik er niet aan), alleen moet je tegen het spul aanlopen, met name die dubbele strip is essentieel. Ik ben overigens maar wat blij dat ik mijn dubbele wisser-strips indertijd van mijn oude naar de nieuwe Defender heb overgezet ... nu dus al zo'n 20 jaar dubbele wisser-pret. Nog blijer ben ik sinds ik nog een derde dubbele wisser bij het opruimen van de garage vond, de achterruit wordt nu ook dubbel gewist. Qua Angry Birds: Druiven geven niet zelden een Hitchcock-achtige ervaring. De ene dag denk je overmorgen zijn ze rijp genoeg om de eerste te plukken, en de volgende ochtend wordt je wakker en je denkt van Hitchcock gedroomd te hebben ... de kale druiven-takken zijn dan genoeg om klaarwakker en "angry" de dag in te gaan. O ja, ik vond nog "iets" over universele vervang-bladen: https://www.amt.nl/techniek/nieuws/2011 ... s-10116316
[quote="GatheRRoveR"][quote="Marc-my-Words"]Waarom zo omslachtig? Mijn ervaring is dat de rubbers in de dubbel-rubber vervangwissers van dubieuze kwaliteit is, dat is ook de reden waarom ze bijna niet meer te vinden zijn (ooit had onze dorpsgarage ze, ver weggeborgen in een kartonnen koker want "ze deugden niet" -- naar ik hoorde had ook een Fivan garage ze wel, maar dat was minstens zo lang geleden). De rubbers in de enkel-rubber vervangbladen (die ik in een voorraadje in Frankrijk kocht) bleken veel duurzamer, en ze passen in de dubbele kunststof-houder. Dus rijd ik al een eeuwigheid met deze antieke zooi ... [size=85]O ja, heb je een 70cm lang enkel vervang-rubber dan kan je daaruit één dubbele van 35 cm van nieuw rubber voorzien.[/size] [/quote] Zo dat is ook weer duidelijk, niet simpel.[/quote] Dat wil zeggen: Simpel is het wel (anders begon ik er niet aan), alleen moet je tegen het spul aanlopen, met name die dubbele strip is essentieel. Ik ben overigens maar wat blij dat ik mijn dubbele wisser-strips indertijd van mijn oude naar de nieuwe Defender heb overgezet ... nu dus al zo'n 20 jaar dubbele wisser-pret. Nog blijer ben ik sinds ik nog een derde dubbele wisser bij het opruimen van de garage vond, de achterruit wordt nu ook dubbel gewist.
Qua Angry Birds: Druiven geven niet zelden een Hitchcock-achtige ervaring. De ene dag denk je overmorgen zijn ze rijp genoeg om de eerste te plukken, en de volgende ochtend wordt je wakker en je denkt van Hitchcock gedroomd te hebben ... de kale druiven-takken zijn dan genoeg om klaarwakker en "angry" de dag in te gaan.
O ja, ik vond nog "iets" over universele vervang-bladen: https://www.amt.nl/techniek/nieuws/2011/03/losse-vervangrubbers-voor-ruitenwissers-10116316
|
|
|
|
Geplaatst: za 02 okt 2021, 15:30 |
|
|
|
|
|
Berichttitel: |
Re: En wat heb jij te melden? |
|
|
Marc-my-Words schreef: Waarom zo omslachtig? Mijn ervaring is dat de rubbers in de dubbel-rubber vervangwissers van dubieuze kwaliteit is, dat is ook de reden waarom ze bijna niet meer te vinden zijn (ooit had onze dorpsgarage ze, ver weggeborgen in een kartonnen koker want "ze deugden niet" -- naar ik hoorde had ook een Fivan garage ze wel, maar dat was minstens zo lang geleden). De rubbers in de enkel-rubber vervangbladen (die ik in een voorraadje in Frankrijk kocht) bleken veel duurzamer, en ze passen in de dubbele kunststof-houder. Dus rijd ik al een eeuwigheid met deze antieke zooi ... O ja, heb je een 70cm lang enkel vervang-rubber dan kan je daaruit één dubbele van 35 cm van nieuw rubber voorzien.
Zo dat is ook weer duidelijk, niet simpel. Wat denk je al mijn druiven in de tuin opgevrøten !!! Dat net na de vakantie, toen kwam ik dit ook al tegen Hoezo "boze vogels activiteiten" ?
[quote="Marc-my-Words"]Waarom zo omslachtig? Mijn ervaring is dat de rubbers in de dubbel-rubber vervangwissers van dubieuze kwaliteit is, dat is ook de reden waarom ze bijna niet meer te vinden zijn (ooit had onze dorpsgarage ze, ver weggeborgen in een kartonnen koker want "ze deugden niet" -- naar ik hoorde had ook een Fivan garage ze wel, maar dat was minstens zo lang geleden). De rubbers in de enkel-rubber vervangbladen (die ik in een voorraadje in Frankrijk kocht) bleken veel duurzamer, en ze passen in de dubbele kunststof-houder. Dus rijd ik al een eeuwigheid met deze antieke zooi ... [size=85]O ja, heb je een 70cm lang enkel vervang-rubber dan kan je daaruit één dubbele van 35 cm van nieuw rubber voorzien.[/size] [/quote]
Zo dat is ook weer duidelijk, niet simpel.
