Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu do 28 maart 2024, 21:06

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een reactie
Gebruikersnaam:
Onderwerp:
Bericht inhoud:
Schrijf hier je bericht. Het mag maximaal 60000 tekens bevatten. 

Smilies
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:
Lettergrootte:
Tekstkleur
Opties:
BBCode staat AAN
[img] staat AAN
[flash] staat UIT
[url] staat AAN
Smilies staan AAN
Schakel BBCode uit
Smilies uitschakelen
URL’s niet automatisch omzetten
Vraag
Hoeveel cilinders heeft een 300tdi? (getal uitschrijven):
Deze vraag is bedoeld om automatische registraties te voorkomen.
   

Voorafgaande berichten - Nieuw lid
Auteur Bericht
  Berichttitel:  Re: Nieuw lid  Antwoord met een citaat
Beste Tino,

Zie foto's hieronder. Ik heb eventueel het stangenstelsel voor benzine liggen mocht je interesse hebben.

Groet,
Jonas
Bericht Geplaatst: wo 04 nov 2020, 23:06
  Berichttitel:  Re: Nieuw lid  Antwoord met een citaat
Goedenavond. Bedankt voor je bericht. Nee er zitten een soort stangetjes aan naar het schurboard en dan weer naar het gaspedaal. Mvg Tino
Bericht Geplaatst: wo 04 nov 2020, 21:58
  Berichttitel:  Re: Nieuw lid  Antwoord met een citaat
de carburateur zit toch verbonden via een gas en choke kabel? (eventueel handgas)
J.
Bericht Geplaatst: di 03 nov 2020, 14:28
  Berichttitel:  Re: Nieuw lid  Antwoord met een citaat
Zo goedenavond allen, daar zijn we weer. Het is wel een heel late reactie maar we willen nu de winter er aan komt echt aan de LW gaan werken. Ik heb de carburateur uit elkaar gehad afdichtingen e.d. vervangen maar er miste wat stangetjes naar het gaspedaal. Er zat een waslijn draad spanner tussen enz heeft iemand een afbeelding van de aansluiting (stangen stelsel) naar het schurboard/gaspedaal? Alvast bedankt

Gr Tino
Bericht Geplaatst: ma 02 nov 2020, 22:32
  Berichttitel:  Re: Nieuw lid  Antwoord met een citaat
De achterlichten zijn inderdaad Nederlands, Uk had die ronde dingen die je zelf al noemt. Een wit achterdiff is ook weer typisch Engels. Daar scheen een lampje op (net zo een als voor de kentekenplaat verlichting). KL had het kruislicht.

Foto's van die dingen heb ik niet maar probeer het eens over de grens.
https://www.militarylightweight.co.uk/ Britse LW club of
http://oliv-landy.org/ Duits Miliair Landrover forum.
Bericht Geplaatst: do 21 nov 2019, 18:14
  Berichttitel:  Re: Nieuw lid  Antwoord met een citaat
https://myalbum.com/album/HQUYYDrb9btG
Bericht Geplaatst: wo 20 nov 2019, 23:09
  Berichttitel:  Re: Nieuw lid  Antwoord met een citaat
Hier nog de achterlichten zijn dan ook later opgebouwd denk ik omdat UK losse rondjes had meen ik
Bericht Geplaatst: wo 20 nov 2019, 22:16
  Berichttitel:  Re: Nieuw lid  Antwoord met een citaat
Bedankt Pike voor de uitgebreide reactie. Meende ook wit aan het differentieel deksel te zien. Weet je misschien of er documentatie of foto's zijn van hoe een originele Rijnleger LW er uitzag.

Gr
Bericht Geplaatst: wo 20 nov 2019, 22:12
  Berichttitel:  Re: Nieuw lid  Antwoord met een citaat
De van origine benzine motor, links gestuurde auto en de knipperlichten aan de voorkant in de wing duiden op een ex Rijnleger voertuig. De "torentjes" knipperlichten zijn duidelijk later toegevoegd, ze zitten te ver richting het schutbord om origineel KL te zijn. Mogelijk zijn deze gemonteerd om aan de, in de loop der jaren, veranderde eisen tav de verlichting te voldoen. Sinds ik weet niet wanneer moeten de richtingaanwijzers aan de voorkant van de auto ook vanaf de zijkant zichtbaar zijn. Dit is de reden dat alle ex KL LaRo's (LW en 109) die torentjes hebben.
Dezelfde torentjes zitten nog steeds op, onder andere, de YPR van KL en KMar en ook op de Britse Challenger II tank.

Ik vermoed dat de knipperlichten na verkoop vanuit het Rijnleger zijn aangepast om een burger kenteken te krijgen.

De rode balk die Sjaak meldt is mij ook onbekend.

Die hardtop is 100% een civiele. De engelsen hadden overwegend hardtops maar zeker geen tropendak.

Verder lijkt het mij een leuk project.
Bericht Geplaatst: wo 20 nov 2019, 21:59
  Berichttitel:  Re: Nieuw lid  Antwoord met een citaat
Rolf bedankt, ja bij mij valt het ook reuze mee heb al wel wat ervaring met disco 2 en Defender maar vergeleken met de mensen hier(dus ben heel blij met al die gave reacties) ja ik. Vind het ook een leuk ding.

Dankje en jij ook succes (ziet er toch al gaaf uit) ben benieuwd Rolf
Bericht Geplaatst: wo 20 nov 2019, 00:23
  Berichttitel:  Re: Nieuw lid  Antwoord met een citaat
Ja Marc denk ik ook en de achterlichten zijn volgens mij weer NL het is idd meccano zoals je al zei. Je hebt nog op zolder? En wat het achterste ruitje betreft dat loopt niet om de hoek. Ik heb het nog nooit gezien misschien zelf gemaakt.
Bericht Geplaatst: wo 20 nov 2019, 00:18
  Berichttitel:  Re: Nieuw lid  Antwoord met een citaat
Dankje sjaac en Jamaar, balkje ga ik morgen beter bekijken
Bericht Geplaatst: wo 20 nov 2019, 00:12
  Berichttitel:  Re: Nieuw lid  Antwoord met een citaat
Pike, contactslot zit links van de stuurkolom. Foto's van achterlicht en Dash volgen.

Gr
Bericht Geplaatst: wo 20 nov 2019, 00:11
  Berichttitel:  Re: Nieuw lid  Antwoord met een citaat
Tino, welkom op het forum! Ik heb helaas geen verstand van lightweight überhaupt nog te weinig van laro's (maar het begint te komen na een jaar sleutelen :mrgreen: )

Maar ik vind het wel echt een gave koets! Vooral die spatborden! En de hardtop maakt het af. Veel plezier ermee!
Bericht Geplaatst: di 19 nov 2019, 22:24
  Berichttitel:  Re: Nieuw lid  Antwoord met een citaat
Ik zie een spatbord met twee "bolletjes" en dat is een "Engels" kenmerk, de knipperlicht-torentjes op de spatborden zijn wellicht later toegevoegd.

En de HardTop lijkt mij hetzij een geval van huisvlijt danwel iets bijzonders: ik denk een ruit op/om de hoek te zien.
Zo'n ruit om de hoek zag ik nog maar een keer eerder.
Bericht Geplaatst: di 19 nov 2019, 20:00
  Berichttitel:  Re: Nieuw lid  Antwoord met een citaat
Yep geinig.
Dat wordt puzzelen wat waar van daan komt. :?
Ik vraag me af wat die rode balk onder het chassis te zoeken heeft, ziet er zelf gemaakt uit en heb zo iets nog nooit onder een laro gezien :?:
Bericht Geplaatst: di 19 nov 2019, 18:30
  Berichttitel:  Re: Nieuw lid  Antwoord met een citaat
geinig ding,

zoals al vermeld heb ik geen verstand van dit type Land Rover. maar het dakje hoort er in elk geval niet op.
deze komt van een gewone 88. vind het persoonlijk wel veel mooier zo,n tropendak met ruitje.

moet je er veel aan doen?
Bericht Geplaatst: di 19 nov 2019, 16:52
  Berichttitel:  Re: Nieuw lid  Antwoord met een citaat
Hier een foto van de LW
Bericht Geplaatst: di 19 nov 2019, 16:31
  Berichttitel:  Re: Nieuw lid  Antwoord met een citaat
Tino schreef:
De mijne is dus van origine een benzine
hoop morgen fotos van achterlichten en dash te maken. en ga kijken waar contactslot zit.


