Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu za 27 apr 2024, 14:25

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een reactie
Gebruikersnaam:
Onderwerp:
Bericht inhoud:
Schrijf hier je bericht. Het mag maximaal 60000 tekens bevatten. 

Smilies
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:
Lettergrootte:
Tekstkleur
Opties:
BBCode staat AAN
[img] staat AAN
[flash] staat UIT
[url] staat AAN
Smilies staan AAN
Schakel BBCode uit
Smilies uitschakelen
URL’s niet automatisch omzetten
Vraag
Hoeveel cilinders heeft een 300tdi? (getal uitschrijven):
Deze vraag is bedoeld om automatische registraties te voorkomen.
   

Voorafgaande berichten - Brandstofmeter Lightweight probleem
Auteur Bericht
  Berichttitel:  Re: Brandstofmeter Lightweight probleem  Antwoord met een citaat
daar zat ik ook al aan te denken. anders waar ik ook nog aan zit te denken is dat de vlotters zelf niet meer helemaal zuiver zijn. als je de weerstand van de vlotter meet, zie je dan over het hele bereik de weerstand wisselen?

zeker die ene die pas vanaf 3/4 gaat meten, zou ik bijna zeggen dat je vlotter of niet helemaal naar boven gaat, of dat het laatste stukje van je potmeter geen extra weerstand meer geeft.

mocht het niet de bedrading zijn of dat, dan zou ik toch je low fuel monitor gaan verdenken. overigens doet dat ding meer geloof ik omdat hij de spanning naar 10V zet dacht ik. of zit ik nu in de wat met dat andere ding? ik heb namelijk zelf alleen die low fuel monitor omdat ik 24V heb.
Bericht Geplaatst: di 29 mei 2018, 10:21
  Berichttitel:  Re: Brandstofmeter Lightweight probleem  Antwoord met een citaat
Hallo Pike,
misschien dat de bedrading wat oud wordt en voor links en rechts elk een eigen overgangs weerstand verzorgd?
Gaat de bedrading ook via de schakelaar voor keuze linker/rechtertank? Daar kun je dan ook nog kijken

Fenna
Bericht Geplaatst: zo 27 mei 2018, 17:27
  Berichttitel:  Brandstofmeter Lightweight probleem  Antwoord met een citaat
Ik heb al geruime tijd een probleem met de brandstofmeter in de Lightweight.

Als de rechter tank vol is geeft de meter 3/4 aan. De meter zakt in eerste instantie niet maar als het 3/4 niveau bereikt is zakt die wel (dit heb ik ingeschat mbv de kilometerteller). Het controlelampje gaat op tijd knipperen en daarna blijft die branden.

De linker tank heeft iets anders. Bij volle tank geeft de meter vol aan. Deze zakt keurig tot ergens tussen 1/2 en 1/4 vulling. De wijzer geeft het juiste niveau niet aan voordat ik stop en de motor uit heb gezet. Dan gaat ook pas het controlelampje knipperen of branden.

Ik heb al nieuwe tankmeters gemonteerd en de stangen waar de vlotters aan zitten iets meer naar het midden van de tanks gebogen en de connectoren op de potmeters schoon gemaakt maar de problemen blijven. Als ik het electrisch schema bekijk kan het niet aan de low fuel monitor liggen. Iemand een idee?
Bericht Geplaatst: zo 27 mei 2018, 16:21

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.