Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu zo 28 apr 2024, 17:36

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een reactie
Gebruikersnaam:
Onderwerp:
Bericht inhoud:
Schrijf hier je bericht. Het mag maximaal 60000 tekens bevatten. 

Smilies
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:
Lettergrootte:
Tekstkleur
Opties:
BBCode staat AAN
[img] staat AAN
[flash] staat UIT
[url] staat AAN
Smilies staan AAN
Schakel BBCode uit
Smilies uitschakelen
URL’s niet automatisch omzetten
Vraag
Hoeveel cilinders heeft een TDV6? (getal uitschrijven):
Deze vraag is bedoeld om automatische registraties te voorkomen.
   

Voorafgaande berichten - Hoe het beste regen de berg op
Auteur Bericht
  Berichttitel:  Re: Hoe het beste regen de berg op  Antwoord met een citaat
richard78 schreef:
Waarom vrijloopnaven op een series? Deze heeft al instelbare 2x4/4x4. Het enige wat je daarmee bereikt is dat je uit moet stappen, in de regen, om de 4x4 in te schakelen.

Je vergeet dat wanneer je een Series in LAAG zet dat hij automatisch in de 4x4 gaat en dan ga je dus gigantisch lopen wrikken in de bochten met enorme bandenslijtage tot gevolg en daarbij mogelijk ook nog eens steekassen of kruisstukken kapot rijden . . . . . . 't-is maar dat je het weet.

Ken uw auto.

Gert-Jan.
Bericht Geplaatst: do 13 nov 2014, 17:10
  Berichttitel:  Re: Hoe het beste tegen de berg op  Antwoord met een citaat
richard78 schreef:
Waarom vrijloopnaven op een series? Deze heeft al instelbare 2x4/4x4. Het enige wat je daarmee bereikt is dat je uit moet stappen, in de regen, om de 4x4 in te schakelen.

Maar idd, in low gearing en rustig naar boven tuffen. Met genoeg toeren heeft het blokje weinig te lijden. Olie word goed rondgepompt en fan koelt voluit.


Ik denk dat de vrijloopnaven gesuggereerd worden omdat een Series zonder in Low een vaste 4x4 geeft (of heb ik het mis?).
Op een harde ondergrond heb je dan een probleem. In Low met vrijloopnaven heb je overigens wel weer het gevaar dat de steekassen achter erg veel vermogen te verwerken krijgen, dus wel met beleid gebruiken anders sta je na een laatste krak stil.

Maar vraag één lijkt mij: Is een 2,25 diesel altijd zo amechtig dat 17% al oververhitting geeft? Ik heb zelf niet veel ervaring met de 2,25 diesel, maar ik dacht dat die vooral traag was, maar het verder niet zo gauw opgaf. Ik ben eens een weekend meegereden naar de Haute Fagnes, en de belangrijkste "problemen" waren toen de herrie en de vering (en dat was toentertijd met een "gloednieuwe" 109D - dus al even geleden).

En antwoord twee: De hellingen "achter Luik" zijn wel steil en lang, maar ook weer niet zo steil of lang dat je ze per sé moet vermijden. En als je ze dan toch wilt vermijden: er zijn ook andere wegen die naar Rome leiden: Langs Brussel en Namen bijv. kom je ook in de Ardennen (met een helling achter Namen). Je kan ook even op de kaart kijken, in plaats van die autoweg-hellingen kan je zoeken naar de "oude weg" zodat je de helling in etappes kan nemen zonder het snelverkeer op te houden.

Marc
Bericht Geplaatst: do 13 nov 2014, 15:08
  Berichttitel:  Re: Hoe het beste regen de berg op  Antwoord met een citaat
Waarom vrijloopnaven op een series? Deze heeft al instelbare 2x4/4x4. Het enige wat je daarmee bereikt is dat je uit moet stappen, in de regen, om de 4x4 in te schakelen.

Maar idd, in low gearing en rustig naar boven tuffen. Met genoeg toeren heeft het blokje weinig te lijden. Olie word goed rondgepompt en fan koelt voluit.
Bericht Geplaatst: do 13 nov 2014, 14:42
  Berichttitel:  Re: Hoe het beste regen de berg op  Antwoord met een citaat
Er zijn daar erg steile weggetjes idd. Het weggetje naar Applecross is ook zo'n leuke.
Was eigenlijk blij dat ik er met de motor overheen moest. passeren is kansloos.
Bericht Geplaatst: za 01 nov 2014, 11:58
  Berichttitel:  Re: Hoe het beste regen de berg op  Antwoord met een citaat
Vrijloopnaven monteren, hup in laag en gaan, no problemo.

Gert-Jan.
Bericht Geplaatst: zo 26 okt 2014, 15:49
  Berichttitel:  Re: Hoe het beste regen de berg op  Antwoord met een citaat
Dit soort heuvels met een 2.25 diesel? langzaam. Dit zijn ook de momenten dat het grote voordeel van een elektrische fan duidelijk wordt. Die geeft hier namelijk wel zijn volle koeling.
Bericht Geplaatst: za 25 okt 2014, 14:06
  Berichttitel:  Hoe het beste regen de berg op  Antwoord met een citaat
Vorig jaar zijn we met de 109 ex mil. Diesel naar Schotland geweest.
Was super maar op de terugweg moesten we over de Lammermuirhills
Via een 17℅ helling. Des was behoorlijk lang en kwam uiteindelijk hoesten
En proestend in zijn 1 boven. Het water borrel de via het overloop reservoir
Naar buiten en het had ook niet veel langer moeten zijn of hij was echt aan de
Kook.
Nu is mijn vraag, hoe kan ik het beste zo'n heuvel nemen.
Was ook de reden dat we dit jaar met de gewone auto naar de Ardennen zijn
Geweest, zag de euvel achter Luik niet echt goedkomen.

Groeten, Elbert
Bericht Geplaatst: za 25 okt 2014, 12:42

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.