Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu za 21 apr 2018, 23:05

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een reactie
Gebruikersnaam:
Onderwerp:
Bericht inhoud:
Schrijf hier je bericht. Het mag maximaal 60000 tekens bevatten. 

Smilies
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:
Lettergrootte:
Tekstkleur
Opties:
BBCode staat AAN
[img] staat AAN
[flash] staat UIT
[url] staat AAN
Smilies staan AAN
Schakel BBCode uit
Smilies uitschakelen
URL’s niet automatisch omzetten
Vraag
Hoeveel cilinders heeft een TD5? (getal uitschrijven):
Deze vraag is bedoeld om automatische registraties te voorkomen.
   

Voorafgaande berichten - verschil in rubbers tbv hardtop/body montage
Auteur Bericht
  Berichttitel:  Re: verschil in rubbers tbv hardtop/body montage  Antwoord met een citaat
Gerben schreef:
Maar kan ik hieruit opmaken dat alle rubbers gewoon gaan passen ? Zag dat het oudste nummer van een serie,s 3 is .
Bij mijn hardtop zit er een soort schuine kant waar het rubber achterhaakt.

Ik heb alleen maar mijn bescheiden ervaring gemeld.
Bij de Td5 was het een vrij smalle rubber strip (en dus een vrij diepe vrije kier aan de interieurzijde - bij de "Puma" is het een brede rubber band met een andere kwaliteit schuim aan de binnenkant (als je iets in die kier wilt haken - wat ik wil - dan moet je een deel schuimrubber opzij duwen).
Gezien de ervaring dat door vorstwerking het rubber stuk gedrukt wordt het ik het nu direct netjes afgekit. Bij de Td5 kwam op een gegeven moment, in een hoosbui een kleine waterval naar binnen ... aan de rechterkant naast de achterdeur ... bij nadere beschouwing bleek de body-capping ook al gemene roestschade te vertonen (en dit binnen 10 jaar). Een beetje ijs ziet er vriendelijk uit, maar herhaald vriezen en dooien (dat doet het als je met de auto rijdt tijdens een vorstperiode) is dus beslist niet zo vriendelijk: ijs vult een kiertje (want het zwelt 10% tijdens het bevriezen), als het dan oppervlakkig dooit en daarna weer bevriest drukt het steeds weer een beetje verder. Is er een of andere oneffenheid, of gewoon een ribbel/richel dan zet de ijsmassa zich af tegen die oneffenheid.
Beter dus zoveel mogelijk de kieren zo af te kitten dat er geen water in "klem" komt te staan.
Bericht Geplaatst: zo 15 apr 2018, 21:45
  Berichttitel:  Re: verschil in rubbers tbv hardtop/body montage  Antwoord met een citaat
Maar kan ik hieruit opmaken dat alle rubbers gewoon gaan passen ? Zag dat het oudste nummer van een serie,s 3 is .
Bij mijn hardtop zit er een soort schuine kant waar het rubber achterhaakt.
Bericht Geplaatst: zo 15 apr 2018, 19:55
  Berichttitel:  Re: verschil in rubbers tbv hardtop/body montage  Antwoord met een citaat
Gerben,
Volgens mij zit er "sowieso" verschil in de rubberseals.
Mijn oude 1999-er Td5 had andere (smallere) seals als mijn huidige "Puma".
In de 10 jaar tussentijd is er verder weinig veranderd aan de laadbak/hard-top hardware.
Nu ja, ze hebben de moeren en bouten een beetje aangepast (iets makkelijker monteren).
< andere verandering is dat de Puma binnen een paar jaar losrammelde >
En ... verschil maakt het niet: beide raken lek (zeker bij aanhoudende vorst).
De oplossing is na de montage (met seals) de naad aan de buitenkant met zwarte MS-kit dicht te zetten.
Bericht Geplaatst: zo 15 apr 2018, 09:00
  Berichttitel:  verschil in rubbers tbv hardtop/body montage  Antwoord met een citaat
hallo allemaal ,

even een vraagje over rubbers ... :shock:

tussen de zijkanten en de body zelf zitten rubber seals , nu zie ik dat er een aantal verschillende modellen zijn (333490 , mxc2033, alr1157, alr5054) nu lijkt me de bovenkant van alle laadbakken allemaal hetzelfde , dus het verschil moet in de hardtop zitten , maar hoe weet je nu welke je moet hebben als je het bouwjaar van de hardtoppanelen niet weet ?

de auto zelf is van 1987 (met een ba serienummer)


groeten
gerben
Bericht Geplaatst: za 14 apr 2018, 20:12

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.