Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu do 28 maart 2024, 22:16

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een reactie
Gebruikersnaam:
Onderwerp:
Bericht inhoud:
Schrijf hier je bericht. Het mag maximaal 60000 tekens bevatten. 

Smilies
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:
Lettergrootte:
Tekstkleur
Opties:
BBCode staat AAN
[img] staat AAN
[flash] staat UIT
[url] staat AAN
Smilies staan AAN
Schakel BBCode uit
Smilies uitschakelen
URL’s niet automatisch omzetten
Vraag
Hoeveel cilinders heeft een 300tdi? (getal uitschrijven):
Deze vraag is bedoeld om automatische registraties te voorkomen.
   

Voorafgaande berichten - Cilinderkop of ander blok
Auteur Bericht
  Berichttitel:  Re: Cilinderkop of ander blok  Antwoord met een citaat
Hallo Willem,

Kosten waren aanvankelijk 5500 euro voor de revisie motor (revisie onderblok en nieuwe kop) incl montage, uiteindelijk kwam er nog de prijs voor een nieuwe turbo bij. Was het allemaal in orde geweest had ik het er graag voor over gehad, maar helaas begonnen de problemen pas na de revisie. Het plaatsen van de motor is erg slordig gedaan waardoor ik nadien een berg andere problemen heb. Met name lekkages.

Ben een aantal keer terug geweest en de auto totaal 3 maanden kwijt geweest. Ook hier geld zou het opgelost zijn zou ik ermee kunnen leven, maar helaas lekte de motor na 3x terug en 2 maanden kwijt nog steeds olie en heb ik een hoog koelvloeistof verbruik. Airco leidingen zijn bij montage beschadigd en heb ik inmiddels moeten laten vervangen.

Inmiddels zelf een dag aan het sleutelen geweest en de meeste lekkages kunnen oplossen. Allemaal kleine slordigheden als oorzaak. Zoals het vergeten van de o-ring van de olie rotor filter, beschadigde koperen pakking van de leiding naar de turbo, pakking stuk van de dieseldruk regelaar. Zo kwam ik ook nog echt meerdere bouten tegen die gewoon los zaten, en sommige bouten die helemaal niet geplaatst zijn, kabels die los liggen en net niet tegen de multi riem komen. Afdek kappen missen, zoals oven de koplamp en van de ecu/krik.

Al met al gewoon heel slordig gewerkt. Nu nog een week in Frankrijk en ga daarna nog een keer terug om dit te bespreken en kijken hoe dit op te lossen. Met name het hoge koelvloeistof verbruik zonder externe lekkages na afpersen baart mij zorgen.
Bericht Geplaatst: ma 13 aug 2018, 23:55
  Berichttitel:  Re: Cilinderkop of ander blok  Antwoord met een citaat
Hoi Peter,
Bij welke dealer heb je dit laten doen, en wat waren ongeveer de kosten?
Zit met hetzelfde probleem ben ik bang en ik zoek een goede garage om het op te lossen.
Groet, Willem.
Bericht Geplaatst: zo 12 aug 2018, 13:50
  Berichttitel:  Re: Cilinderkop of ander blok  Antwoord met een citaat
Motor is gewoon bij een Landrover/Jaguar garage gekocht met factuur, dus aantonen herkomst zal geen probleem zijn.

Onderblok is revisie en de kop en turbo zijn nieuw. Geen goedkoop avontuur, maar Disco staat als youngtimer op de zaak dus scheelt het allemaal weer.
Bericht Geplaatst: za 21 apr 2018, 18:17
  Berichttitel:  Re: Cilinderkop of ander blok  Antwoord met een citaat
En ... hopelijk heb je voldoende info over de herkomst van de ruilmotor.
Kijk voor de ellende die de RDW je kan opleveren eens hier: https://forum.lrch.nl/viewtopic.php?f=14&t=11046
Bericht Geplaatst: za 21 apr 2018, 11:47
  Berichttitel:  Re: Cilinderkop of ander blok  Antwoord met een citaat
Peter,
Goed bericht.
Waar heb je het laten doen?
Groet, Willem
Tata-D2.
Bericht Geplaatst: za 21 apr 2018, 11:02
  Berichttitel:  Re: Cilinderkop of ander blok  Antwoord met een citaat
En wat waren nu de kosten ?
Bericht Geplaatst: do 19 apr 2018, 00:04
  Berichttitel:  Re: Cilinderkop of ander blok  Antwoord met een citaat
Uiteindelijke toch gewoon in Nederland een gereviseerd blok met nieuwe Turbo in de Discovery laten zetten. Wat rijdt dat weer lekker en was even vergeten hoe stil een TD5 motor kan zijn.

Nu op naar de volgende 3 ton op de klok.
Bericht Geplaatst: wo 18 apr 2018, 23:57
  Berichttitel:  Re: Cilinderkop of ander blok  Antwoord met een citaat
Peter,
Je zou eens contact kunnen opnemen met Simon vd Velde, Elephant offroad. Zitten in Friesland.
Zeer kundige garage voor dit soort fratsen. Die kan je wellicht ook meer vertellen of die E2000,- een schappelijke prijs is.
Denk zelf dat E2000,- aan de lage kant is voor een goede klus.
Groet, Willem
Tata-D2.
Bericht Geplaatst: za 17 maart 2018, 16:12
  Berichttitel:  Re: Cilinderkop of ander blok  Antwoord met een citaat
Eens. die 2000 euro incl montage lijkt inderdaad te mooi om waar te zijn. Aan de andere kant kost in UK een standaard blok met 2 a 3 ton erop ca 300 a 450 euro. Hier kost een lopend blok al snel 1500 euro.