[size=150][i]Wat denk je al mijn druiven in de tuin opgevrøten !!! Dat net na de vakantie, toen kwam ik dit ook al tegen [/i][/size] :shock: :?
[img]https://myalbum.com/photo/QvdhiYRxZATE/1k0.jpg[/img] [size=150][i]Hoezo "boze vogels activiteiten" ?[/i][/size]
|
|
|
|
Geplaatst: za 02 okt 2021, 15:05 |
|
|
|
|
|
Berichttitel: |
Re: En wat heb jij te melden? |
|
|
Gast 3 schreef: Marc-my-Words schreef: Hmm .. of het voor een Series wissertje ook geldt weet ik niet, maar ik ben uiterst tevreden over mijn knutselwerk waarbij de wissers een dubbel rubbertje hebben gekregen. Bij de Defender wordt niet alleen de regen waar ook de wisser over de ruit uitgesmeerd. Met een dubbel rubbertje neemt de druk af en de nuttige werking neemt toe (en de levensduur van de rubbertjes wordt enorm verlengd). Hoe heb je dit gedaan? Tja, de "truuk" is dat je een universeel ruitenwisser-vervangrubber met een kunststof-houder moet zoeken, en dan bovendien naast een lange enkele ook nog eentje met een dubbel-rubber-kunststof-houder. Waarom zo omslachtig? Mijn ervaring is dat de rubbers in de dubbel-rubber vervangwissers van dubieuze kwaliteit is, dat is ook de reden waarom ze bijna niet meer te vinden zijn (ooit had onze dorpsgarage ze, ver weggeborgen in een kartonnen koker want "ze deugden niet" -- naar ik hoorde had ook een Fivan garage ze wel, maar dat was minstens zo lang geleden). De rubbers in de enkel-rubber vervangbladen (die ik in een voorraadje in Frankrijk kocht) bleken veel duurzamer, en ze passen in de dubbele kunststof-houder. Dus rijd ik al een eeuwigheid met deze antieke zooi ... O ja, heb je een 70cm lang enkel vervang-rubber dan kan je daaruit één dubbele van 35 cm van nieuw rubber voorzien.Of te wel: Vraag eens goed rond bij dorpsgarages en garages waar ze vans en (kleinere) vrachtwagens onderhouden. De universele vervangbladen werden kennelijk indertijd (zo'n 25-30 jaar geleden) door de vertegenwoordiger met name bij dit soort garages aan de man gebracht. De gewone merk-garage doet niet in dit soort universeel spul, zelfs de niet-merk-garage verkiest een duurder merk-gebonden blad, de klant betaalt ... dus moet je hopen op een garagist met een hoog oplossend vermogen, en vooral met een ruime voorraad en daarenboven een goed geheugen voor het hoe en waar alles ligt. Overigens had Conrad ze tot zo'n 10 jaar geleden ook in de catalogus ... en daar waren de reviews nogal ongunstig: precies mijn ervaring: het rubber was snel ter ziele. Waarschijnlijk hebben de bedroefde klanten de hele vervangwissers weg gedaan en niet bedacht dat je de plastic strip moest bewaren om er nieuw rubber in te frøtten.
[quote="Gast 3"][quote="Marc-my-Words"]Hmm .. of het voor een Series wissertje ook geldt weet ik niet, maar ik ben uiterst tevreden over mijn knutselwerk waarbij de wissers een dubbel rubbertje hebben gekregen. Bij de Defender wordt niet alleen de regen waar ook de wisser over de ruit uitgesmeerd. Met een dubbel rubbertje neemt de druk af en de nuttige werking neemt toe (en de levensduur van de rubbertjes wordt enorm verlengd).[/quote] Hoe heb je dit gedaan?[/quote] Tja, de "truuk" is dat je een universeel ruitenwisser-vervangrubber met een kunststof-houder moet zoeken, en dan bovendien naast een lange enkele ook nog eentje met een dubbel-rubber-kunststof-houder.
Waarom zo omslachtig? Mijn ervaring is dat de rubbers in de dubbel-rubber vervangwissers van dubieuze kwaliteit is, dat is ook de reden waarom ze bijna niet meer te vinden zijn (ooit had onze dorpsgarage ze, ver weggeborgen in een kartonnen koker want "ze deugden niet" -- naar ik hoorde had ook een Fivan garage ze wel, maar dat was minstens zo lang geleden). De rubbers in de enkel-rubber vervangbladen (die ik in een voorraadje in Frankrijk kocht) bleken veel duurzamer, en ze passen in de dubbele kunststof-houder. Dus rijd ik al een eeuwigheid met deze antieke zooi ... [size=85]O ja, heb je een 70cm lang enkel vervang-rubber dan kan je daaruit één dubbele van 35 cm van nieuw rubber voorzien.[/size]
Of te wel: Vraag eens goed rond bij dorpsgarages en garages waar ze vans en (kleinere) vrachtwagens onderhouden. De universele vervangbladen werden kennelijk indertijd (zo'n 25-30 jaar geleden) door de vertegenwoordiger met name bij dit soort garages aan de man gebracht. De gewone merk-garage doet niet in dit soort universeel spul, zelfs de niet-merk-garage verkiest een duurder merk-gebonden blad, de klant betaalt ... [size=90]dus moet je hopen op een garagist met een hoog oplossend vermogen, en vooral met een ruime voorraad en daarenboven een goed geheugen voor het hoe en waar alles ligt[/size]. Overigens had Conrad ze tot zo'n 10 jaar geleden ook in de catalogus ... en daar waren de reviews nogal ongunstig: precies mijn ervaring: het rubber was snel ter ziele. Waarschijnlijk hebben de bedroefde klanten de hele vervangwissers weg gedaan en niet bedacht dat je de plastic strip moest bewaren om er nieuw rubber in te frøtten.
|
|
|
|
Geplaatst: do 30 sep 2021, 13:09 |
|
|
|
|
|
Berichttitel: |
Re: En wat heb jij te melden? |
|
|
Marc-my-Words schreef: Hmm .. of het voor een Series wissertje ook geldt weet ik niet, maar ik ben uiterst tevreden over mijn knutselwerk waarbij de wissers een dubbel rubbertje hebben gekregen. Bij de Defender wordt niet alleen de regen waar ook de wisser over de ruit uitgesmeerd. Met een dubbel rubbertje neemt de druk af en de nuttige werking neemt toe (en de levensduur van de rubbertjes wordt enorm verlengd). Hoe heb je dit gedaan?
[quote="Marc-my-Words"]Hmm .. of het voor een Series wissertje ook geldt weet ik niet, maar ik ben uiterst tevreden over mijn knutselwerk waarbij de wissers een dubbel rubbertje hebben gekregen. Bij de Defender wordt niet alleen de regen waar ook de wisser over de ruit uitgesmeerd. Met een dubbel rubbertje neemt de druk af en de nuttige werking neemt toe (en de levensduur van de rubbertjes wordt enorm verlengd).[/quote]
Hoe heb je dit gedaan?
|
|
|
|
Geplaatst: do 30 sep 2021, 10:23 |
|
|
|
|
|
Berichttitel: |
Re: En wat heb jij te melden? |
|
|
fenix2 schreef: ik heb alleen ervaring met cewe fotoboek. Ik zelf heb wel eens kruitvat en Albelli oid gebruikt. Die pakketten veranderen telkens waardoor je “oude projecten” niet meer kan openen/bewerken. Helaas kan je zo een project ook niet opslaan (als pdf oid). Hierdoor ben ik wel eens met een dtp programma in de weer geweest maar die zijn vaak niet erg intuïtief. Kruitvat en Albelli (als die er nog is) hebben een beperkt aantal pagina’s Cewe kan wel tot 202 pagina’s alleen wat de extra pagina’s kosten is niet te vinden. Goed zal de filmmaker ook maar opstarten, leuk voor donkere koude avonden. Wij zijn al weer aan het plannen voor de volgende vakantie(s)
[quote="fenix2"] ik heb alleen ervaring met cewe fotoboek. [/quote]
Ik zelf heb wel eens kruitvat en Albelli oid gebruikt. Die pakketten veranderen telkens waardoor je “oude projecten” niet meer kan openen/bewerken. Helaas kan je zo een project ook niet opslaan (als pdf oid).
Hierdoor ben ik wel eens met een dtp programma in de weer geweest maar die zijn vaak niet erg intuïtief.
Kruitvat en Albelli (als die er nog is) hebben een beperkt aantal pagina’s Cewe kan wel tot 202 pagina’s alleen wat de extra pagina’s kosten :o is niet te vinden.
Goed zal de filmmaker ook maar opstarten, leuk voor donkere koude avonden.
Wij zijn al weer aan het plannen voor de volgende vakantie(s) :mrgreen:
|
|
|
|
Geplaatst: wo 29 sep 2021, 22:19 |
|
|
|
|
|
Berichttitel: |
Re: En wat heb jij te melden? |
|
|
Hallo Rob,
ik heb alleen ervaring met cewe fotoboek. ze hebben een eigen editor programma waarin je je album samenstelt en als je klaar bent met passen en meten, kun je vanuit dat editor programma ook gelijk je bestelling plaatsen. Niet onmiddelijk heel goedkoop, maar als je wilt, kan ik je een voorbeeldje laten zien
Fenna
Hallo Rob,
ik heb alleen ervaring met cewe fotoboek. ze hebben een eigen editor programma waarin je je album samenstelt en als je klaar bent met passen en meten, kun je vanuit dat editor programma ook gelijk je bestelling plaatsen. Niet onmiddelijk heel goedkoop, maar als je wilt, kan ik je een voorbeeldje laten zien
Fenna
|
|
|
|
Geplaatst: wo 29 sep 2021, 20:55 |
|
|
|
|
|
Berichttitel: |
Re: En wat heb jij te melden? |
|
|
Hè lekker, kan ik weer aan mijn verslaving werken (nu onze modder-eter spam verwijderd heeft ) Na een lange vakantie en honderden foto’s en filmpjes verder moet er natuurlijk een compilatie en een fotoalbum gemaakt worden. sjeroens schreef: zoek overigens nog een online mapje om de paar gig aan foto's op te slaan. J. Nog advies welke album-maker te gebruiken, je weet wel zo één die een papieren versie creëert? Jullie nog wat leuke ervaringen te delen?
