Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu zo 28 apr 2024, 18:02

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een reactie
Gebruikersnaam:
Onderwerp:
Bericht inhoud:
Schrijf hier je bericht. Het mag maximaal 60000 tekens bevatten. 

Smilies
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:
Lettergrootte:
Tekstkleur
Opties:
BBCode staat AAN
[img] staat AAN
[flash] staat UIT
[url] staat AAN
Smilies staan AAN
Schakel BBCode uit
Smilies uitschakelen
URL’s niet automatisch omzetten
Vraag
Hoeveel cilinders heeft een TDV6? (getal uitschrijven):
Deze vraag is bedoeld om automatische registraties te voorkomen.
   

Voorafgaande berichten - Ombouwen defender 1984 naar TD4
Auteur Bericht
  Berichttitel:  Re: Ombouwen defender 1984 naar TD4  Antwoord met een citaat
Helemaal mee eens hoor, hele bijtelling constructie is krom, maar ik denk ik meld het even. :)
Bericht Geplaatst: do 05 feb 2015, 15:29
  Berichttitel:  Re: Ombouwen defender 1984 naar TD4  Antwoord met een citaat
Ja klopt, maar in dit geval is geen sprake van een zakelijk gereden auto... afaik.

Bijtelling is alleen als je de auto van je baas of je eigen bedrijfsauto, in beide gevallen, prive rijdt.
Niet iedereen heeft die luxe of wil dat.
(ik ga standaard uit van auto's in prive-bezit en niet van bedrijfswagen (geel of grijs), omdat ik bijtelling een inkomstenprobleem met kromme voorwaarden vind dat niks meer met auto's te maken heeft maar das een andere discussie :) )
Bericht Geplaatst: do 05 feb 2015, 15:04
  Berichttitel:  Re: Ombouwen defender 1984 naar TD4  Antwoord met een citaat
Nijhuis schreef:
Marijn & Simba schreef:
Voor de fiscus is het verder worst of je een auto uit 1984 of uit 2010 rijdt.

Dat geld alleen voor geel kenteken auto's. Bij grijs kenteken auto's waarover je bij moet tellen maakt het wel degelijk uit. :)

Sterker nog, ook voor geel kenteken auto's maakt het uit. Wanneer je bedrijfsauto (geel of grijs) ouder als 15 jaar is moet je bijtellen over de dagwaarde, in plaats van de nieuwwaarde. Scheelt nogal. :)
Bericht Geplaatst: do 05 feb 2015, 12:00
  Berichttitel:  Re: Ombouwen defender 1984 naar TD4  Antwoord met een citaat
Dat is in dit geval geen issue :) De huidige auto is op geel kenteken.
Bericht Geplaatst: wo 04 feb 2015, 19:23
  Berichttitel:  Re: Ombouwen defender 1984 naar TD4  Antwoord met een citaat
Marijn & Simba schreef:
Voor de fiscus is het verder worst of je een auto uit 1984 of uit 2010 rijdt.

Dat geld alleen voor geel kenteken auto's. Bij grijs kenteken auto's waarover je bij moet tellen maakt het wel degelijk uit. :)
Bericht Geplaatst: wo 04 feb 2015, 13:42
  Berichttitel:  Re: Ombouwen defender 1984 naar TD4  Antwoord met een citaat
Marc, als je ooit weer belastingvrij wilt rijden (als dat ooit weer mogelijk zou zijn) dan is die 1/3-regel van belang. Je 110 heeft nog minimaal 9 jaar te gaan voor ie belastingvrij wordt.
Voor de fiscus is het verder worst of je een auto uit 1984 of uit 2010 rijdt. Tot ie 40 jaar oud is zul je er sowieso voor moeten dokken simpel gezegd.

Ik zou het wel weten met jouw budget. Dan ging ik niet moeilijk doen en eens rondkijken naar een 2e hands TD5 110. Zoals je zegt, het geld komt niet weer terug, maar waarom je 110 niet als donor voor een goede basis gebruiken? Ik zie regelmatig TD5s voorbij komen in goede staat tussen de 10 en 15k. Zelfs 130's (kwijl).
Qua motor kan je niks beters hebben in een Land Rover. Ik zou er dan echter niks aan verbouwen met gasinjectie en zo.
Bericht Geplaatst: wo 04 feb 2015, 10:49
  Berichttitel:  Re: Ombouwen defender 1984 naar TD4  Antwoord met een citaat
Motor/aandrijflijn vervangen hoeft geen enkel probleem te zijn, dit valt netjes onder de 1/3e regeling. Het schutbord hoort volgens de RDW bij het chassis, seatbase en dergelijke horen bij de carrosserie. Als je dit allemaal gaat aanpassen zit je dus op 3/3e. ;)

Je mag ook een hoop vervangen voor nieuwe delen, onder het mom van reparatie. Officieel heb je dan bonnen nodig van leveranciers. Bijvoorbeeld zoals bij het chassis.

Het beste is gewoon om langs de RDW te gaan, die kunnen je prima helpen met alles.
Bericht Geplaatst: di 03 feb 2015, 12:23
  Berichttitel:  Ombouwen defender 1984 naar TD4  Antwoord met een citaat
Ik wil in mijn 1984 oneten een td4 leggen. De wagen is in 2010 ingevoerd vanuit engeland met een 200tdi disco. Toen gezien en volledig gecontroleerd door de RDW. Sinds 2010 heb ik er niets meer aan verandert.

Nu wil ik de wagen om laten keuren naar TD4 en het liefst stop ik dan meteen het schutbord/dash seatbase vbaken en assen op de 1984 one-ten. Het mooiste zou puur een chassis wissel zijn, maar dat mag niet ;)

De wagen voldoet nu aan de 1/3 regel (alleen de motor is anders) Kun je tegen problemen aan lopen als je dit doet, zie ik iets over het hoofd? Ja ik ga ook contact opnemen met de RDW, maar praktijk ervaring en tips zijn welkom!

En ik wil de discussie, stop er nu gewoon een td5 in het liefst vermijden :P Ik kan nu een 2011 td4 kopen voor weinig met weinig km's. Het liefst zou ik hem gewoon invoeren maar dan ben ik 30.000 verder voor een schade wagen..... En ik wil mijn budget staat max 18.000 toe. En mijn one-ten levert jammer genoeg door onze wekers niet meer op wat ik er ingestopt heb......
Bericht Geplaatst: ma 02 feb 2015, 23:09

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.