Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu do 28 maart 2024, 17:21

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een reactie
Gebruikersnaam:
Onderwerp:
Bericht inhoud:
Schrijf hier je bericht. Het mag maximaal 60000 tekens bevatten. 

Smilies
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:
Lettergrootte:
Tekstkleur
Opties:
BBCode staat AAN
[img] staat AAN
[flash] staat UIT
[url] staat AAN
Smilies staan AAN
Schakel BBCode uit
Smilies uitschakelen
URL’s niet automatisch omzetten
Vraag
Hoeveel cilinders heeft een TDV6? (getal uitschrijven):
Deze vraag is bedoeld om automatische registraties te voorkomen.
   

Voorafgaande berichten - Ben er bijna!
Auteur Bericht
  Berichttitel:  Re: Ben er bijna!  Antwoord met een citaat
gefeliciteerd. altijd fijn gevoel na lang hard werken als het allemaal goed komt.
Bericht Geplaatst: vr 02 jul 2021, 16:47
  Berichttitel:  Re: Ben er bijna!  Antwoord met een citaat
Marc-my-Words schreef:
Almost = bijna ...
Is het zoals met de Haas en de Schildpad ? Als je er steeds weer bijna bent kom je er nooit.

Heeft even geduurd :mrgreen: maar vandaag is tie dan eindelijk met vlag en wimpel goedgekeurd!
Nu lekker gaan toeren dus en aanzien of er nog zaken boven water komen in het motorische of aandrijf gedeelte.... :lol:
Bericht Geplaatst: vr 02 jul 2021, 15:44
  Berichttitel:  Re: Ben er bijna!  Antwoord met een citaat
Tino schreef:
Mooi gedaan Pieter!

Ik hoop van de zomer te beginnen aan een ligtweight EX-Rijnleger denk ik omdat het een benzine is en stuur toch links zit. Wat mij opvalt is dat ik wel de zelfde achterlichten als jou heb. En de richtingaanwijzers op de wing, maar die kunnen er natuurlijk later opgezet zijn. Ik ga nu ik jou laatste foto zie toch ook maar voor een soft-top sparen;-)

Suc6 nog met de laatste loodjes

Grtz Tino

Dankjewel Tino! Jij heel veel plezier met het opknappen van je lightweight aankomende zomer.
En wat betreft de softtop? Die vind ik heel veel mooier dan een hardtop op een lightweight. Ik moest er wel even over nadenken hoor, maar ik ben blij dat ik dat gedaan heb. Wat betreft kosten heb ik geluk gehad denk ik. Op marktplaats heb ik voor 175 euro de complete softtop met stangen bemachtigd.
Bericht Geplaatst: di 01 jun 2021, 08:02
  Berichttitel:  Re: Ben er bijna!  Antwoord met een citaat
Mooi gedaan Pieter!

Ik hoop van de zomer te beginnen aan een ligtweight EX-Rijnleger denk ik omdat het een benzine is en stuur toch links zit. Wat mij opvalt is dat ik wel de zelfde achterlichten als jou heb. En de richtingaanwijzers op de wing, maar die kunnen er natuurlijk later opgezet zijn. Ik ga nu ik jou laatste foto zie toch ook maar voor een soft-top sparen;-)

Suc6 nog met de laatste loodjes

Grtz Tino
Bericht Geplaatst: ma 31 mei 2021, 21:29
  Berichttitel:  Re: Ben er bijna!  Antwoord met een citaat
Marc-my-Words schreef:
Pieter K schreef:
Je kan ook eens met Wiggers bellen en daar vragen wat ze je kunnen aanbieden.