Tja, d'r kunnen natuurlijk ook NL spatborden + knipperlichten op gezet zijn.
Het is tenslotte een soort Meccano-doos.

Over Meccano gesproken, ik heb nog een berg van dat spul op zolder.
Misschien zorgt een goede start ook voor de waardering van de LandRover
Bericht Geplaatst: di 19 nov 2019, 11:27
  Berichttitel:  Re: Nieuw lid  Antwoord met een citaat
Pike bedankt voor de link.

De mijne is dus van origine een benzine
hoop morgen fotos van achterlichten en dash te maken. en ga kijken waar contactslot zit.

hgr
Bericht Geplaatst: ma 18 nov 2019, 22:25
  Berichttitel:  Re: Nieuw lid  Antwoord met een citaat
GatheRRoveR bedankt,

Ga de foto idd verkleinen je gaat ze zien,,
Bericht Geplaatst: ma 18 nov 2019, 22:22
  Berichttitel:  Re: Nieuw lid  Antwoord met een citaat
Sjaac,

bedankt voor je reactie.
Ga het zeker proberen wordt morgen denk ik.

gr
Bericht Geplaatst: ma 18 nov 2019, 22:21
  Berichttitel:  Re: Nieuw lid  Antwoord met een citaat
sjaak109 schreef:
helaas wet ik van Lightweights zo goed als niets. maar als alles 12 volt is? is hij goed verbouwd volgens mij want bijna alle militaire voertuigen hadden dacht ik 24 volt.


Het Britse leger had zowel 12 Volt Lightweights als 24 Volt. De 24 Volt uitvoering was Fitted For Radio (FFR). Die britten waren (en zijn) een beetje apart. Standaardiseren kenden ze blijkbaar niet. De KL had van Leopard tot YPR tot DAF YA4440 tot LaRo 24 Volt boorspanning en diesel motoren.
Het overgrote deel van de voertuigen in het Britse leger had diesel motoren maar de Lightwight benzine. Die zijn ook gebruikt tijdens de Golfoorlog van 1990-1991. Dit samen met de 12 en 24 Volt uitvoeringen lijkt mij een logistieke hoofdpijn.
Bericht Geplaatst: zo 17 nov 2019, 16:29
  Berichttitel:  Re: Nieuw lid  Antwoord met een citaat
Tino schreef:
Hoi, foto plaatsen lukt mij niet. En Pike de boordspanning is 12v

12 Volt is niet origineel KL, die had 24 Volt.

Als je foto's bij voegt dan graag ook van het dashboard en het schutbord aan de bijrijderskant en de achterlichten. Zit het contactslot aan de linker of rechter kant van de stuurkolom?

Wellicht heb je iets aan deze url: http://www.clifton.nl/index.html?calvin.html Voer je chassisnummer in en je krijgt wat algemene info.

Ik heb de info over mijn LW ook nog eens bekeken:
Afbeelding

https://en.wikipedia.org/wiki/Land_Rover_1/2_ton_Lightweight geeft onderaan de pagina nog iets over NL Lightweights.
Bericht Geplaatst: zo 17 nov 2019, 15:08
  Berichttitel:  Re: Nieuw lid  Antwoord met een citaat
Goede morgen Laro’isten :mrgreen:

Straks even op stap met M’rie... Mooi weer :D

Afbeelding


Afbeelding insluiten Optie 2
Of je maakt je afbeelding klein (256 KiB maximaal)
Dan kan je zelfs meerdere “oploaden”
Bericht Geplaatst: zo 17 nov 2019, 09:53
  Berichttitel:  Re: Nieuw lid  Antwoord met een citaat
Hallo Tino,

welkom hier,
foto,s moet je eerst op een extern website zetten.
bijv. Myalbum.
hierin de foto,s zetten die je wilt delen.
op de foto klikken
dan zie je drie puntjes rechts boven.
op delen klikken.
op de url klikken
en dan het gekopieerde hier onder het knopje img. in het midden plaatsen met ctr.v
hoop dat het zo lukt.
kan natuurlijk ook met andere online albums. zoals die van google..

helaas wet ik van Lightweights zo goed als niets. maar als alles 12 volt is? is hij goed verbouwd volgens mij want bijna alle militaire voertuigen hadden dacht ik 24 volt.
Bericht Geplaatst: zo 17 nov 2019, 09:19
  Berichttitel:  Re: Nieuw lid  Antwoord met een citaat
Hoi, foto plaatsen lukt mij niet. En Pike de boordspanning is 12v
Bericht Geplaatst: zo 17 nov 2019, 00:01
  Berichttitel:  Re: Nieuw lid  Antwoord met een citaat
Marc en Pike dankje voor jullie reacties. Een motor wissel kan zeker het geval zijn. En ik zal op Google de afbeeldingen tussen NL en UK zeker gaan vergelijken. En een paar foto's hier posten.

Gr Tino
Bericht Geplaatst: za 16 nov 2019, 20:32
  Berichttitel:  Re: Nieuw lid  Antwoord met een citaat
ABL had inderdaad geen 4x4 LaRo 4x2 met limited slipp diff als ik het goed onthouden heb. Voor zover ik heb kunnen nagaan hadden ze geen Lightweight maar de Series 3, 88 inch.
Het Britse Rijnleger had links gestuurde Lightweights met benzinemotor. De knipperlichten zaten in het spatbord.
Het Nederlandse leger had de diesel motor en (voor zover ik weet) de enige met de knipperlichten OP het spatbord. Dit geldt overigens ook voor de 109.

Als de richtingaanwijzers op de wing zitten kan je er volgens mij van uit gaan dat het een ex KL voertuig is.

Blijft de benzine motor over. Maar, zoals Marc al schreef, kan de motor gewisseld zijn, vrijwel alles kan vervangen zijn.

Wat is de boordspanning? 12 of 24 Volt?
Bericht Geplaatst: vr 15 nov 2019, 17:04
  Berichttitel:  Re: Nieuw lid  Antwoord met een citaat
Martin, welkom !

Als je even bij google LandRover Light Weight UK en LandRover Light Weight UK intypt en dan de afbeeldingen bekijkt zie je snel genoeg de typische eigenschappen van de UK en de NL Light Weight.

Verder is een motor-wissel in het (nabije) verleden heel goed mogelijk en, bijna ieder onderdeel kan gewisseld zijn.
Bericht Geplaatst: vr 15 nov 2019, 01:06
  Berichttitel:  Nieuw lid  Antwoord met een citaat
Hallo laro vrienden,

Mijn naam is Martin bijnaam(Tino) en heb een zwak voor het Engelse merk (zal wel herkenbaar zijn)

Ik ben automonteur in een universele garage en ben wat jaren terug geïnteresseerd geraakt door een 110 Td5 van een klant. Later zelf een P38 gekocht die niet aansloeg en gerepareerd toen en disco Td5 met een kapot blok daarna nog 2 met hetzelfde euvel. Voor een klant een NL lightweight verkocht en een lightweight benzine op ingeruild(stond ong 7 jaar stil. Nu heb ik geen idee wat de originele staat van de LW was. Volgens de verkopen een LW uit het belgse leger, maar die hebben naar horen zeggen geen 4 wiel drive. Er zitten wel knipperlichten op de spatborden en het stuur zit links maar NL had toch DIESEL? Ik heb iets gelezen over het Rijnleger. Het is voor mij een raadsel wat ik heb gekocht. Misschien zijn er mensen die mij kunnen helpen? Ik zal nog wat foto's plaatsen. Alvast vriendelijk bedankt
Bericht Geplaatst: do 14 nov 2019, 22:58

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.