Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu ma 23 nov 2020, 23:47

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een reactie
Gebruikersnaam:
Onderwerp:
Bericht inhoud:
Schrijf hier je bericht. Het mag maximaal 60000 tekens bevatten. 

Smilies
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:
Lettergrootte:
Tekstkleur
Opties:
BBCode staat AAN
[img] staat AAN
[flash] staat UIT
[url] staat AAN
Smilies staan AAN
Schakel BBCode uit
Smilies uitschakelen
URL’s niet automatisch omzetten
Vraag
Hoeveel cilinders heeft een 300tdi? (getal uitschrijven):
Deze vraag is bedoeld om automatische registraties te voorkomen.
   

Voorafgaande berichten - sjaak,s sd33 ellende
Auteur Bericht
  Berichttitel:  Re: sjaak,s sd33 ellende  Antwoord met een citaat
Hallo,

Zelfs ik kan bevatten hoe dat blok van Sjaak in elkaar zit. Zo modern is zo'n Nissan blok dan ook niet.
Als je de kracht van, en normaal gesproken ook de kwaliteit van, een SD33 gewend ben terug naar 2,25? Hahaha moet het halve dorp mee gaan duwen en dan gaan ze hoesten van de rook. Al kan je je er wel mee redden, dat dan weer wel. Origineel 6 cyl diesel (laatst 1 bij Henk van De Krim in een Spaanse lange Ligero) vragen ze ook 3000 euri voor. En is slechts de kracht van een halve 2.25 erbij met dezelfde kwaliteit van de componenten en als je dan iets stuk heeft als een brandstofpomp, koppakking dan ben je vanwege de zeldzaamheid ook de SJAAK.
En dan ga je zeker ook weer terug naar een oud type 4 bak(LT76) hahaha. Weet je een ding zeker, je krijg het weer warm zonder de kachel!!

Gewoon geduldig het Nissan blok in orde maken. De hele auto zoals radiator, motorsteunen , stuurbekrachtigingspomp etc stem je af op je blok. Iedere keer als ik een swap doet verbaas ik me er weer over hoe weinig dat er origineel blijft en hoeveel werk het aanpassen is. Iedere keer zeg ik nooit meer omdat je er 5 jaar in stopt en toch klauw je zo'n project weer mee. Geen idee of een 2,7 van een Terrano of iets van een King Cab op de zelfde versnellingsbak(koppelingshuis) past. Als Sjaak er weer aan toe is horen we het wel.

allemaal groeten en een fijne Sinterklaas.
Bericht Geplaatst: za 21 nov 2020, 20:13
  Berichttitel:  Re: sjaak,s sd33 ellende  Antwoord met een citaat
Je kan er natuurlijk ook een echte ouderwetse originele 6cyl, of een 2.25d inleggen.

Want jou model komt al de stone-age dus is zo’n modern nissanblok niet gewend.

Of echt helemaal terug naar basics, je hoeft alleen een vloerplaatje eruit te halen?!

Afbeelding

Ik hoop dat je tweety snel weer op de weg hebt ;)
Bericht Geplaatst: do 19 nov 2020, 00:22
  Berichttitel:  Re: sjaak,s sd33 ellende  Antwoord met een citaat
oei oei,

Als we meestal ergens foute ervaringen mee hebben blijft dit lang achtervolgen. Toch veranderen bedrijven soms na verloop van jaren als er generaties weggaan en vers bloed komt. Ken hier 2 rommelkonten wat nu grootte voorbeeldige iso gecertificeerde voorbeeld bedrijven zijn geworden(koedood scheepsdiesels en amco compressoren).

Ben bang dat ze ook wel weten dat je niet echt je nek breekt over dat type motoren. Je kan om wat te weten eens een kennis ff laten bellen en vragen wat het is en wat het kost, hoeveel km erop staat etc. |Als je er compressie bij kan/mag meten, het koelsysteem af kan/mag persen,turbo geen speling heeft en geen rare lekkages ziet dan heb je samen met je eigen blok alle spullen.

Tja, handelaren zijn een volk apart. Natte bussen zoals ze het noemen ? eentje iets te hoog en eentje iets te laag?
als dit idd maar een paar tiende mm is zou je zeggen dat de koppakking dit idd wel op zou kunnen lossen.
En als je geen sporen ziet dat ze met de revisie veranderd zijn dan zou je zeggen dat hij er in de oude situatie altijd zo mee gedraaid heeft? In de oude koppakking (als je die nog heeft) zie je daar ook geen afdrukken van?
Zaak ik dat de schroefdraad goed schoon is van de bouten en van het motordek en deze diep genoeg goed schoon zijn.. Dat beinvloed anders mogelijk je moment.
Ik zou het nog eens proberen geloof ik.

goed weekend, groet nico
Bericht Geplaatst: za 14 nov 2020, 22:31
  Berichttitel:  Re: sjaak,s sd33 ellende  Antwoord met een citaat
ja ik had die gezien, alleen het adres is volgens mijn garage (hun ervaring) een van de slechtste handelaren die er is.
gok ik daar maar niet op.
heb nog niks gekocht dus alle opties staan nog open.
Bericht Geplaatst: vr 13 nov 2020, 09:49
  Berichttitel:  Re: sjaak,s sd33 ellende  Antwoord met een citaat
Begrijp de prioriteiten Sjaak,