:lol: Die verzekeraar heeft juist die typo gemaakt. Maar bedankt voor het meedenken.
Omdat ik mijn 109 ook onder handen wil nemen, kon ik volgens Wiggers de verzekering omzetten. Maar daar is dus iets mis gegaan
Bericht Geplaatst: ma 31 mei 2021, 12:01
  Berichttitel:  Re: Ben er bijna!  Antwoord met een citaat
Pieter K schreef:
:lol: :lol: :lol:

As we speak, ben ik bezig mijn auto APK klaar te maken. Of eigenlijk. Dat is tie al. :D

Maar om de APK te kunnen laten uitvoeren, moet ik:
- een lekke band regelen (hoe krijg ik het voor elkaar, maar hij ligt bij een bandelier)
- verzekering regelen (door een type bij de verzekering vinden ze dat het een defender is)

Enfin... ik wacht op een bericht van de verzekering voor de correctie van de type en 'geplakte' band. Dus hopelijk volgende week voor de keuring.

Hmm ... een verzekeraar die bij zo'n auto "Defender" zegt lijkt mij niet de best geïnformeerde verzekeraar.

Je kan ook eens met Wiggers bellen en daar vragen wat ze je kunnen aanbieden.
In het verleden heb ik daar zelfs wel een een auto als old-timer en op alleen chassisnummer kunnen verzekeren (de auto kwam op een Frans kenteken het land binnen, en de Franse verzekering liep af).
Mijn Defender is er ook verzekerd, vorig jaar had ik een door een anoniem gebleven vrachtauto veroorzaakte aanrijd-schade, en Wiggers heeft me toen goed geholpen (o.a. door de waarborgfonds-claim eerst even goed door te lezen en alle haken en ogen te signaleren -- dat daarna het waarborgfonds alsnog begon met "nee" was te wijten aan het kortzichtige niet goed lezen bij het waarborgfonds ... uiteindelijk kreeg ik toch gelijk van, en dus de schade vergoed door het waarborgfonds).
Bericht Geplaatst: ma 31 mei 2021, 11:38
  Berichttitel:  Re: Ben er bijna!  Antwoord met een citaat
:lol: :lol: :lol:

As we speak, ben ik bezig mijn auto APK klaar te maken. Of eigenlijk. Dat is tie al. :D

Maar om de APK te kunnen laten uitvoeren, moet ik:
- een lekke band regelen (hoe krijg ik het voor elkaar, maar hij ligt bij een bandelier)
- verzekering regelen (door een type bij de verzekering vinden ze dat het een defender is)

En niet geheel onbelangrijk, ik probeer de huif netjes vast te zetten. En aangezien ik nooit in het leger gezeten heb (ik was de eerste lichting die niet hoefde) ben ik er nog niet achter hoe ik hem het mooist gespannen krijgn

Enfin... ik wacht op een bericht van de verzekering voor de correctie van de type en 'geplakte' band. Dus hopelijk volgende week voor de keuring.

Maar uh... zo tie er nu uit. Zoek de verschillen.
Als die door APK is, zal ik even wat fotootjes posten van het resultaat
Bericht Geplaatst: ma 31 mei 2021, 11:24
  Berichttitel:  Re: Ben er bijna!  Antwoord met een citaat
Almost = bijna ...

Is het zoals met de Haas en de Schildpad ?
Als je er steeds weer bijna bent kom je er nooit.
Bericht Geplaatst: zo 30 mei 2021, 23:26
  Berichttitel:  Re: Ben er bijna!  Antwoord met een citaat
LOL
Ik was inderdaad de schaatsen aan het slijpen. En fantastisch geschaatst hier.
Maar... gelukkig heb ik wel een paar kleine dingen kunnen doen. Bijvoorbeeld trekhaak en nato-haak zitten er weer op, nieuwe nette stekkerdoos, maar ook zit de strip boven het raam er weer goed op gepopt voor de huif.
Maar ja, zoals het hier wel vaker gaat, moest ik mijn aandacht geven aan andere dingen, bijvoorbeeld mijn boerenkar. Daar moest een nieuwe bodem op gemaakt worden, binnen banden moesten gewisseld, verfje etc.
Waarom? Anders kan ik mijn stapels kachelhout niet ophalen wat ik tussendoor ook nog effe moest zagen...