Ik kan in de Uk bij A & B Landrovers voor 4000 euro en compleet gereviseerd (kaal) blok vinden, maar ze hebben de komende periode geen tijd voor montage. Dus hier maar is op zoek iemand zoeken die het erin wil zetten. Vraag me alleen af of een garage hier zit te wachten op montage van een in UK gekocht blok.
Bericht Geplaatst: wo 14 maart 2018, 00:56
  Berichttitel:  Re: Cilinderkop of ander blok  Antwoord met een citaat
Dat slijpen van die krukas betrof de 3 x gelagerde 2.25 dieselblokjes. Toch net iets anders dan een TD5.
Die 2000,- Euro inclusief montage lijkt mij te mooi om waar te zijn en meestal is het dat dan ook. Welk bedrijf is dat?
Bericht Geplaatst: di 13 maart 2018, 19:36
  Berichttitel:  Re: Cilinderkop of ander blok  Antwoord met een citaat
Ik zou toch minstens ook even kijken naar "reviews" van het desbetreffende revisie-bedrijf.
En/of een zoeken/vragen op een of meer Engelse fora.

't Is toch weer een vakantie-tje mocht je met klachten terug moeten.

Overigens vraag ik me af of er na de Brexit belasting geheven gaat worden over een ruilmotor.
Ik kan me goed voorstellen dat je als je de veerboot aan deze kant afrijdt er geen BTW geheven wordt, maar dat je wel de Britse VAT terug kan vorderen (dat hangt een beetje af van waar die Brexit op uitdraait).
Vroeger, lang geleden toen Zweden nog niet in de EU zat, kon je de Zweedse VAT-tegenhanger ook terugvragen en bij het inreizen van de EU keek niemand naar de "import".
Bericht Geplaatst: ma 12 maart 2018, 20:07
  Berichttitel:  Re: Cilinderkop of ander blok  Antwoord met een citaat
Peter1080 schreef:
7. CRANK IS POLISHED AND REGROUND IF NEED BE AND RE FITTED WITH NEW BEARINGS

Jaren geleden was er op de oude groene prik een discussie over het wel of niet slijpen van de krukas van een LaRo diesel. De details weet ik niet maar het is vast wel terug te vinden in het archief.

Je schrijft dat de kop het begeven heeft. Wat is er mis mee?
Wat die Engelsen zeggen komt mij over als een bijna complete revisie van de motor. Is dat bedrag echt in € of misschien toch £ ? In- of exclusief VAT? Scheelt 20%...
Bericht Geplaatst: ma 12 maart 2018, 18:20
  Berichttitel:  Re: Cilinderkop of ander blok  Antwoord met een citaat
Lijkt mij niet zo moeilijk, lekker op vakantie naar engeland zo lang die nog in de EU zitten.
Na de brexit word je halve auto weer belast door de douane omdat ze er automatisch van uitgaan dat je van alles hebt vernieuwd als je in engeland bent geweest.
Klopt ook meestal :)
Mijn LR heeft ook wel eens 140 gehaald, kon gelijk mijn onderbroek wisselen, zaten 7 kleuren (****)in!!
De enige gerustelling was dat in spanje bij afdalingen rembakken aanwezig zijn.
Bericht Geplaatst: ma 12 maart 2018, 15:55
  Berichttitel:  Cilinderkop of ander blok  Antwoord met een citaat
mijn Disco II TD5 automaat uit 2002 heeft bijna 290.000 op de teller. Onlangs heeft de cilinderkop het begeven. Auto rijdt nog prima en zelfs 2x de alpen in geweest. Ik krijg de Disco niet meer boven de 140 km/h, maar dat is al een tijd zo.

Prijzen voor een nieuwe cilinderkop liggen rond de 2500 a 3000 euro incl montage.

Nu kom ik bij een bedrijf in de UK wat motoren levert voor 2000 euro incl montage. Ik heb ze gebeld en klinkt allemaal prima, dus sta even voor een keuze en weet niet goed wat nou verstandig is.

Wat is jullie mening?


Omschrijving van bedrijf UK
1. NEW PISTON RINGS
2. NEW BIG END, SMALL END AND MAIN BEARINGS
3. NEW TIMING BELT KIT / TIMING CHAIN KIT (WHICHEVER YOUR VEHICLE HAS)
4. NEW WATER PUMP
5. COMPLETE ENGINE GASKET SET INCLUDING HEAD GASKET (ALL OE)
6. HEAD IS FULL RECONDITIONED, PRESSURE TESTED SKIMMED, VALVES AND SEALS CUT, STEM SEALS REPLACED
7. CRANK IS POLISHED AND REGROUND IF NEED BE AND RE FITTED WITH NEW BEARINGS
8. NEW OIL PUMP
9. NEW OIL AND FILTERS
10. FRESH COOLANT CHANGE
Bericht Geplaatst: ma 12 maart 2018, 00:28

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.