Auteur |
Bericht |
|
|
Berichttitel: |
Re: waterlekkage Defender 90 |
|
|
Tja, zo zie je wel wie de broek aan heeft. Dat stuk gereedschap ben ik nog nooit tegen gekomen, maar wat aan de andere kant van die borstel-kant zit lijkt wel een goede oplossing te zijn
Tja, zo zie je wel wie de broek aan heeft. :roll:
Dat stuk gereedschap ben[u] ik [/u]nog nooit tegen gekomen, maar wat aan de andere kant van die borstel-kant zit lijkt wel een goede oplossing te zijn :lol:
|
|
|
|
Geplaatst: do 24 jan 2019, 17:12 |
|
|
|
|
|
Berichttitel: |
Re: waterlekkage Defender 90 |
|
|
€ 0,98 ... sjaak109 schreef: GatheRRoveR schreef: Ik heb zelf een pezentrekker van lasdraad gemaakt, p als ik over 20 jaar weer ga opknappen kom ik hem lenen
[img]https://bestsale.be/image//data/plastinox/7701001.jpg[/img]
€ 0,98 ... :lol: :mrgreen:
[quote="sjaak109"][quote="GatheRRoveR"]Ik heb zelf een pezentrekker van lasdraad gemaakt, p
[img]https://britishcartrading.com/image-view/705/original.jpg[/img][/quote]
als ik over 20 jaar weer ga opknappen kom ik hem lenen[/quote]
|
|
|
|
Geplaatst: wo 23 jan 2019, 21:03 |
|
|
|
|
|
Berichttitel: |
Re: waterlekkage Defender 90 |
|
|
Gerard90Td5 schreef: Daar had ik nog niet aan gedacht. Zal eens kijken of er ergens 2 kan vinden. Zouden die stalen platen dan alleen voor het afdekken van de alpineramen zijn? Bijzondere eisen van de belasting(s)dienst, maar regels zijn regels. Het is vast en zeker met het oog op de belastingdienst. En ... het was niet eens conform de regels. Vlgs de regels mag het glas niet blijven zitten, zelfs niet als het daarachter is dichtgezet. Je bent spekkoper - nu het bij de belastingrechter is uitgevochten - want een in het dak vastgelijmde plaat krijg je niet makkelijk weer los. Aan de andere kant: Goed dichtgeplakt was het ook niet gaan lekken. Dus even op zoek naar origineel glas en je kan de dakraampjes weer functioneel maken.
[quote="Gerard90Td5"]Daar had ik nog niet aan gedacht. Zal eens kijken of er ergens 2 kan vinden. Zouden die stalen platen dan alleen voor het afdekken van de alpineramen zijn? Bijzondere eisen van de belasting(s)dienst, maar regels zijn regels. [/quote]
Het is vast en zeker met het oog op de belastingdienst. En ... het was niet eens conform de regels. Vlgs de regels mag het glas niet blijven zitten, zelfs niet als het daarachter is dichtgezet.
Je bent spekkoper - nu het bij de belastingrechter is uitgevochten - want een in het dak vastgelijmde plaat krijg je niet makkelijk weer los. Aan de andere kant: Goed dichtgeplakt was het ook niet gaan lekken.
Dus even op zoek naar origineel glas en je kan de dakraampjes weer functioneel maken.
|
|
|
|
Geplaatst: di 22 jan 2019, 14:35 |
|
|
|
|
|
Berichttitel: |
Re: waterlekkage Defender 90 |
|
|
Gerard90Td5 schreef: Zouden die stalen platen dan alleen voor het afdekken van de alpineramen zijn? Bijzondere eisen van de belasting(s)dienst. Is wel mijn eerste gedachte ja, of dat de meeste zinvolle manier is, daar twijfel ik persoonlijk een beetje aan. Gert-Jan.
[quote="Gerard90Td5"]Zouden die stalen platen dan alleen voor het afdekken van de alpineramen zijn? Bijzondere eisen van de belasting(s)dienst.[/quote] Is wel mijn eerste gedachte ja, of dat de meeste zinvolle manier is, daar twijfel ik persoonlijk een beetje aan.
Gert-Jan.
|
|
|
|
Geplaatst: di 22 jan 2019, 08:34 |
|
|
|
|
|
Berichttitel: |
Re: waterlekkage Defender 90 |
|
|
Hoi Gert Jan,
Daar had ik nog niet aan gedacht. Zal eens kijken of er ergens 2 kan vinden. Zouden die stalen platen dan alleen voor het afdekken van de alpineramen zijn? Bijzondere eisen van de belasting(s)dienst, maar regels zijn regels.
Groet Gerard
Hoi Gert Jan,
Daar had ik nog niet aan gedacht. Zal eens kijken of er ergens 2 kan vinden. Zouden die stalen platen dan alleen voor het afdekken van de alpineramen zijn? Bijzondere eisen van de belasting(s)dienst, maar regels zijn regels.
Groet Gerard
|
|
|
|
Geplaatst: ma 21 jan 2019, 21:20 |
|
|
|
|
|
Berichttitel: |
Re: waterlekkage Defender 90 |
|
|
Gerard, de Alpine-raampjes hoeven, blijkens een rechterlijke uitspraak kort geleden, helemaal niet verduisterd te worden voor grijs kenteken.
Die dingen liggen volgens mij met honderden bij bijv. Janssen of andere slopers/hergebruikers, voor een paar centen twee nieuwe op de kop tikken, rubber dat er nu inzit wegsnijden, carrosserie opkuisen, en nieuwe raampjes d'r in met nieuwe rubbers en Bob's your uncle . . . . . .
Gert-Jan.
Gerard, de Alpine-raampjes hoeven, blijkens een rechterlijke uitspraak kort geleden, helemaal niet verduisterd te worden voor grijs kenteken.
Die dingen liggen volgens mij met honderden bij bijv. Janssen of andere slopers/hergebruikers, voor een paar centen twee nieuwe op de kop tikken, rubber dat er nu inzit wegsnijden, carrosserie opkuisen, en nieuwe raampjes d'r in met nieuwe rubbers en Bob's your uncle . . . . . .
Gert-Jan.
|
|
|
|
Geplaatst: ma 21 jan 2019, 16:59 |
|
|
|
|
|
Berichttitel: |
Re: waterlekkage Defender 90 |
|
|
Verwijderd ivm volgend antwoord.
Verwijderd ivm volgend antwoord.
|
|
|
|
Geplaatst: ma 21 jan 2019, 16:54 |
|
|
|
|
|
Berichttitel: |
Re: waterlekkage Defender 90 |
|
|
Aan de binnenzijde van de alpineraampje zit bekleding ivm de eisen voor grijskenteken enz. Bekleding weggehaald om te kijken hoe en wat. Blijkt er aan het glas, aan beide kanten, een stalen plaat te zijn vastgekit. Wordt dus weer een heel gekl..i om de raampjes er uit te krijgen. Iemand enig idee waarom dit zo gemaakt is ?
Gr Gerard
Aan de binnenzijde van de alpineraampje zit bekleding ivm de eisen voor grijskenteken enz. Bekleding weggehaald om te kijken hoe en wat. Blijkt er aan het glas, aan beide kanten, een stalen plaat te zijn vastgekit. Wordt dus weer een heel gekl..i om de raampjes er uit te krijgen. Iemand enig idee waarom dit zo gemaakt is ?
Gr Gerard
|
|
|
|
Geplaatst: ma 21 jan 2019, 15:39 |
|
|
|
|
|
Berichttitel: |
Re: waterlekkage Defender 90 |
|
|
Kan ook zijn dat de pond keldert met een harde brexit, uitverkoop van de UK, alles halve prijs
Kan ook zijn dat de pond keldert met een harde brexit, uitverkoop van de UK, alles halve prijs :shock:
|
|
|
|
Geplaatst: do 17 jan 2019, 11:04 |
|
|
|
|
|
Berichttitel: |
Re: waterlekkage Defender 90 |
|
|
Bedankt allemaal voor de tips en aanwijzingen. Rubbers wel besteld maar nog niet afgeleverd. Gelukkig nog geen brexit . Dan zaten we waarschijnlijk weer met postpakketjes tot € 45, =; daarboven weer douanebemoeienis Gr Gerard
Bedankt allemaal voor de tips en aanwijzingen. Rubbers wel besteld maar nog niet afgeleverd. Gelukkig nog geen brexit :D .
Dan zaten we waarschijnlijk weer met postpakketjes tot € 45, =; daarboven weer douanebemoeienis :cry:
Gr Gerard
|
|
|
|
Geplaatst: wo 16 jan 2019, 20:46 |
|
|
|
|
|
Berichttitel: |
Re: waterlekkage Defender 90 |
|
|
Sjongejongejonge, ik doe in de tijd dat dat filmpje duurt vier alpine-raampjes, stelt echt niks voor, eerst buitenrubber droog in het gat van het dak, gleuf waar het raam in komt lekker glibberig maken met glassex o.i.d. (dat droogt lekker plakkerig op), raam plaatsen in de onderkant, met een speciaal daarvoor aangepaste hamersteel (soort van puntig gemaakt) rubber om het raam werken, even goed uitlijnen in het gat, pees d'r in proppen met een pezen-trekker en klaar, kind kan de was doen.
Allemaal van buiten af, kan de bekleding en alles, indien aanwezig, gewoon blijven zitten.
In mijn Lightweight alle raamrubbers van de hardop vervangen, nergens kit voor hoeven gebruiken en al ruim vier jaar kurkdroog.
Ik heb wel altijd goed pijn in m'n handen als ik klaar ben maar goed, dat komt omdat ik het niet vaak genoeg doe.
Mensen die net doen alsof het iets bijzonders is hebben blijkbaar weinig technisch inzicht.
Vroegâh als monteur deed ik ook regelmatig hele vrachtwagen ramen plaatsen twee man, tien minuutjes werk.
Gert-Jan.
Sjongejongejonge, ik doe in de tijd dat dat filmpje duurt vier alpine-raampjes, stelt echt niks voor, eerst buitenrubber droog in het gat van het dak, gleuf waar het raam in komt lekker glibberig maken met glassex o.i.d. (dat droogt lekker plakkerig op), raam plaatsen in de onderkant, met een speciaal daarvoor aangepaste hamersteel (soort van puntig gemaakt) rubber om het raam werken, even goed uitlijnen in het gat, pees d'r in proppen met een pezen-trekker en klaar, kind kan de was doen.
Allemaal van buiten af, kan de bekleding en alles, indien aanwezig, gewoon blijven zitten.
In mijn Lightweight alle raamrubbers van de hardop vervangen, nergens kit voor hoeven gebruiken en al ruim vier jaar kurkdroog.
Ik heb wel altijd goed pijn in m'n handen als ik klaar ben maar goed, dat komt omdat ik het niet vaak genoeg doe.
Mensen die net doen alsof het iets bijzonders is hebben blijkbaar weinig technisch inzicht.
Vroegâh als monteur deed ik ook regelmatig hele vrachtwagen ramen plaatsen twee man, tien minuutjes werk.
Gert-Jan.
|
|
|
|
Geplaatst: di 15 jan 2019, 16:32 |
|
|
|
|
|
Berichttitel: |
Re: waterlekkage Defender 90 |
|
|
Brittanica restauration heeft over het plaatsen van een alpine rampje onlangs een filmpje geplaatst op youtube: https://www.youtube.com/watch?v=L_7vlpdPZlosucces Fenna
Brittanica restauration heeft over het plaatsen van een alpine rampje onlangs een filmpje geplaatst op youtube: https://www.youtube.com/watch?v=L_7vlpdPZlo
succes ;) Fenna
|
|
|
|
Geplaatst: di 15 jan 2019, 10:55 |
|
|
|
|
|
Berichttitel: |
Re: waterlekkage Defender 90 |
|
|
Geen idee wat voor vorm het rubber heeft maar bij vw busjes deed ik het zo: raam plat op een bok leggen, rubber er omheen trekken. (eventueel invetten, ik gebruikte daar bandenvet voor) dan pak je de mond van een kitspuit waar je een sterk touw doorheen haalt. rubbers lekker goed invetten en dan ga je met behulp van de kitspuitmond het touw in de groef trekken/duwen, helemaal rond, touw aan de bovenkant 20/30 cm overlappen. Dan duwt 1 persoon het raam stevig tegen het koetswerk aan, andere persoon trekt aan de binnenkant auto het touw naar zicht toe zodat het rubber goed komt te zitten, daarna met de raamsponning mee. in de hoekoen goed aandrukken. Zo trek je rondom het rubber goed. J.
Geen idee wat voor vorm het rubber heeft maar bij vw busjes deed ik het zo: raam plat op een bok leggen, rubber er omheen trekken. (eventueel invetten, ik gebruikte daar bandenvet voor) dan pak je de mond van een kitspuit waar je een sterk touw doorheen haalt. rubbers lekker goed invetten en dan ga je met behulp van de kitspuitmond het touw in de groef trekken/duwen, helemaal rond, touw aan de bovenkant 20/30 cm overlappen. Dan duwt 1 persoon het raam stevig tegen het koetswerk aan, andere persoon trekt aan de binnenkant auto het touw naar zicht toe zodat het rubber goed komt te zitten, daarna met de raamsponning mee. in de hoekoen goed aandrukken. Zo trek je rondom het rubber goed. J.
|
|
|
|
Geplaatst: di 15 jan 2019, 10:34 |
|
|
|
|
|
Berichttitel: |
Re: waterlekkage Defender 90 |
|
|
sjaak109 schreef: GatheRRoveR schreef: Ik heb zelf een pezentrekker van lasdraad gemaakt als ik over 20 jaar weer ga opknappen kom ik hem lenen als je dan komt helpen zoeken, dan help ik met het duwen van je rollator
[quote="sjaak109"][quote="GatheRRoveR"]Ik heb zelf een pezentrekker van lasdraad gemaakt[/quote]
als ik over 20 jaar weer ga opknappen kom ik hem lenen[/quote]
:D als je dan komt helpen zoeken, dan help ik met het duwen van je rollator :lol:
|
|
|
|
Geplaatst: ma 14 jan 2019, 21:02 |
|
|
|
|
|
Berichttitel: |
Re: waterlekkage Defender 90 |
|
|
GatheRRoveR schreef: Ik heb zelf een pezentrekker van lasdraad gemaakt, p als ik over 20 jaar weer ga opknappen kom ik hem lenen
[quote="GatheRRoveR"]Ik heb zelf een pezentrekker van lasdraad gemaakt, p
[img]https://britishcartrading.com/image-view/705/original.jpg[/img][/quote]
als ik over 20 jaar weer ga opknappen kom ik hem lenen
|
|
|
|
Geplaatst: zo 13 jan 2019, 21:19 |
|
|
|
|
|
Berichttitel: |
Re: waterlekkage Defender 90 |
|
|
Ga morgen decrubbers en pezen bestellen.Komend weekend maar eens een poging wagen, als het tenminste nog een keer droog wordt. Thnx
Gr Gerard90Td5
Ga morgen decrubbers en pezen bestellen.Komend weekend maar eens een poging wagen, als het tenminste nog een keer droog wordt. Thnx
Gr Gerard90Td5
|
|
|
|
Geplaatst: zo 13 jan 2019, 21:11 |
|
|
|
|
|
Berichttitel: |
Re: waterlekkage Defender 90 |
|
|
Ik heb zelf een pezentrekker van lasdraad gemaakt, pees door het oogje en dan door de gleuf trekken. Dan freubel je de pees er zo in, volgens mij had ik afwas middel gebruikt. Als dat droog is glijd het niet meer. Zorg er voor dat je rubber (en pees) te lang is als je je raam plaatst.
Ik heb zelf een pezentrekker van lasdraad gemaakt, pees door het oogje en dan door de gleuf trekken. Dan freubel je de pees er zo in, volgens mij had ik afwas middel gebruikt. Als dat droog is glijd het niet meer.
Zorg er voor dat je rubber (en pees) te lang is als je je raam plaatst.
[img]https://britishcartrading.com/image-view/705/original.jpg[/img]
|
|
|
|
Geplaatst: zo 13 jan 2019, 18:37 |
|
|
|
|
|
Berichttitel: |
Re: waterlekkage Defender 90 |
|
|
eerste alpine raampje heb ik 3 uur over gedaan. de 2e half uurtje. stelt niet zoveel voor. ik heb dikke schroevendraaier gebruikt om de gleuf open te houden en dan de pees er achteraan drukken. raampje lekte toen nog steeds. bleek dat mijn glas niet precies in het midden zat. dus klein kiertje aan de achterzijde. peesje er weer uit raampje verschuiven peesje er weer in. oja en veel vet gebruiken, silicone/wasmiddel/wd 40 als het maar glibberig is.
oja je hebt een raamrubber en een pees nodig, voor een 90 weet ik zo niet welke.
eerste alpine raampje heb ik 3 uur over gedaan. de 2e half uurtje. stelt niet zoveel voor. ik heb dikke schroevendraaier gebruikt om de gleuf open te houden en dan de pees er achteraan drukken. raampje lekte toen nog steeds. bleek dat mijn glas niet precies in het midden zat. dus klein kiertje aan de achterzijde. peesje er weer uit raampje verschuiven peesje er weer in. oja en veel vet gebruiken, silicone/wasmiddel/wd 40 als het maar glibberig is.
oja je hebt een raamrubber en een pees nodig, voor een 90 weet ik zo niet welke.
|
|
|
|
Geplaatst: zo 13 jan 2019, 17:09 |
|
|
|
|
|
Berichttitel: |
waterlekkage Defender 90 |
|
|
Gisteren onaangenaam verrast door waterdruppels die via de voorste plastic plug van de dakbekleding aan de bestuurderskant naar binnen komen (LH), boven de deur.
Ik denk dat het rubber van het linkse Alpine raam de oorzaak is. Dat rubber is broos geworden, andere kant ook niet al te best meer.
Is er iemand die dit rubber al eens heeft vervangen. Ik heb ook nog een Sunroof, kan het water ook nog vandaan komen. Auto staat schuin geparkeerd, achter hoger dan voor, water loopt naar laagste punt.
Als ik het goed gezien heb moet ik het rubber BF500030 hebben en heb ik de DBF500040 niet nodig of beiden ?Tips & tricks zijn meer dan welkom.
Gr Gerard90Td5
Gisteren onaangenaam verrast door waterdruppels die via de voorste plastic plug van de dakbekleding aan de bestuurderskant naar binnen komen (LH), boven de deur.
Ik denk dat het rubber van het linkse Alpine raam de oorzaak is. Dat rubber is broos geworden, andere kant ook niet al te best meer.
Is er iemand die dit rubber al eens heeft vervangen. Ik heb ook nog een Sunroof, kan het water ook nog vandaan komen. Auto staat schuin geparkeerd, achter hoger dan voor, water loopt naar laagste punt.
Als ik het goed gezien heb moet ik het rubber BF500030 hebben en heb ik de DBF500040 niet nodig of beiden ?Tips & tricks zijn meer dan welkom.
Gr Gerard90Td5
|
|
|
|
Geplaatst: zo 13 jan 2019, 10:22 |
|
|
|
|