Almost!
Bericht Geplaatst: ma 22 feb 2021, 21:11
  Berichttitel:  Re: Ben er bijna!  Antwoord met een citaat
Is ie inmiddels echt klaar ... of heeft ie ijsvrij en is z'n baasje zijn schaatsen aan het slijpen ?
Bericht Geplaatst: do 11 feb 2021, 10:45
  Berichttitel:  Re: Ben er bijna!  Antwoord met een citaat
Je kan het eigenlijk niet geloven maar vrienden van mij vonden rode stof in afgesloten jampotten na een tocht door de Algerijnse Sahara. Ja vroeger kon je nog vanuit Marokko door Algerije naar Mali. Heb ik toen helaas niet gedaan.
In die rode foto heb je nog redelijk ver zicht, meerder malen meegemaakt dat ik maar 2 a 5 meter zicht had, kan je vertellen, is niet leuk.
Bericht Geplaatst: wo 13 jan 2021, 22:47
  Berichttitel:  Re: Ben er bijna!  Antwoord met een citaat
in Irak haalden ze (de monteurs) de deuren, de ramen de zijpanelen etc van de wagen.
onderstaande foto zat alles er nog op. het idee was ook dat als er met een rpg op ons werd geschoten dat die door de Laro kon vliegen ipv. ergens tegen aan te botsen en dan exploderen.(ook maar gehoord hoor, vond het allemaal wel best toen)
het stof kwam jaren en jaren later nog uit mijn persoonlijke spullen.
uit mijn oude laptop kwam na jaren zelfs nog stof.
(mijn hoofd zit nog vol geloof ik)

zandstorm.
Afbeelding

patrouille met Laro,
Afbeelding
Bericht Geplaatst: wo 13 jan 2021, 20:24
  Berichttitel:  Re: Ben er bijna!  Antwoord met een citaat
Pike schreef:
Wat volgens de 1TH werkt is de achterkant oprollen en de ventilatiekleppen onder de voorruiten open. Dan wordt het meeste stof uit de auto "gezogen". Mijn ervaring is echter dat dit niet helpt. Ach, een keer vies worden is ook niet erg. Daar hebben ze water en zeep voor uitgevonden.

Wat een geweldige auto toch :lol: :lol: :lol: :mrgreen:
Bericht Geplaatst: wo 13 jan 2021, 19:58
  Berichttitel:  Re: Ben er bijna!  Antwoord met een citaat
Jamaar schreef:
Wil je minder stof in je auto, dan ramen dicht en blower op vol vermogen.

Klopt, maar een LW heeft geen blower, slechts een ventilator voor de kachel.

Wat volgens de 1TH werkt is de achterkant oprollen en de ventilatiekleppen onder de voorruiten open. Dan wordt het meeste stof uit de auto "gezogen". Mijn ervaring is echter dat dit niet helpt. Ach, een keer vies worden is ook niet erg. Daar hebben ze water en zeep voor uitgevonden.
Bericht Geplaatst: wo 13 jan 2021, 18:59
  Berichttitel:  Re: Ben er bijna!  Antwoord met een citaat
Wil je minder stof in je auto, dan ramen dicht en blower op vol vermogen. Tenzij er natuurlijk iemand voor je rijd, dan helpt niets :mrgreen:
Heb je een raam open creëer je daar een zuigende werking dat stof dat rond de auto dwarrelt op alle ondichte plaatsen de auto in zuigt. Merk je ook als je een lekke uitlaat hebt, de meeste mensen doen dan een raam open, helemaal fout want juist daarme zuig je de uitlaatgassen de auto in.
Ramen dicht blower aan :geek:

Mijn landcruiser is redelijk dicht maar nog steeds licht geel bruin rood? van binnen door Sahara stof, zit werkelijk overal, reed niet altijd voorop en zandstorm hoort ook bij het avontuur :P
Bericht Geplaatst: zo 10 jan 2021, 00:32
  Berichttitel:  Re: Ben er bijna!  Antwoord met een citaat
Pike schreef:
Rijden in een "open" Lightweight staat erg stoer maar...