Hè lekker, kan ik weer aan mijn verslaving werken (nu onze modder-eter spam verwijderd heeft :mrgreen: )
Na een lange vakantie en honderden foto’s en filmpjes verder moet er natuurlijk een compilatie en een fotoalbum gemaakt worden.
[quote="sjeroens"] zoek overigens nog een online mapje om de paar gig aan foto's op te slaan. J.[/quote]
Nog advies welke album-maker te gebruiken, je weet wel zo één die een papieren versie creëert?
Jullie nog wat leuke ervaringen te delen?
|
|
|
|
Geplaatst: wo 29 sep 2021, 12:05 |
|
|
|
|
|
Berichttitel: |
Re: En wat heb jij te melden? |
|
|
oja en sjaak109 doet het ook weer gelukkig
oja en sjaak109 doet het ook weer gelukkig
|
|
|
|
Geplaatst: vr 24 sep 2021, 11:31 |
|
|
|
|
|
Berichttitel: |
Re: En wat heb jij te melden? |
|
|
heb weer wat leuks te melden, omdat mijn kachel normaal heel goed werkt in de 109, ivm de nissan motor.... was ik wat verbaasd van de week dat hij niet warm werd. na uitzoeken kwam ik er achter dat ik a: lucht in de leiding had omdat mijn radiateur enigszins veranderd is in hoogte. b: ik de leidingen omgedraaid heb. alhoewel ik het vreemd vind want is gewoon doorstroom kachel. dus leidingen omgedraaid en geprobeerd nog beter te ontluchten. nu viel mij op dat als ik met die leidingen aan het klungelen was ik een relais hoorde klikken, of zo iets. rondje gelopen door de machinekamer maar niets te zien. totdat de gehele machine kamer en de 109 gevuld werden met een dikke rook. oeps...... contact uit!!! accu kabel los, maar die zit onder mijn stoel en die zit vast met 4 dikke bouten en moeren. (volgende klusje hoofschakelaar monteren) het fikte vrolijk verder, ik kon nergens bij. enne oja ik moest ook nog de kleinkinderen ophalen een uur later. en de megane staat in de garage. vond dat bergbeklimmen toch niet zo leuk denk ik. dus toch maar een stoel er uit gepeuterd. na een eerste blik door de rook zag ik de boosdoener. de dikke rode lierkabel was als draad zekering gaan functioneren. overal kraters van gesmolten mantel. en waarschijnlijk van binnen geheel verpiept. raadsel hoe kan dat nu ? heb er een schakelaar op van 400 amp. en op het relais zelf een klein schakelaartje voor de besturing. beide stonden uit. nou ik zal het verklappen. als je een slang omlegd en er zitten slangenklemmen van staal op? moet je deze klem niet tegen je hoofdschakelaar aan leggen zodat alles door verbonden wordt. en de lierkabel probeert je hele auto van stroom te voorzien.
gelukkig had ik 2 meter draad zekering er tussen van 1cm dik. (die ik nu wel kan vervangen door iets nieuws)
oja en de kleinkinderen konden gewoon worden opgehaald nadat ik de gesmolten kabel heb weggeknipt van de accu. kon ze alleen niet de wagen in lieren want die doet ut niet meer.
heb weer wat leuks te melden, omdat mijn kachel normaal heel goed werkt in de 109, ivm de nissan motor.... was ik wat verbaasd van de week dat hij niet warm werd. na uitzoeken kwam ik er achter dat ik a: lucht in de leiding had omdat mijn radiateur enigszins veranderd is in hoogte. b: ik de leidingen omgedraaid heb. alhoewel ik het vreemd vind want is gewoon doorstroom kachel. dus leidingen omgedraaid en geprobeerd nog beter te ontluchten. nu viel mij op dat als ik met die leidingen aan het klungelen was ik een relais hoorde klikken, of zo iets. rondje gelopen door de machinekamer maar niets te zien. totdat de gehele machine kamer en de 109 gevuld werden met een dikke rook. oeps...... contact uit!!! accu kabel los, maar die zit onder mijn stoel en die zit vast met 4 dikke bouten en moeren. (volgende klusje hoofschakelaar monteren) het fikte vrolijk verder, ik kon nergens bij. enne oja ik moest ook nog de kleinkinderen ophalen een uur later. en de megane staat in de garage. vond dat bergbeklimmen toch niet zo leuk denk ik. dus toch maar een stoel er uit gepeuterd. na een eerste blik door de rook zag ik de boosdoener. de dikke rode lierkabel was als draad zekering gaan functioneren. overal kraters van gesmolten mantel. en waarschijnlijk van binnen geheel verpiept. raadsel hoe kan dat nu ? heb er een schakelaar op van 400 amp. en op het relais zelf een klein schakelaartje voor de besturing. beide stonden uit. nou ik zal het verklappen. als je een slang omlegd en er zitten slangenklemmen van staal op? moet je deze klem niet tegen je hoofdschakelaar aan leggen zodat alles door verbonden wordt. en de lierkabel probeert je hele auto van stroom te voorzien.
gelukkig had ik 2 meter draad zekering er tussen van 1cm dik. (die ik nu wel kan vervangen door iets nieuws)
oja en de kleinkinderen konden gewoon worden opgehaald nadat ik de gesmolten kabel heb weggeknipt van de accu. kon ze alleen niet de wagen in lieren want die doet ut niet meer.
|
|
|
|
Geplaatst: vr 24 sep 2021, 11:28 |
|
|
|
|
|
Berichttitel: |
Re: En wat heb jij te melden? |
|
|
Tja, heb een Landrover 4x4 omdat ik hem zo gratis gekregen heeft en er een liefde(virus) voor heeft.
