Auteur |
Bericht |
|
|
Berichttitel: |
Re: stuurbekrachtigingspomp defender electrisch |
|
|
BartvanDessel schreef: .... wie niet waagt die blijft maagd zei m'n moeder altijd..... En duidelijk is dat je moeder deze aanwijzing ook al in praktijk bracht
[quote="BartvanDessel"].... wie niet waagt die blijft maagd zei m'n moeder altijd.....[/quote]
En duidelijk is dat je moeder deze aanwijzing ook al in praktijk bracht :mrgreen:
|
|
|
|
Geplaatst: vr 31 maart 2017, 21:15 |
|
|
|
|
|
Berichttitel: |
Re: stuurbekrachtigingspomp defender electrisch |
|
|
Ik heb vanochtend een Citroën Saxo bij de sloop opgehaald, daar heb ik de electrische stuurpomp vanaf gehaald, zitten geen sensoren op, gewoon massa en een dikke constante plus (via relais) en een plus via contact die het relais aanstuurt. Het oliereservoirtje is gescheiden en kan ik dus plaatsen waar ik wil. Ik ben alleen benieuwd of de pomp het gewicht van de RR aankan, een RRC vooras met een dikke diesel is uiteraard veel zwaarder dan een Saxo van 800 kg. Maar wie niet waagt die blijft maagd zei m'n moeder altijd.....
Ik heb vanochtend een Citroën Saxo bij de sloop opgehaald, daar heb ik de electrische stuurpomp vanaf gehaald, zitten geen sensoren op, gewoon massa en een dikke constante plus (via relais) en een plus via contact die het relais aanstuurt. Het oliereservoirtje is gescheiden en kan ik dus plaatsen waar ik wil. Ik ben alleen benieuwd of de pomp het gewicht van de RR aankan, een RRC vooras met een dikke diesel is uiteraard veel zwaarder dan een Saxo van 800 kg. Maar wie niet waagt die blijft maagd zei m'n moeder altijd.....
|
|
|
|
Geplaatst: do 30 maart 2017, 16:47 |
|
|
|
|
|
Berichttitel: |
Re: stuurbekrachtigingspomp defender electrisch |
|
|
Heel mooi Bart ... en heel mooi dat je dit item weer een beetje wakker schudt. En da's dus het grote verschil met FeestBoek: Hier vind je een soort collectief geheugen. Bij FeestBoek vind je collectief geneuzel (en wellicht soms iets nuttigs).
Heel mooi Bart ... en heel mooi dat je dit item weer een beetje wakker schudt.
[list][size=85]En da's dus het grote verschil met FeestBoek: Hier vind je een soort collectief geheugen. Bij FeestBoek vind je collectief geneuzel (en wellicht soms iets nuttigs).[/size][/list]
|
|
|
|
Geplaatst: do 30 maart 2017, 09:36 |
|
|
|
|
|
Berichttitel: |
Re: stuurbekrachtigingspomp defender electrisch |
|
|
Ik pak dit draadje weer even op, als er tenminste nog actieve gebruikers zijn.... ik ben zelf ook bezig met electrische stuurbekrachtiging voor een RRC met een groot dieselblok. Er hoeven volgens mij helemaal geen sensors ingebouwd te worden, gewoon een electrisch/hydraulisch pompje van een Mercedes A of een Saxo. Ik ga er binnenkort mee experimenteren.
Groetjes, Bart van Dessel
Ik pak dit draadje weer even op, als er tenminste nog actieve gebruikers zijn.... ik ben zelf ook bezig met electrische stuurbekrachtiging voor een RRC met een groot dieselblok. Er hoeven volgens mij helemaal geen sensors ingebouwd te worden, gewoon een electrisch/hydraulisch pompje van een Mercedes A of een Saxo. Ik ga er binnenkort mee experimenteren.
Groetjes, Bart van Dessel
|
|
|
|
Geplaatst: do 30 maart 2017, 00:43 |
|
|
|
|
|
Berichttitel: |
Re: stuurbekrachtigingspomp defender electrisch |
|
|
Dat wel een erg gecompliceerde oplossing Marc, er moeten dan ook weer druk sensoren in welke de pomp laten aan slaan en afslaan.
Groet Jan
Dat wel een erg gecompliceerde oplossing Marc, er moeten dan ook weer druk sensoren in welke de pomp laten aan slaan en afslaan.
Groet Jan
|
|
|
|
Geplaatst: zo 15 jan 2017, 13:57 |
|
|
|
|
|
Berichttitel: |
Re: stuurbekrachtigingspomp defender electrisch |
|
|
JanTd5 schreef: En de belangrijkste vraag. Is dat een pomp die uren achter één kan draaien zonder dat oververhitting toeslaat? Dat type pomp is, voor zo ver ik weet, niet bedoeld om langduring te gebeuren.