Probeer zo open ook eens een bospad als het een paar weken niet geregend heeft en kijk dan in de spiegel. :lol:

Om even terug te keren naar het geluidsniveau: een softtop is stiller dan een hardtop. Die laatste werkt als een soort klankkast.


Er is natuurlijk wel wat te doen aan zo'n klankkast.
Om te beginnen bij de bron (want alles wat je voorkomt voorkomt het gerammel in die klankkast).
En daarna die klankkast zelf (er zijn de gebruikelijke anti-dreun-maatregelen, wat evenwel ook helpt is juist de "softe" aanpak: slimme isolatie opklemmen voor de klankkast-panelen, en verder een tapijtje tegen het het plafond ... als de klankkast z'n geluid niet efficient kan afstralen is ie net zo "dood" als een SoftTop).

Dan wat betreft het topless rijden:
Ik heb een 110 HardTop en doe de ramen dicht als ik op een wat woester bospad rijd - je wilt geen (doornige) tak naar binnen laten zwiepen, en nog minder een twijg van een braam (zelfs niet als het de tijd van de rijpe bramen is).
Verder krijg je zelfs bij een HardTop al bergen stof binnen - het kleinste kiertje is groot genoeg - als je over een stoffig zand- of bergpad rijdt ... topless dwarrelt dat stof direct achter de voorruit al neer. Vergelijken onderzoek heb ik niet maar het zou maar zo kunnen dan een SoftTop gunstig afsteekt tov een HardTop, juist omdat een SoftTop door zijn "softheid" de zuigende wervelingen achter de auto verkleint/verstoort.
En tenslotte: zelfs al is een SoftTop minder substantieel toch is het in ieder geval "iets" in het geval dat je op z'n "gepoetste" kant landt.
Bericht Geplaatst: za 09 jan 2021, 21:11
  Berichttitel:  Re: Ben er bijna!  Antwoord met een citaat
Rijden in een "open" Lightweight staat erg stoer maar... als je sneller gaat dan 50 is het geen feest meer. De wind trekt aan mijn haren, en het is gewoon koud. Ook als het tegen de 30 graden is. Verder hoor ik niks omdat de rijwind de oren "afsluit".

Probeer zo open ook eens een bospad als het een paar weken niet geregend heeft en kijk dan in de spiegel. :lol:

Om even terug te keren naar het geluidsniveau: een softtop is stiller dan een hardtop. Die laatste werkt als een soort klankkast.
Bericht Geplaatst: za 09 jan 2021, 20:04
  Berichttitel:  Re: Ben er bijna!  Antwoord met een citaat
Pike schreef:
Die ziet er lekker uit. Ik zou de velgen nog wel groen maken.
Op een ex KL Lightweight hoort een huif.

Ik zou het bijna vergeten zijn ... de velgen! Op een gegeven moment zie je dat niet gewoon meer :)
Het is inderdaad misschien wel mooier om die ook nog groen te verven. Ben nu toch al bezig.
En dan het dakkie. Dat moet dan misschien ook maar een softtop worden. Per slot van rekening is dat inderdaad origineel.
Maar het is natuurlijk supergaaf om zonder softtop te rijden...!
Bericht Geplaatst: za 09 jan 2021, 10:30
  Berichttitel:  Re: Ben er bijna!  Antwoord met een citaat
ziet er god uit!
Mijn ervaring: cabrio is het stilste. (88" met truck cab of lang dak)
Bericht Geplaatst: za 09 jan 2021, 09:28
  Berichttitel:  Re: Ben er bijna!  Antwoord met een citaat
Dat gevoel qua soft-top vs hard-top heb ik eigenlijk ook. Trouwens, ook mijn truck-cab is na het gebruik van flink wat antidreun onder tegen de motorkap en tegen het schutbord, en de cab zelf isoleren met geluidswerend materiaal uit de tractorwereld bijna stil geworden. Bij 100km/u hoor je de 300tdi eigenlijk niet meer....wel de wind :lol:
Sorry, beetje off-topic.