Zelf heeft de 109 nog ff een roestvirus. Heb het schutbord nu bijna gerestaureerd. Zit te dubben of ik hem laat stralen verzinken, schoperen(dat is zink er met een vlamboog opspuiten) of gewoon met Owatrol , zinkspray en de kleur met de roller aanbrengt.
Hoe ver je in terrein komt?
Het is denk ik de juiste combi. De soort banden ,ondergrond en gewicht wat grip bepaald. De hoeveelheid pk's gaat meestal verloren als er geen grip is. Beetje lef en gang is alles, remmen is angst helpt misschien ook nog wel mee.
Ik heb een Suzuki sj413(voorganger Jimny) met een 1.8 Suzuki Liana motor op balonbandjes en een klein liertje ook wel eens hele gekke dingen zien doen. Tja, in een stormpje op de weg met groto plassen zal het dan wel weer minder functioneren.
Zelf probeer ik mn 109 zo te gaan bouwen dat je overal een goede gemiddelde van heeft .
Oh, @ Mark en andere fans over de genoemde mischelin XZL? mn broer heeft er nog 2 in nieuwstaat 7,50x16 liggen waar hij niets mee doet.
Tja, heb een Landrover 4x4 omdat ik hem zo gratis gekregen heeft en er een liefde(virus) voor heeft.
Zelf heeft de 109 nog ff een roestvirus. Heb het schutbord nu bijna gerestaureerd. Zit te dubben of ik hem laat stralen verzinken, schoperen(dat is zink er met een vlamboog opspuiten) of gewoon met Owatrol , zinkspray en de kleur met de roller aanbrengt.
Hoe ver je in terrein komt?
Het is denk ik de juiste combi. De soort banden ,ondergrond en gewicht wat grip bepaald. De hoeveelheid pk's gaat meestal verloren als er geen grip is. Beetje lef en gang is alles, remmen is angst helpt misschien ook nog wel mee.
Ik heb een Suzuki sj413(voorganger Jimny) met een 1.8 Suzuki Liana motor op balonbandjes en een klein liertje ook wel eens hele gekke dingen zien doen. Tja, in een stormpje op de weg met groto plassen zal het dan wel weer minder functioneren.
Zelf probeer ik mn 109 zo te gaan bouwen dat je overal een goede gemiddelde van heeft .
Oh, @ Mark en andere fans over de genoemde mischelin XZL? mn broer heeft er nog 2 in nieuwstaat 7,50x16 liggen waar hij niets mee doet.
|
|
|
|
Geplaatst: vr 17 sep 2021, 19:04 |
|
|
|
|
|
Berichttitel: |
Re: En wat heb jij te melden? |
|
|
Zonder 4x4 kom je heel ver, heb zelf hele gekke dingen uitgehaald en ja natuurlijk ook in moeilijkheden gekomen. Heb campers, vrachtwagens en personenauto's gezien op plaatsen waar je met 4x4 nog in de problemen komt als je fouten maakt. Ze doen er meestal wel 4x zo lang over om er te komen Ik gebruik mijn 4x4 misschien 0.05% of de km die ik rij en het enige waarom ik de 1 op 6 diesel gebruik accepteer is de gemoedrust dat ik in 99.9% van de gevallen dat ik zonder 4x4 niet verder kom je een handig pookje hebt en wat schakelaartjes zodat je of verder kan rijden of als een haas rechts omkeer kan maken. Die 0.1% is in zeep klei of vegveg, als je daar in rijd zit je echt vast en help 4x4 je echt niet meer Mijn buurvrouw heeft kort geleden op een bospad de aflaat plug uit het carter gescheurd, te snel door een plas gereden die dieper was als verwacht. Sleepklusje voor mijn toyo let niet op wat ze voor auto heeft maar dacht een Renault megane. Heeft geen briefje achter gelaten, hier is de grond helaas met 4 liter olie verontreinigd
Zonder 4x4 kom je heel ver, heb zelf hele gekke dingen uitgehaald en ja natuurlijk ook in moeilijkheden gekomen. Heb campers, vrachtwagens en personenauto's gezien op plaatsen waar je met 4x4 nog in de problemen komt als je fouten maakt. Ze doen er meestal wel 4x zo lang over om er te komen :P Ik gebruik mijn 4x4 misschien 0.05% of de km die ik rij en het enige waarom ik de 1 op 6 diesel gebruik accepteer is de gemoedrust dat ik in 99.9% van de gevallen dat ik zonder 4x4 niet verder kom je een handig pookje hebt en wat schakelaartjes zodat je of verder kan rijden of als een haas rechts omkeer kan maken. Die 0.1% is in zeep klei of vegveg, als je daar in rijd zit je echt vast en help 4x4 je echt niet meer :cry: Mijn buurvrouw heeft kort geleden op een bospad de aflaat plug uit het carter gescheurd, te snel door een plas gereden die dieper was als verwacht. Sleepklusje voor mijn toyo 8-) let niet op wat ze voor auto heeft maar dacht een Renault megane. Heeft geen briefje achter gelaten, hier is de grond helaas met 4 liter olie verontreinigd :oops:
