lucasvanlierop schreef:
.....Nu blijkt het stuurhuis nuttige ruimte op te snoepen dus zat ik eens te denken: zou je een RHD variant van dit stuurhuis links aan de buitenkant van het chassis kunnen monteren? (beetje zoals een P38 stuurhuis wel eens in Series wordt geknutseld). Ik kan me de volgende problemen voorstellen:
- Wiel loopt er tegen stuurhuis (nog niet gemeten)
- Droparm loopt tegen Panhardstang dan wel bijbehorende beugel
De Panhard-stang zou ik 'gewoon' RHD stijl kunnen monteren en vervolgens de beugel links inkorten zodat ie alleen het stuurhuis nog vast houdt?
Iemand die eens mee kan denken over de (on)mogelijkheden?
Allereerst denk ik dat Panhard-stang en stuurstang niet voor niks een RHD en een LHD variant kennen.
Als die twee "parallel" lopen zijn de reactiekrachten bij in- en uit-veren minimaal, zitten ze kruislings dan heb je dwarse onderlinge "verschuivingen".
En .. als ik even snel onder de Defender kijk: Er is op z'n best weinig speelruimte.
Kijk eens goed naar alternatieve stuurhuizen. Als er iets bestaat met een lange uitgaande as zou het stuurhuis ook boven het chassis kunnen. Ik neem aan dat je verder onder de motorkap juist ruimte overhoudt.
[quote="lucasvanlierop"].....Nu blijkt het stuurhuis nuttige ruimte op te snoepen dus zat ik eens te denken: zou je een RHD variant van dit stuurhuis links aan de buitenkant van het chassis kunnen monteren? (beetje zoals een P38 stuurhuis wel eens in Series wordt geknutseld). Ik kan me de volgende problemen voorstellen:
- Wiel loopt er tegen stuurhuis (nog niet gemeten)
- Droparm loopt tegen Panhardstang dan wel bijbehorende beugel
De Panhard-stang zou ik 'gewoon' RHD stijl kunnen monteren en vervolgens de beugel links inkorten zodat ie alleen het stuurhuis nog vast houdt?
Iemand die eens mee kan denken over de (on)mogelijkheden?[/quote]
Allereerst denk ik dat Panhard-stang en stuurstang niet voor niks een RHD en een LHD variant kennen.
Als die twee "parallel" lopen zijn de reactiekrachten bij in- en uit-veren minimaal, zitten ze kruislings dan heb je dwarse onderlinge "verschuivingen".
En .. als ik even snel onder de Defender kijk: Er is op z'n best weinig speelruimte.
Kijk eens goed naar alternatieve stuurhuizen. Als er iets bestaat met een lange uitgaande as zou het stuurhuis ook boven het chassis kunnen. Ik neem aan dat je verder onder de motorkap juist ruimte overhoudt.