@ Fenna, dot 4 is overal verkrijgbaar en afdichting in de cilinders die je nu koopt kunnen er tegen, de metaal ommantelende rem slangen ook dus waarom dan dot 3 gebruiken?
@ Gerben, met de oude rubber slangen was dichtknijpen geen probleem die zaten er 30 jaar onder en veel dicht geknepen want de remmen van de series zijn nogal vocht gevoelig en moeten regelmatig gangbaar gemaakt worden, vooral bij weinig gebruik en buiten staan. en dichtknijpen is een manier die veel gebruikt word, er is ook een speciaal stukje gereedschap voor.
@ Marc,
ik ga die slang nog opensnijden om te kijken hoe hard de binnenkant is, ook met dat speciaal gereedschap krijg je bij wat harder materiaal een knik namelijk aan de zijkanten en dat is pressies waar mijn slang stuk gegaan is.
blijft bij mij de vraag nog, is het materiaal van de slang nieuw al wat harder en brosser dan rubber of is het in tien jaar verhard, in welk geval ze in mijn ogen niet deugen, ik ga proberen dit uit te vinden.
@ Fenna, dot 4 is overal verkrijgbaar en afdichting in de cilinders die je nu koopt kunnen er tegen, de metaal ommantelende rem slangen ook dus waarom dan dot 3 gebruiken?
@ Gerben, met de oude rubber slangen was dichtknijpen geen probleem die zaten er 30 jaar onder en veel dicht geknepen want de remmen van de series zijn nogal vocht gevoelig en moeten regelmatig gangbaar gemaakt worden, vooral bij weinig gebruik en buiten staan. en dichtknijpen is een manier die veel gebruikt word, er is ook een speciaal stukje gereedschap voor.
@ Marc,
ik ga die slang nog opensnijden om te kijken hoe hard de binnenkant is, ook met dat speciaal gereedschap krijg je bij wat harder materiaal een knik namelijk aan de zijkanten en dat is pressies waar mijn slang stuk gegaan is.
blijft bij mij de vraag nog, is het materiaal van de slang nieuw al wat harder en brosser dan rubber of is het in tien jaar verhard, in welk geval ze in mijn ogen niet deugen, ik ga proberen dit uit te vinden. :ugeek: