Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu za 27 apr 2024, 18:17

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een reactie
Gebruikersnaam:
Onderwerp:
Bericht inhoud:
Schrijf hier je bericht. Het mag maximaal 60000 tekens bevatten. 

Smilies
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:
Lettergrootte:
Tekstkleur
Opties:
BBCode staat AAN
[img] staat AAN
[flash] staat UIT
[url] staat AAN
Smilies staan AAN
Schakel BBCode uit
Smilies uitschakelen
URL’s niet automatisch omzetten
Vraag
Hoeveel cilinders heeft een 300tdi? (getal uitschrijven):
Deze vraag is bedoeld om automatische registraties te voorkomen.
   

Voorafgaande berichten - Lastig stroomprobleem Lightweight
Auteur Bericht
  Berichttitel:  Re: Lastig stroomprobleem Lightweight  Antwoord met een citaat
oeps, vergeet een lijntje te trekken vanaf de alarmknop nr '49' naar het knipperrelais nr '49'
Bericht Geplaatst: ma 29 aug 2016, 17:32
  Berichttitel:  Re: Lastig stroomprobleem Lightweight  Antwoord met een citaat
op de schakelaars en relais staan code's. Als je de volgende 3 draden in je auto opzoekt:

-de plus vanaf zekering 12.
-de draad die naar je knipperlichten linksvoor en linksachter gaat.
-de draad die naar je knipperlichten linksvoor en linksachter gaat.

dan kan je de rest volgens bijgaand schemaatje aansluiten. Ben je ook gelijk van die blokkeringsrelais af.
Bericht Geplaatst: ma 29 aug 2016, 17:08
  Berichttitel:  Re: Lastig stroomprobleem Lightweight  Antwoord met een citaat
ik heb 1 ding geleerd van mijn "helaas" verkochte lightweight is massa.
Ik had alles apart op geaard. Het is wel even wat draden trekken maar
uiteindelijk werkte bij mij dat uitstekend
Bericht Geplaatst: di 16 aug 2016, 21:49
  Berichttitel:  Re: Lastig stroomprobleem Lightweight  Antwoord met een citaat
Het gaat om een LW met benzinemotor ui 1984. Omgebouwd naar 12 volt, Dynamo recentelijk gereviseerd en accu vernieuwd.

Is de knipperschakeling nog hetzelfde als origineel? Is het oorspronkelijke 24 volt hella relais vervangen door een identiek exemplaar geschikt voor 12 volt. Een volt verlies is voor dat relais niet zo heel erg. Mijn 24V uitvoering van dat hella relais doe het ook op 12 volt. Alleen erg langzaam. Ik denk dat je een paar opties hebt.
1 Het relais is defect.
2 Er zit een groot probleem in de bedrading van het relais naar de clingnoteur schakelaar en dan door naar de knipperlampen.
3 De massa van je lampjes deugt niet.
4 Zekering nummer 12 zit los en maakt af en toe wel geen contact. Even veertjes bijbuigen.
5 De massa of min aansluiting van het hella relais is slecht af en toe wel niet goed. Een van de 7 draden aan het relais is een massa of min draad. Zonder deze aansluiting gebeurt er niets. Volgens mij is dat aansluiting nummer 31 op het relais.

Van Dam in Rhenen heeft nieuwe knipper relais.
Bericht Geplaatst: di 16 aug 2016, 00:11
  Berichttitel:  Re: Lastig stroomprobleem Lightweight  Antwoord met een citaat
Zou zeggen dat er ergens een overgangsweerstand zit, kan letterlijk overal in de bedrading van het knipper systeem zitten.
Massa is eerste verdachte, met name bij de lampjes zelf en dan de contacten in de houders afkrabben ook het lood van de lampjes.
Andere mogelijkheid is een draadbreuk of een leke kabel waar water in gekomen is
Meet de spanning voor het relay of die niet lager is dan de accu spanning
Om massa te testen kan je het relay er tussen uit laten en de draadjes doorverbinden, dan branden de lampen continue. Dan de spanning op de min van de lamp meten met de min van de meter aan de accu zelf, er mag dan geen spanning staan, zowel heb je daar je probleem
Je zekeringhouder kan ook een probleem zijn, ook daar met de meter over de zekering meten, elke waarde over 0,1 is te veel
Een paar overgangsweerstanden met 0,5 volt en het knippert niet meer :oops:
Bericht Geplaatst: zo 14 aug 2016, 11:08
  Berichttitel:  Re: Lastig stroomprobleem Lightweight  Antwoord met een citaat
Het lijkt wel of je te weinig spanning krijgt.

Dit zou ik eerder in slechte contacten / aarding (van de motor bijvoorbeeld) zoeken.
Zodra je toeren iets hoger zijn komt volgens mij je laadspanning "in aktie" en krijgt je knipper relais schijnbaar meer spanning.

Hoe zit het met de aarding van je accu?

Ohja- om te testen zou je een extra (knipper) lampje aan één kant erbij kunnen hangen.
Een (oud model) knipper relais moet wel een belasting hebben van ? 2x15 watt (als ik dit correct heb) .
Als één van je lampen een slechte aarding heeft zal deze dit soort rare dingen gaan doen.
Bericht Geplaatst: za 13 aug 2016, 10:44
  Berichttitel:  Lastig stroomprobleem Lightweight  Antwoord met een citaat
Ik had al eerder gepost dat mijn knipperlichten soms wel en soms niet doen. Heb toen op jullie aanraden, de contacten van de relais gereinigd.

Helaas hielp het niet maar ik heb meer hints. Als de motor koud is doen de knipperlichten het. Bij een warme motor ook, maar alleen als ik iets toeren maak. Sta ik voor een stoplicht stationair dan weigeren ze, geef ik iets gas, ze doen het weer. Het gaat om zowel links als rechts als om de panieklichten, dat het dus iets met het relais heeft te maken lijkt me wel duidelijk. Allicht krijgt deze te weinig stroom?

Het gaat om een LW met benzinemotor ui 1984. Omgebouwd naar 12 volt, Dynamo recentelijk gereviseerd en accu vernieuwd.

Alle hints en opmerkingen zijn welkom, alvast bedankt
Bericht Geplaatst: za 13 aug 2016, 10:14

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.