Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu zo 28 apr 2024, 06:30

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een reactie
Gebruikersnaam:
Onderwerp:
Bericht inhoud:
Schrijf hier je bericht. Het mag maximaal 60000 tekens bevatten. 

Smilies
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:
Lettergrootte:
Tekstkleur
Opties:
BBCode staat AAN
[img] staat AAN
[flash] staat UIT
[url] staat AAN
Smilies staan AAN
Schakel BBCode uit
Smilies uitschakelen
URL’s niet automatisch omzetten
Vraag
Hoeveel cilinders heeft een TD5? (getal uitschrijven):
Deze vraag is bedoeld om automatische registraties te voorkomen.
   

Voorafgaande berichten - vacuumpomp Santana
Auteur Bericht
  Berichttitel:  Re: vacuumpomp Santana  Antwoord met een citaat
Doet me denken aan m'n brommer tijd (zundapp) geld had je geen of weinig, maar op de gekst manieren hield je dat ding aan de praat.
Onbewust leer je dan veel,
Dit soort van creatieve oplossingen, op welk vlak dan ook vind ik interessant.
Je hebt ook van die mensen die meteen naar de winkel rennen, is dan wel weer goed voor de economie.
Grt Jos
Bericht Geplaatst: vr 31 okt 2014, 23:26
  Berichttitel:  Re: vacuumpomp Santana  Antwoord met een citaat
Ha Jos,
je moet hier af en toe wel creatief zijn. In Nederland was het simpel: remzuiger vast? Vervangen. Koppelingscylinder vast? Vervangen. etc. Hier niet. Hier ga je alles uit elkaar halen en zien of je het weer werkend krijgt. Is overigens wel superleuk om te doen, en als het dan weer werkt, mooi.
Wat de selfmade membramen van binnenband betreft, die gaan waarschijnlijk heel snel uitlubberen omdat er geen versterking in zit. En de membranen gaan heel veel en best wel snel op en neer, continue. Dus da's maar een kwestie van tijd.

Edit: oh ja, het materiaal is hetzelfde als ook in de opvoerpompjes van Land Rover zit. Lijkt een beetje op het canvas/zeil waar ook vrachtwagens mee afgedekt zijn.
Bericht Geplaatst: vr 31 okt 2014, 22:02
  Berichttitel:  Re: vacuumpomp Santana  Antwoord met een citaat
Kijk dat vind ik nou altijd interessant, hoe iemand dan tot een oplossing komt.
Maar van wat voor materiaal is de orginele membraam dan gemaakt.
En waarom zou die binnenband dit niet lang volhouden?
Grt
Jos
Bericht Geplaatst: vr 31 okt 2014, 21:30
  Berichttitel:  vacuumpomp Santana  Antwoord met een citaat
Ben hier in Gambia een Santana aan het opkalefateren. Gaat prima tot nog toe. Heb echter nog een klein probleempje met de remmen.
De vacuumpomp wou niet meer met als gevolg dat remmen ondoenlijk was. Ik, slim als ik ben, op internet gezocht naar vacuumpomp peugeot: nee, is um niet. Dan vacuumpomp mercedes: nop, is um ook niet. Heb toen het nog slimmerknopje omgezet en wat blijkt. Is dus een heuse originele Santana pomp! foto gevonden.
Afbeelding
Onderop (wat dus de bovenkant is) zitten 4 pijpjes, waarvan 2 doorverbonden zijn. Aan beide zijden zit een membraam.
Afbeelding
En die zijn finaal op. Heb van een oude binnenband nieuwe membraampjes gemaakt en de boel weer gemonteerd. Maar remmen, nop. De zaak nog eens nader bekeken en ontdekt dat (waarschijnlijk) een Gambiaan de doorverbinding op de verkeerde pijpjes heeft gezet. De boel juist aangesloten en het spul remt als een bezetene. Da's mooi.
Echter zullen de nieuwe binnenbandmembraampjes niet erg lang meegaan. Voorlopig werkt het.
Ben hier al aan het zoeken geweest maar kan nergens geen membraampjes vinden.
Weet iemand of er ergens in Nederland dit membraammateriaal te verkrijgen is? Het is hetzelfde spul wat ook in diverse opvoerpompjes zit.
Bericht Geplaatst: do 30 okt 2014, 22:53

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.