Oh, is een sd33 een blok met losse cylinderbussen. Ben daar geen fan van maar zoals het is zo is het. En hij heeft het idd lang gedaan. Tja, als een after market pakking de wereld niet uit kost zou ik hem nog 1x afbouwen en proefdraaien.
Turboblokken van die jaren zijn meestal een doorontwikkeling van de oude. Tenminste bij VW , Mercedes en Indenor waar ik het meeste aan gedaan heeft wel.
Verwacht op zich dat de SD33T niet zo veel anders is wat betreft het onderblok. Meestal is het koppelingshuis en de plaats van de motorsteunen aardig hetzelfde. Die SD33T op de onderdelenlijn nog gezien? is bij je in de buurt.

groet Nico
Bericht Geplaatst: do 12 nov 2020, 23:34
  Berichttitel:  Re: sjaak,s sd33 ellende  Antwoord met een citaat
Ja hoor het lukt wel, denk ik, op den duur.
we hadden even wat andere dingen aan het hoofd (thuis)voor ik gister weer even ben wezen kijken.
conclusie tot nu toe is dat de achterste cilinderbus(die natuurlijk na 30-40 jaar muurvast zit) iets boven het onderblok uit komt.
bijna onmeetbaar maar je voelt het met je nagel.
de 2e van achter bus zit juist iets dieper als het onderblok.
je kunt aan de sporen in de koppakking zien dat hij hier is doorgeslagen. er is een originele koppaking gebruikt. deze is zeer hard en stijf.
tip van een Nissan monteur was om er een aftermarket pakking in te doen, deze is wat zachter en zal de verschillen opvullen.
echter de overdruk in de kop blijkt nu ook te komen omdat de klepseals zijn gaan hemelen.(misschien door de revisie? meer druk?)
al met al, als ik de kosten van van nu, deze reparatie bij elkaar optel en voor hetzelfde geld een ander wel goed blok kan halen?
wie weet wat er gebeurd als dit blok weer in elkaar zit. misschien breekt er weer wat anders af.
dit blok is in de wagen gekomen met zo,n 800.000 km heb ik gehoord. volgens de diesel monteur in Den Helder had hij meer als 1 miljoen km gedraaid te zien aan de slijtage in het blok.
maandag gaat de garage rondbellen voor een goed blok. ik kan de meeste losse onderdelen overzetten.
zoals startmotor/dynamo/gloeipluggen/verstuivers/waterpomp/etc.
ik heb het vertrouwen wat ik 10 jaar 100% heb gehad in dit blok een beetje opgegeven.
hij mag met pensioen.
en ik zit stiekem te kijken naar een sd33t blok. (turbo uitvoering!!!!!) zal wel niet passen.
Bericht Geplaatst: zo 08 nov 2020, 09:55
  Berichttitel:  Re: sjaak,s sd33 ellende  Antwoord met een citaat
lukt het een beetje?

heb nog wel wat controle ideeen als natrekken van de kop etc in gedachten alvorens de moed op te geven. Je mag me bellen hoor, groet nico
Bericht Geplaatst: za 07 nov 2020, 23:29
  Berichttitel:  Re: sjaak,s sd33 ellende  Antwoord met een citaat
Hoi Sjaak,

Kans dat je een nieuw blok vinden zal is wel groot, in 1983 hebben ze nog een modificatie doorgevoerd dus zal deze vast nog wel in een kratje ergens op de plank liggen

Maar ik zou toch even wachten tot de “kop” eraf is :idea:

Afbeelding

Aanhaal moment in 120-127 Nm , kunnen de huidige (jonge) monteurs dat met een momentsleutel wel trekken :mrgreen:

Want je super-duper-ultra-power-onverwoestbaar-supersnelle giant-sexycylinder-nixsan blok had dat je begon met sleutelen dit probleem niet :? :( :cry:

:oops:
Bericht Geplaatst: za 31 okt 2020, 09:26
  Berichttitel:  sjaak,s sd33 ellende  Antwoord met een citaat
na 10 jaar opgeschept te hebben over mijn nissan patrol motor die zo perfect en degelijk en goed is..............................
heeft hij na dik geld gekost te hebben de geest gegeven. waarschijnlijk. onderblok of kop gescheurd.
is nog niet zeker want hij moet nog er uit.(weer) blaast koelvloeistof op de hoge druk uit de radiateur.
geen water in carter en hij rookt niet meer als niet normaal. ook geen olie in koelvloeistof.
volgens de "experts" is de kop dan gescheurd (of volgens ander experts het onderblok(of koppakking)
maar ben alvast wel aan het rondkijken naar een ander blok.
ik weet dat het geen land rover blok is maar je weet maar nooit wie er hier kijkt. of wie, wat, ergens in de droge schuur heeft liggen?
dus gezocht een sd33 blok van nissan patrol van oud vrouwtje geweest altijd netjes zijn beurten gehad nooit zware karren gesleept of off the road geweest. en het liefst niet meer als 20.00 km ivm ingelopen. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Bericht Geplaatst: vr 30 okt 2020, 11:47

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.