Marco schreef:
......
Overigens wordt een uitlaat in een paar minuten al zo heet dat je je handen brandt heb ik ontdekt....
Tja, die 1:6 moet ergens blijven.
Vergelijk de prestaties van een diesel met 1:10 of beter met die van een V8 die 1:6 of misschien 1:7 nodig heeft om dezelfde hoeveelheid auto te verplaatsen.
Het verschil moet ergens blijven, er komt geen pure benzine uit de uitlaat, dus moet er ergens warmte "zoekraken".
Voor de preciezen: er is een gering verschil in verbrandingswarmte, maar dat is verwaarloosbaar in dit verhaal.
[quote="Marco"]......
Overigens wordt een uitlaat in een paar minuten al zo heet dat je je handen brandt heb ik ontdekt....[/quote]
Tja, die 1:6 moet ergens blijven.
Vergelijk de prestaties van een diesel met 1:10 of beter met die van een V8 die 1:6 of misschien 1:7 nodig heeft om dezelfde hoeveelheid auto te verplaatsen.
Het verschil moet ergens blijven, er komt geen pure benzine uit de uitlaat, dus moet er ergens warmte "zoekraken".
Voor de preciezen: er is een gering verschil in verbrandingswarmte, maar dat is verwaarloosbaar in dit verhaal.