|
|
|
|
Geplaatst: do 16 sep 2021, 23:16 |
|
|
|
|
|
Berichttitel: |
Re: En wat heb jij te melden? |
|
|
sjaak108 schreef: euhh heb heel wat te melden maar mag niet meer op de site. moet even opnieuw registreren....... maar ter info heb jaren met seagulls gehandeld en gevaren heb heb nog handleidingen liggen geloof ik. enne ben net terug van rondje Zuid-Frankrijk en Pyreneeën. heb dit keer met de renault Megane gedaan. was weer heerlijk. boven op col de huppeldepup. een boswachters/hakkers pad gepakt met prut en kuilen. kom je boven staan er een stelletje Landrovers waarvan de eigenaren heel verbaasd staan te kijken dat dat Renaultje naast hun staat. de afdaling was minder, maar heb geen schade op wat krassen na. maar ja had de wagen maar een andere eigenaar moeten zoeken. Tja qua verbaasde gezichten ken ik er nog wel een paar: Ook eentje met een Renaultje ... (een 11 GTD om precies te zijn). Wij kamperen bij de boer in een matig drassige wei. Er staan voor de verandering ook een paar legergroene tenten. In het weekend worden die tenten bevolkt ... met een klupje WO2-voertuigen-liefhebbers. Verschillende Dodge's (4x4 en zelfs een 6x6) en ook een 1/4ton GeneralPurpose 4x4 (of het een Ford of een Willys was weet ik niet meer). Ik had de tent strategisch geplaatst, en de auto nog strategischer, dwz direct gekeerd en met de eerste meters droog en helling af. Dus reed die 1/4 ton GP 4x4 zich in de kortste keren tot aan de assen vast ... hij had de rode Renault schijnbaar achteloos en moeiteloos door het veld zien rijden. Dan tweemaal het omgekeerde: In Spanje een Ford Fusion en in Zweden een Volvo 245 -- de Ford reed een pad met de waarschuwing 4x4 ... hij reed ook nog eens heel vlot (ik heb de bodemplaat niet gezien, ik denk dat die niet om aan te zien was), de Volvo reed op een pad dat nauwelijks die naam mocht hebben ... die oude 14x/24x hebben een enorme bodemvrijheid. En dan tenslotte: Ik kom met de Defender en 4 sneeuwkettingen boven, staat er een andere Defender op Michelin XZL en kijkt de eigenaar meewarig grijnzend naar de 4 kettingen .... daarna reden wij beiden naar beneden: Zo vlot als hij boven gekomen was zo traag kroop hij naar beneden: die sneeuwkettingen heb je slechts soms nodig om boven te komen, echter ... naar beneden is wat anders, als je dan grip verliest dan is de afgrond ineens heel nabij. Overigens, die Franse Boswachters/Bosbouwers komen vaak heel ver met hun autootjes (heel vaak geen 4x4) maar soms staan ze ook ineens stil ... ik ken een ONF-man die z'n tank onder z'n Peugeot uitreed (hij vond dt z'n baas 'm beter een 4x4 meegaf.
[quote="sjaak108"]euhh heb heel wat te melden maar mag niet meer op de site. moet even opnieuw registreren....... maar ter info heb jaren met seagulls gehandeld en gevaren heb heb nog handleidingen liggen geloof ik. enne ben net terug van rondje Zuid-Frankrijk en Pyreneeën. heb dit keer met de renault Megane gedaan. was weer heerlijk. boven op col de huppeldepup. een boswachters/hakkers pad gepakt met prut en kuilen. kom je boven staan er een stelletje Landrovers waarvan de eigenaren heel verbaasd staan te kijken dat dat Renaultje naast hun staat. de afdaling was minder, maar heb geen schade op wat krassen na. maar ja had de wagen maar een andere eigenaar moeten zoeken.[/quote] Tja qua verbaasde gezichten ken ik er nog wel een paar: Ook eentje met een Renaultje ... (een 11 GTD om precies te zijn). Wij kamperen bij de boer in een matig drassige wei. Er staan voor de verandering ook een paar legergroene tenten. In het weekend worden die tenten bevolkt ... met een klupje WO2-voertuigen-liefhebbers. Verschillende Dodge's (4x4 en zelfs een 6x6) en ook een 1/4ton GeneralPurpose 4x4 (of het een Ford of een Willys was weet ik niet meer). Ik had de tent strategisch geplaatst, en de auto nog strategischer, dwz direct gekeerd en met de eerste meters droog en helling af. Dus reed die 1/4 ton GP 4x4 zich in de kortste keren tot aan de assen vast ... hij had de rode Renault schijnbaar achteloos en moeiteloos door het veld zien rijden.