Weet dat oa de Peugeot 307 een elektrische stuurbekrachting pomp heeft. Alleen hangt daar een hoop electronica in/ aan vast. Maar je zou kunnen kijken of de elektronica er af kan en de pomp alleen met 12V draait. Je kan natuurlijk ook kijken naar een pomp plus een druk-opslag-vat. Dan kan je met een intermitterend draaiende pomp werken, wellicht is dat zelfs "zuiniger". D'r zijn overigens nog veel dollere oplossingen ... in de spoorweg-wereld wordt ook wel gebruik gemaakt van de van de as afgetakte draaiing om via een hydraulische pomp energie op te slaan in een verder "dode" wagon, soms in een drukvat, en soms zelfs via een hydraulisch aangedreven generator en een accupakket.
[quote="JanTd5"]En de belangrijkste vraag. Is dat een pomp die uren achter één kan draaien zonder dat oververhitting toeslaat? Dat type pomp is, voor zo ver ik weet, niet bedoeld om langduring te gebeuren.
Weet dat oa de Peugeot 307 een elektrische stuurbekrachting pomp heeft. Alleen hangt daar een hoop electronica in/ aan vast. Maar je zou kunnen kijken of de elektronica er af kan en de pomp alleen met 12V draait.[/quote]
Je kan natuurlijk ook kijken naar een pomp plus een druk-opslag-vat. Dan kan je met een intermitterend draaiende pomp werken, wellicht is dat zelfs "zuiniger". D'r zijn overigens nog veel dollere oplossingen ... in de spoorweg-wereld wordt ook wel gebruik gemaakt van de van de as afgetakte draaiing om via een hydraulische pomp energie op te slaan in een verder "dode" wagon, soms in een drukvat, en soms zelfs via een hydraulisch aangedreven generator en een accupakket.
|
|
|
|
Geplaatst: zo 15 jan 2017, 12:05 |
|
|
|
|
|
Berichttitel: |
Re: stuurbekrachtigingspomp defender electrisch |
|
|
Gather ol schreef: En de belangrijkste vraag. Is dat een pomp die uren achter één kan draaien zonder dat oververhitting toeslaat? Dat type pomp is, voor zo ver ik weet, niet bedoeld om langduring te gebeuren. Weet dat oa de Peugeot 307 een elektrische stuurbekrachting pomp heeft. Alleen hangt daar een hoop electronica in/ aan vast. Maar je zou kunnen kijken of de elektronica er af kan en de pomp alleen met 12V draait. Succes, groet Jan
[quote="Gather ol"]Tja, dacht gelijk aan een set voor een aanhanger. Maar of je daar dan wel ruimte voor hebt :o
[url]https://www.google.nl/search?q=hydraulische+pomp+aanhanger&client=safari&hl=nl-nl&biw=1024&bih=672&prmd=isvn&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwj51Keg48HRAhUD2BoKHY0NCEMQ_AUIBygB[/url][/quote]
En de belangrijkste vraag. Is dat een pomp die uren achter één kan draaien zonder dat oververhitting toeslaat? Dat type pomp is, voor zo ver ik weet, niet bedoeld om langduring te gebeuren.
Weet dat oa de Peugeot 307 een elektrische stuurbekrachting pomp heeft. Alleen hangt daar een hoop electronica in/ aan vast. Maar je zou kunnen kijken of de elektronica er af kan en de pomp alleen met 12V draait.
Succes, groet Jan
|
|
|
|
Geplaatst: zo 15 jan 2017, 02:07 |
|
|
|
|
|
Berichttitel: |
Re: stuurbekrachtigingspomp defender electrisch |
|
|
Tja, dacht gelijk aan een set voor een aanhanger. Maar of je daar dan wel ruimte voor hebt :o
[url]https://www.google.nl/search?q=hydraulische+pomp+aanhanger&client=safari&hl=nl-nl&biw=1024&bih=672&prmd=isvn&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwj51Keg48HRAhUD2BoKHY0NCEMQ_AUIBygB[/url]
|
|
|
|
Geplaatst: za 14 jan 2017, 15:51 |
|
|
|
|
|
Berichttitel: |
Re: stuurbekrachtigingspomp defender electrisch |
|
|
wat heb jij er dan allemaal aan geknutseld zodat je nu geen ruimte meer hebt?
wat heb jij er dan allemaal aan geknutseld zodat je nu geen ruimte meer hebt?
|
|
|
|
Geplaatst: za 14 jan 2017, 00:07 |
|
|
|
|
|
Berichttitel: |
stuurbekrachtigingspomp defender electrisch |
|
|
Ik ben op zoek naar een elektrische stuurbekrachtigingspomp voor mijn defender, wie heeft info?
Ik kan mijn stuurbekrachtigingspomp op mijn defender niet meer kwijt...
Ik ben op zoek naar een elektrische stuurbekrachtigingspomp voor mijn defender, wie heeft info?
Ik kan mijn stuurbekrachtigingspomp op mijn defender niet meer kwijt...
|
|
|
|
Geplaatst: do 05 jan 2017, 16:46 |
|
|
|