Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu do 28 maart 2024, 11:53

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een reactie
Gebruikersnaam:
Onderwerp:
Bericht inhoud:
Schrijf hier je bericht. Het mag maximaal 60000 tekens bevatten. 

Smilies
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:
Lettergrootte:
Tekstkleur
Opties:
BBCode staat AAN
[img] staat AAN
[flash] staat UIT
[url] staat AAN
Smilies staan AAN
Schakel BBCode uit
Smilies uitschakelen
URL’s niet automatisch omzetten
Vraag
Hoeveel cilinders heeft een 300tdi? (getal uitschrijven):
Deze vraag is bedoeld om automatische registraties te voorkomen.
   

Voorafgaande berichten - Heavy duty clutch Defender "zin of onzin"
Auteur Bericht
  Berichttitel:  Re: Heavy duty clutch Defender "zin of onzin"  Antwoord met een citaat
Lucas,
Met zo'n koppel-range hoef je niet veel te schakelen en dus is dan bijna een klauwkoppeling al genoeg, een extra heavy kan dus geen kwaad, je hoeft geen subtiele schakelmomenten.
Bericht Geplaatst: zo 21 jan 2018, 17:39
  Berichttitel:  Re: Heavy duty clutch Defender "zin of onzin"  Antwoord met een citaat
Ik hoop het je dit jaar te kunnen vertellen, ik ben bezig met ombouw naar elektrisch en daar heb je niet zozeer meer koppel maar wel heel direct (max koppel 50-4000rpm). Mijn partner in deze conversie raadde me aan om dan maar de zwaarste koppeling te nemen.
Bericht Geplaatst: za 20 jan 2018, 22:06
  Berichttitel:  Re: Heavy duty clutch Defender "zin of onzin"  Antwoord met een citaat
Laurens,

Mij lijkt dat je in de eerste plaats moet kijken naar de "leverancier" van het te koppelen koppel.
Je zegt een 2,5 NA diesel .... die levert lang niet het koppel van een 300Tdi of Td5, en nog minder dat van een opgepepte Td5.

Dus trek zelf je conclusie.
Bericht Geplaatst: vr 19 jan 2018, 23:08
  Berichttitel:  Heavy duty clutch Defender "zin of onzin"  Antwoord met een citaat
Ik ben bezig om de versnellingsbak te verwijderen i.v.m. lekke kering tussen motorblok en versnellingsbak.
Wil preventief gelijk koppeling vervangen en drukgroep.
De boel ligt toch open nu.

Zag bij Paddock zowel normale clutch als heavy duty staan.
Zou dit alleen nuttig zijn als je regelmatig een flinke aanhanger trekt of zouden er nog andere voordelen zijn?
Iemand hier toevallig ervaring mee?

http://www.paddockspares.com/parts-and-accessories/land-rover-defender/clutch/land-rover-defender-clutch-all-4cyl-diesel-except-130-300tdi.html

Het gaat om een Ninety uit 1985 2,5D NA.

Groet Laurens
Bericht Geplaatst: vr 19 jan 2018, 21:15

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.