Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu za 27 apr 2024, 13:01

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een reactie
Gebruikersnaam:
Onderwerp:
Bericht inhoud:
Schrijf hier je bericht. Het mag maximaal 60000 tekens bevatten. 

Smilies
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:
Lettergrootte:
Tekstkleur
Opties:
BBCode staat AAN
[img] staat AAN
[flash] staat UIT
[url] staat AAN
Smilies staan AAN
Schakel BBCode uit
Smilies uitschakelen
URL’s niet automatisch omzetten
Vraag
Hoeveel cilinders heeft een TDV6? (getal uitschrijven):
Deze vraag is bedoeld om automatische registraties te voorkomen.
   

Voorafgaande berichten - Range Rover Classic 4.6 met automaat....vraagje OPGELOST
Auteur Bericht
  Berichttitel:  Re: Range Rover Classic 4.6 met automaat....vraagje OPGELOST  Antwoord met een citaat
Ik heb het lang geleden ook wel eens gehad helaas. Alles ingebouwd en een proefritje willen maken, bleef gewoon stilstaan. Oliepomp stuk gedrukt. Alles er weer uit, toch weer een halve dag werk voor niets.
Bericht Geplaatst: ma 27 okt 2014, 21:23
  Berichttitel:  Re: Range Rover Classic 4.6 met automaat....vraagje OPGELOST  Antwoord met een citaat
Ik zou de bak toch even loshalen en de oliepomp bekijken, nu een klein klusje, straks als alles inelkaar zit een flinke klus om de bak erachter weg te krijgen en wat je beschrijft is een typische oliepompkiller.

Succes Frank
Bericht Geplaatst: di 07 okt 2014, 20:27
  Berichttitel:  Re: Range Rover Classic 4.6 met automaat....vraagje OPGELOST  Antwoord met een citaat
Denk het niet , alles draaide normaal maar zal zich echt pas uitwijzen als hij klaar is over enkele maanden!

Wiel
Bericht Geplaatst: di 07 okt 2014, 05:55
  Berichttitel:  Re: Range Rover Classic 4.6 met automaat....vraagje OPGELOST  Antwoord met een citaat
Wiel schreef:
Ben bezig met mijn project Range Rover Classic met een 4.6 en een automaat ZF4HP22, deze komt van een 3.9. Ik heb alles van einde krukas van de 3.9 omgezet behalve het vliegwiel omdat ik dan de krukas sensor kan gebruiken voor het signaal voor de Megajolt ontsteking. Beide vliegwielen zijn overigens identiek behalve het kransje voor de krukassensor. Heb de motor en bak in het losse onderstel liggen. Echter nou moet ik de koppelomvormer draaien zodat de gaten in de flexplate voor de boutgaten van de koppelomvormer komen te zitten maar deze laat zich zeer zwaar draaien! Als ik onder door het inspectiegat kijk dan zit de flexplate mooi recht dus zonder spanning. Heb gemeten, de koppelomvormer zit 5cm van de rand vliegwielhuis af vlgs werkplaatshandboek.
Hoort het zo dat het zo zwaar draait, of zie ik iets over het hoofd??

M.vr.gr.Wiel

Had de koppelomvormer er toch niet geheel inzitten :? :lol:


Niks kapot gedraaid? Nog gelukt zonder stukken??
Bericht Geplaatst: ma 06 okt 2014, 21:36
  Berichttitel:  Re: Range Rover Classic 4.6 met automaat....vraagje  Antwoord met een citaat
Hoi Wiel, altijd gaaf een 4.6 in een RRC, daar hoort absoluut ook een dikkere uitlaat bij, een 4.6 is véél beter geschikt voor een bigbore uitlaat dan een 3.5 of 3.9, die hebben niet zo de baard in de keel. Het is een wolf in schaapskleren.....maar goed....je kent het probleem dat de koppelomvormer niet goed in de oliepomp kan zitten? Dan krijg je de bak zowiezo de laatste paar centimeter niet tegen de motor aan. Verder kan ik me voorstellen, als alles uit elkaar is geweest, dat dan alles nog een beetje moet "zetten".
Bericht Geplaatst: zo 05 okt 2014, 15:52
  Berichttitel:  Range Rover Classic 4.6 met automaat....vraagje OPGELOST  Antwoord met een citaat
Ben bezig met mijn project Range Rover Classic met een 4.6 en een automaat ZF4HP22, deze komt van een 3.9. Ik heb alles van einde krukas van de 3.9 omgezet behalve het vliegwiel omdat ik dan de krukas sensor kan gebruiken voor het signaal voor de Megajolt ontsteking. Beide vliegwielen zijn overigens identiek behalve het kransje voor de krukassensor. Heb de motor en bak in het losse onderstel liggen. Echter nou moet ik de koppelomvormer draaien zodat de gaten in de flexplate voor de boutgaten van de koppelomvormer komen te zitten maar deze laat zich zeer zwaar draaien! Als ik onder door het inspectiegat kijk dan zit de flexplate mooi recht dus zonder spanning. Heb gemeten, de koppelomvormer zit 5cm van de rand vliegwielhuis af vlgs werkplaatshandboek.
Hoort het zo dat het zo zwaar draait, of zie ik iets over het hoofd??

M.vr.gr.Wiel

Had de koppelomvormer er toch niet geheel inzitten :? :lol:
Bericht Geplaatst: zo 05 okt 2014, 14:26

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.