Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu za 27 apr 2024, 17:40

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een reactie
Gebruikersnaam:
Onderwerp:
Bericht inhoud:
Schrijf hier je bericht. Het mag maximaal 60000 tekens bevatten. 

Smilies
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:
Lettergrootte:
Tekstkleur
Opties:
BBCode staat AAN
[img] staat AAN
[flash] staat UIT
[url] staat AAN
Smilies staan AAN
Schakel BBCode uit
Smilies uitschakelen
URL’s niet automatisch omzetten
Vraag
Hoeveel cilinders heeft een TDV6? (getal uitschrijven):
Deze vraag is bedoeld om automatische registraties te voorkomen.
   

Voorafgaande berichten - 123 ontsteking op 2.25
Auteur Bericht
  Berichttitel:  Re: 123 ontsteking op 2.25  Antwoord met een citaat
Ja Eric, een paar jaar geleden heb ik me daar ook eens in verdiept, maar de parate kennis was een beetje vervaagd. Nu even wachten op het antwoord van Rick welke curve hij nu ingesteld heeft. In ieder geval bedankt voor de info.
Bericht Geplaatst: za 25 okt 2014, 15:19
  Berichttitel:  Re: 123 ontsteking op 2.25  Antwoord met een citaat
Hoi wim,

Dirk109 gebruikt curve C op zowel LPG als benzine met volgens mij statisch nog extra vervroeging. Hoeveel graden weet ik niet.

Ik gebruik curve 8 met statisch 0 graden vervroeging op zowel LPG als benzine. Dit omdat ik dan op hogere toeren wat minder totaal vervroeging heb dan met curve C wat voor de LPG weer beter uitkomt.

De gegevens van de verschillende curves kun je hier vinden.
http://www.123ignition.nl/downloads/manuals/123GB4RV.pdf

Maar dat wist je waarschijnlijk al.
Bericht Geplaatst: za 25 okt 2014, 15:11
  Berichttitel:  123 ontsteking op 2.25  Antwoord met een citaat
Vanmorgen was Rick hier met zijn 110 (zie http://forum.lrch.nl/viewtopic.php?f=14&t=6579 ). Rick zijn probleem was dat de auto niet naar behoren presteerde. Een deel van zijn probleem is waarschijnlijk zijn verwachting. De rest was de motor. Compressie was redelijk met ca. 10 bar op alle cilinders. Motor liep inderdaad wat rijk, maar dat is met die dubbele Weber niet even snel op te lossen, dus huiswerk voor Rick. Verder weet ik niet of de kleppen goed stonden, dus nog meer huiswerk. Maar het grootste probleem zat waarschijnlijk in de ontsteking. Dit bleek een prachtige 123 ontsteking te zijn waar hoogstwaarschijnlijk nog de default curve in stond wat gecompenseerd werd door de vervroeging zo ver te draaien dat het enigzins liep. Ik heb me hier op de oprit niet snel even verdiept in de materie en wilde ook niet gelijk alles uit elkaar trekken, maar ik kon met de stroboscoop in ieder geval zien dat de maximale voorontsteking bij vol toerental niet verder dan ca. 15 graden kwam en dat is absoluut te weinig.
Ik weet dat Dirk109 met een 123 ontsteking rijdt dus het is interessant welke curve hij heeft. Dus Dirk, ben jij ook op dit forum aanwezig. Of Eric, weet jij waar Dirk mee rijdt?
Bericht Geplaatst: za 25 okt 2014, 14:21

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.