Dan tweemaal het omgekeerde: In Spanje een Ford Fusion en in Zweden een Volvo 245 -- de Ford reed een pad met de waarschuwing 4x4 ... hij reed ook nog eens heel vlot (ik heb de bodemplaat niet gezien, ik denk dat die niet om aan te zien was), de Volvo reed op een pad dat nauwelijks die naam mocht hebben ... die oude 14x/24x hebben een enorme bodemvrijheid.
En dan tenslotte: Ik kom met de Defender en 4 sneeuwkettingen boven, staat er een andere Defender op Michelin XZL en kijkt de eigenaar meewarig grijnzend naar de 4 kettingen .... daarna reden wij beiden naar beneden: Zo vlot als hij boven gekomen was zo traag kroop hij naar beneden: die sneeuwkettingen heb je slechts soms nodig om boven te komen, echter ... naar beneden is wat anders, als je dan grip verliest dan is de afgrond ineens heel nabij.
Overigens, die Franse Boswachters/Bosbouwers komen vaak heel ver met hun autootjes (heel vaak geen 4x4) maar soms staan ze ook ineens stil ... ik ken een ONF-man die z'n tank onder z'n Peugeot uitreed (hij vond dt z'n baas 'm beter een 4x4 meegaf.
|
|
|
|
Geplaatst: do 16 sep 2021, 18:59 |
|
|
|
|
|
Berichttitel: |
Re: En wat heb jij te melden? |
|
|
euhh heb heel wat te melden maar mag niet meer op de site. moet even opnieuw registreren....... maar ter info heb jaren met seagulls gehandeld en gevaren heb heb nog handleidingen liggen geloof ik. enne ben net terug van rondje Zuid-Frankrijk en Pyreneeën. heb dit keer met de renault Megane gedaan. was weer heerlijk. boven op col de huppeldepup. een boswachters/hakkers pad gepakt met prut en kuilen. kom je boven staan er een stelletje Landrovers waarvan de eigenaren heel verbaasd staan te kijken dat dat Renaultje naast hun staat. de afdaling was minder, maar heb geen schade op wat krassen na. maar ja had de wagen maar een andere eigenaar moeten zoeken.
euhh heb heel wat te melden maar mag niet meer op de site. moet even opnieuw registreren....... maar ter info heb jaren met seagulls gehandeld en gevaren heb heb nog handleidingen liggen geloof ik. enne ben net terug van rondje Zuid-Frankrijk en Pyreneeën. heb dit keer met de renault Megane gedaan. was weer heerlijk. boven op col de huppeldepup. een boswachters/hakkers pad gepakt met prut en kuilen. kom je boven staan er een stelletje Landrovers waarvan de eigenaren heel verbaasd staan te kijken dat dat Renaultje naast hun staat. de afdaling was minder, maar heb geen schade op wat krassen na. maar ja had de wagen maar een andere eigenaar moeten zoeken.
|
|
|
|
Geplaatst: do 16 sep 2021, 16:03 |
|
|
|
|
|
Berichttitel: |
Re: En wat heb jij te melden? |
|
|
Heb jij een geluk dat er met die mensen te praten viel Staat mij een beeld voor ogen van rennende politie agenten in Thaghazout omdat de de vrachtwagen bewoners vonden dat de pitbulls en andere vechthonden buiten mochten spelen met oom agent. Ze hebben een hoop verziekt in europa en marokko. Van die groep is er in marokko één aan overdosis overleden wat wel een paar arrestaties opleverde
Heb jij een geluk dat er met die mensen te praten viel :D Staat mij een beeld voor ogen van rennende politie agenten in Thaghazout omdat de de vrachtwagen bewoners vonden dat de pitbulls en andere vechthonden buiten mochten spelen met oom agent. Ze hebben een hoop verziekt in europa en marokko. Van die groep is er in marokko één aan overdosis overleden wat wel een paar arrestaties opleverde :evil:
|
|
|
|
Geplaatst: wo 15 sep 2021, 09:35 |
|
|
|
|
|
Berichttitel: |
Re: En wat heb jij te melden? |
|
|
Sorry ik heb een hekel aan die mensen [/quote] Zulke mensen vind je overal. Naast mijn bedrijf zit een camping, daar staan 2 mensen met een hond. De hond wordt 's ochtends aan een lijn gebonden waarop de man en de vrouw rustig de hele ochtend en de halve middag op stap gaan. De hond vond dat niet geslaagd en liet dat na verloop van een paar uur duidelijk horen. Ik heb het tweetal er bij terugkomst nog op aangesproken. Ik weet niet of het echt geholpen heeft, maar de hond mag sinds die tijd wel mee. Kan natuurlijk zijn dat ze dat alleen maar doen om van mijn gezeur af te zijn...