Albert
Bericht Geplaatst: vr 08 jan 2021, 23:36
  Berichttitel:  Re: Ben er bijna!  Antwoord met een citaat
Ik denk dat een kale HardTop luidruchtiger is.
Alles rammelt mee en verstrekt het geluid.

De eerste meters met een nieuwe 110 HardTop zijn vreselijk, zelfs met de latere die toch best wat aan geluid-demping etc. kennen.
Die lege rammelkast versterkt alles. Sta je naast een vrachtauto dan lijkt het og de uitlaat van die vrachtoto direct op je trommelvlies is aangesloten, rijd je door een plas dan klinkt het als een tropische moesson.

Zo's Soft-Top is meer een mondmasker: alles wordt er een beetje in gesmoord.

PS   Met wat serieuzer geluiddempende maatregelen kan je overigens al het losse blik van een 110 heel aardig de mond snoeren.
       Daarna houd je natuurlijk het windgeruis rond het "tuinhuisje", bij een Td5 of "Puma" kan dat geruis zelfs de motor overstemmen.
Bericht Geplaatst: vr 08 jan 2021, 22:47
  Berichttitel:  Re: Ben er bijna!  Antwoord met een citaat
Zeker mooi geworden, zeg!
Gekke vraag misschien, maar wat is er nu luidruchtiger om in te rijden, hard-top of soft-top? Ik rijd zelf een truck-cab, heb ook weleens in een hard-top gereden, maar een soft-top nog nooit...

Albert
Bericht Geplaatst: vr 08 jan 2021, 22:04
  Berichttitel:  Re: Ben er bijna!  Antwoord met een citaat
Die ziet er lekker uit. Ik zou de velgen nog wel groen maken.

Op een ex KL Lightweight hoort een huif. Hadrtops hadden we niet. Maar het is jouw auto...
Bericht Geplaatst: vr 08 jan 2021, 19:28
  Berichttitel:  Re: Ben er bijna!  Antwoord met een citaat
Lekker bezig! Blijft gewoon een gaaf model!
Succes met de laatste dingen en de apk.
Bericht Geplaatst: vr 08 jan 2021, 17:31
  Berichttitel:  Re: Ben er bijna!  Antwoord met een citaat
zier er goed uit. even doorbijten nog.
Bericht Geplaatst: do 07 jan 2021, 09:08
  Berichttitel:  Re: Ben er bijna!  Antwoord met een citaat
:D :D Thnx!
Als tie af is... hopelijk kan ik snel de tijd ervoor vinden... post ik het totale resultaat..
Nog ff aan het dubben of ik er een vast dak op zet of de huif! Luxe probleem :lol:
Bericht Geplaatst: wo 06 jan 2021, 23:04
  Berichttitel:  Re: Ben er bijna!  Antwoord met een citaat
Mooie auto, op mooie bandjes, op mooie velgjes.   :ugeek:
Bericht Geplaatst: wo 06 jan 2021, 19:27
  Berichttitel:  Ben er bijna!  Antwoord met een citaat
Potverdikke, na een jaar lassen, schuren, slijpen, verven, monteren, vernieuwen en weer opbouwen, ben ik er toch bijna!
Nog ff'kes en deze lightweight is weer klaar voor een aantal jaren hoop ik.
Even doorzetten met laatste verfwerk, monteerwerk, huif erop en dan is ie klaar voor de APK

(Moest ik ff kwijt :) )
Bericht Geplaatst: wo 06 jan 2021, 18:45

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.