Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu za 27 apr 2024, 21:48

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een reactie
Gebruikersnaam:
Onderwerp:
Bericht inhoud:
Schrijf hier je bericht. Het mag maximaal 60000 tekens bevatten. 

Smilies
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:
Lettergrootte:
Tekstkleur
Opties:
BBCode staat AAN
[img] staat AAN
[flash] staat UIT
[url] staat AAN
Smilies staan AAN
Schakel BBCode uit
Smilies uitschakelen
URL’s niet automatisch omzetten
Vraag
Hoeveel cilinders heeft een 300tdi? (getal uitschrijven):
Deze vraag is bedoeld om automatische registraties te voorkomen.
   

Voorafgaande berichten - Hoog of laag in de toeren?
Auteur Bericht
  Berichttitel:  Re: Hoog of laag in de toeren?  Antwoord met een citaat
Off road rijdt je vaak in low gear dus nog meer toeren tov je snelheid
Bericht Geplaatst: ma 20 okt 2014, 18:26
  Berichttitel:  Re: Hoog of laag in de toeren?  Antwoord met een citaat
Dank voor jullie reacties. Het gaat me niet om geluid of benzineverbruik, maar louter wat goed is voor de motor en overbrenging. Ik laat de motor nu maar meer toeren maken en schakel wat vaker. Ik neem aan dat voor het off-road gebeuren hetzelfde geldt. En voor wat betreft het gevoel; ik moet nog erg wennen aan alle bijgeluiden van bak, differentieel, assen etc. Ik hoor de motor zelfs bijna niet.. :D
Bericht Geplaatst: ma 20 okt 2014, 17:46
  Berichttitel:  Re: Hoog of laag in de toeren?  Antwoord met een citaat
Met 40 in de 4 door de stad zou ik niet doen. Bij 50 ok maar dan niet vanaf 50 in 4 vol het gas intrappen want dan wordt de belasting wat hoog.
Hoe lager de toeren hoe hoger de belasting,en dan niet alleen op de lagers in het blok maar ook op de versnellingsbak en de LT76 is niet de sterkste bak van Landrover.
Ik rij zelf met 255x85x16 banden en met die grote wielen maak ik de belasting ook hoger.
Laat het blokje maar lekker toeren maken. Dat is beter voor alles.
Bericht Geplaatst: ma 20 okt 2014, 06:18
  Berichttitel:  Re: Hoog of laag in de toeren?  Antwoord met een citaat
Dat is niet zozeer Land Rover afhankelijk. Meer je gevoel. Je voelt zelf wel aan hoe de auto lekker soepel rijdt. Met mijn "88 neem ik de meeste bochten in zijn 3. Hele scherpe bochten wel in zijn 2. Wegrijden in zijn 2 alleen als er veel sneeuw ligt (en dat ligt hier (lees: Gambia) nooit), of in lage gearing. Nogmaals je gevoel kan je het meeste vertellen. Is voor elke auto weer anders. Een "88 is geen snelheidsmonster. Wil je een beetje vlot met het verkeer mee dan zal tie aardig toeren draaien en daar kan ie best wel tegen. Je oren misschien niet.
Welkom en veel plezier met je nieuwe hobby!
Bericht Geplaatst: ma 20 okt 2014, 00:23
  Berichttitel:  Hoog of laag in de toeren?  Antwoord met een citaat
Hallo, ik ben een kersverse LR rijder en heb een mooie 88 series III 2.25 benzine aangeschaft.

Ik twijfel echter over het te hanteren toerental; hier en daar lees ik dat dit echte hoge toeren blokkies zijn, maar wat betekent dit in de praktijk?

Voorbeeld; wanneer je in de stad rijdt: 40km/u in z'n 4? Of juist op toeren houden in z'n 3?
Ander voorbeeldje: bij nemen van scherpe bocht in stad altijd terug naar 2e versnelling? Of kun je hem rustig in de derde versnelling terug laten vallen en daarna rustig gas erbij? Ook lees ik nog al eens over optrekken in z'n 2, is een diesel daar wellicht geschikter voor dan een benzine?

Ik krijg vrij veel tegenstrijdig advies, hopelijk kunnen jullie als ervaren LR rijders mij vertellen wat het beste is voor de motor/koppeling.

Nou, jullie lezen het.. Een echte rookie! Alvast dank voor jullie advies.
Tom
Bericht Geplaatst: zo 19 okt 2014, 18:37

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.