Sorry ik heb een hekel aan die mensen :evil: :twisted:[/quote]
Zulke mensen vind je overal. Naast mijn bedrijf zit een camping, daar staan 2 mensen met een hond. De hond wordt 's ochtends aan een lijn gebonden waarop de man en de vrouw rustig de hele ochtend en de halve middag op stap gaan. De hond vond dat niet geslaagd en liet dat na verloop van een paar uur duidelijk horen. Ik heb het tweetal er bij terugkomst nog op aangesproken. Ik weet niet of het echt geholpen heeft, maar de hond mag sinds die tijd wel mee. Kan natuurlijk zijn dat ze dat alleen maar doen om van mijn gezeur af te zijn...
|
|
|
|
Geplaatst: di 14 sep 2021, 12:59 |
|
|
|
|
|
Berichttitel: |
Re: En wat heb jij te melden? |
|
|
Het verhaal gaat dat Indiaanse buschauffeurs hun bus steevast bovenaan de helling parkeren (en genoeg stenen voor de wielen leggen). De zwaartekracht is dan de "startmotor + accu"
Dat is nog steeds de truc als je ver weg van de bewoonde wereld accu problemen krijgt, ken mensen die zo van uit Marokko naar Duitsland gereden zijn, wel geld voor diesel maar niet voor een accu. Zou me niet verbazen als ze ook regelmatig in donker naast een vrachtwagen parkeren met een slangetje in de dieseltank van de buurman. Vooral engelse en franse druks gebruikende jeugd maakt zich daar schuldig aan. Door bedrijven afgekeurde vrachtwagens zijn in die landen voor een prikkie te koop, voor privé gebruik mogen ze dan wel nog de weg op. Oud bankstel en matras er in, hop op weg naar Marokko. Sorry ik heb een hekel aan die mensen
[color=#BFFFBF]Het verhaal gaat dat Indiaanse buschauffeurs hun bus steevast bovenaan de helling parkeren (en genoeg stenen voor de wielen leggen). De zwaartekracht is dan de "startmotor + accu" [/color]
Dat is nog steeds de truc als je ver weg van de bewoonde wereld accu problemen krijgt, ken mensen die zo van uit Marokko naar Duitsland gereden zijn, wel geld voor diesel maar niet voor een accu. Zou me niet verbazen als ze ook regelmatig in donker naast een vrachtwagen parkeren met een slangetje in de dieseltank van de buurman. Vooral engelse en franse druks gebruikende jeugd maakt zich daar schuldig aan. Door bedrijven afgekeurde vrachtwagens zijn in die landen voor een prikkie te koop, voor privé gebruik mogen :?: ze dan wel nog de weg op. Oud bankstel en matras er in, hop op weg naar Marokko. Sorry ik heb een hekel aan die mensen :evil: :twisted:
|
|
|
|
Geplaatst: di 14 sep 2021, 10:58 |
|
|
|
|
|
Berichttitel: |
Re: En wat heb jij te melden? |
|
|
albert schreef: ... ik zie hem in gedachten nog zijn lelijke eend aanslingeren, elke dag opnieuw. Ik weet alleen niet meer of er eigenlijk nog wel een startpoging werd ondernomen of dat hij er van uitging dat hij hoe dan ook toch moest slingeren. Het verhaal gaat dat Indiaanse buschauffeurs hun bus steevast bovenaan de helling parkeren (en genoeg stenen voor de wielen leggen). De zwaartekracht is dan de "startmotor + accu" albert schreef: Voor alle info over de Britse Zeemeeuw: http://www.saving-old-seagulls.co.ukSaving-Old-Seagulls klinkt toch een beetje als de Partij voor de Dieren en/of een paarden-rusthuis.
[quote="albert"]... ik zie hem in gedachten nog zijn lelijke eend aanslingeren, elke dag opnieuw. Ik weet alleen niet meer of er eigenlijk nog wel een startpoging werd ondernomen of dat hij er van uitging dat hij hoe dan ook toch moest slingeren. [/quote] Het verhaal gaat dat Indiaanse buschauffeurs hun bus steevast bovenaan de helling parkeren (en genoeg stenen voor de wielen leggen). De zwaartekracht is dan de "startmotor + accu"
[quote="albert"]Voor alle info over de Britse Zeemeeuw: http://www.saving-old-seagulls.co.uk[/quote] Saving-Old-Seagulls klinkt toch een beetje als de Partij voor de Dieren en/of een paarden-rusthuis.
|
|
|
|
Geplaatst: di 14 sep 2021, 09:08 |
|
|
|
|
|
Berichttitel: |
Re: En wat heb jij te melden? |
|
|
Ja, dat zijn de mooie verhalen. Zo had ik als kleine jongen een buurman die ook met zo'n accuprobleem zat opgescheept. Of dat nu geldgebrek of iets anders was weet ik niet. Maar ik zie hem in gedachten nog zijn lelijke eend aanslingeren, elke dag opnieuw. Ik weet alleen niet meer of er eigenlijk nog wel een startpoging werd ondernomen of dat hij er van uitging dat hij hoe dan ook toch moest slingeren. Voor alle info over de Britse Zeemeeuw: www.saving-old-seagulls.co.uk
Ja, dat zijn de mooie verhalen. Zo had ik als kleine jongen een buurman die ook met zo'n accuprobleem zat opgescheept. Of dat nu geldgebrek of iets anders was weet ik niet. Maar ik zie hem in gedachten nog zijn lelijke eend aanslingeren, elke dag opnieuw. Ik weet alleen niet meer of er eigenlijk nog wel een startpoging werd ondernomen of dat hij er van uitging dat hij hoe dan ook toch moest slingeren. :roll: Voor alle info over de Britse Zeemeeuw: http://www.saving-old-seagulls.co.uk
|
|
|
|
Geplaatst: di 14 sep 2021, 08:40 |
|
|
|