Auteur |
Bericht |
|
|
Berichttitel: |
Re: heb ik weer |
|
|
Sjaak ik weet hoe je een chinees afbeult
Sjaak ik weet hoe je een chinees afbeult
|
|
|
|
Geplaatst: zo 28 feb 2021, 11:21 |
|
|
|
|
|
Berichttitel: |
Re: heb ik weer |
|
|
ttssssss, is 1 van de weinige lieren op een terreinwagen die versleten is door te werken ipv. voorop te roesten door niks te doen.
ttssssss, is 1 van de weinige lieren op een terreinwagen die versleten is door te werken ipv. voorop te roesten door niks te doen.
[img]https://myalbum.com/photo/7q3bKHD9B8xP/1k0.jpg[/img]
|
|
|
|
Geplaatst: zo 28 feb 2021, 09:09 |
|
|
|
|
|
Berichttitel: |
Re: heb ik weer |
|
|
sjeroens schreef: Heeft sjaak nog steeds dat bootliertje op de voorkant? j. Zeker En toch trekt ie er zo een boom mee van zijn plaats.
[quote="sjeroens"]Heeft sjaak nog steeds dat bootliertje op de voorkant? j.[/quote]
Zeker :mrgreen: :mrgreen: En toch trekt ie er zo een boom mee van zijn plaats. :lol:
|
|
|
|
Geplaatst: za 27 feb 2021, 19:42 |
|
|
|
|
|
Berichttitel: |
Re: heb ik weer |
|
|
Heeft sjaak nog steeds dat bootliertje op de voorkant? j.
Heeft sjaak nog steeds dat bootliertje op de voorkant? j.
|
|
|
|
Geplaatst: za 27 feb 2021, 19:25 |
|
|
|
|
|
Berichttitel: |
Re: heb ik weer |
|
|
Ik hoop zo dat we volgende week met jou Lier die eikenboom om kunnen trekken.. niet omdat mijn super lier het niet red maar gewoon omdat het echt wel weer eens tijd word dat jou wagen er op uit kan... Nog ff volhouden! Het komt uiteindelijk goed!
Ik hoop zo dat we volgende week met jou Lier die eikenboom om kunnen trekken.. niet omdat mijn super lier het niet red maar gewoon omdat het echt wel weer eens tijd word dat jou wagen er op uit kan... Nog ff volhouden! Het komt uiteindelijk goed!
|
|
|
|
Geplaatst: za 27 feb 2021, 18:16 |
|
|
|
|
|
Berichttitel: |
Re: heb ik weer |
|
|
Als hij door te keuring is wordt het wel tijd voor een feestje! Heel voorzichtig een rondje met een culinaire tussenstop Vorig jaar in april was de eerste “I want to break free” trip, misschien maar dunnetjes overdoen Met dit weer zou je zo vertrekken, toch?
Als hij door te keuring is wordt het wel tijd voor een feestje!
[img]http://kojo-designs.com/wp-content/uploads/2014/06/IMG_9986.jpg[/img]
Heel voorzichtig een rondje met een culinaire tussenstop :mrgreen:
Vorig jaar in april was de eerste “I want to break free” trip, misschien maar dunnetjes overdoen :?: Met dit weer zou je zo vertrekken, toch?
|
|
|
|
Geplaatst: za 27 feb 2021, 13:56 |
|
|
|
|
|
Berichttitel: |
Re: heb ik weer |
|
|
vanmorgen proefrondje gereden,EINDELIJK. volgende week keuring. na weken lopen ku... met de koppeling heb ik de oude onderdelen er weer op gezet. except de drukgroep en platen. die zijn gereviseerd. wat blijkt ??????????????????? of ik heb de LOF koppeling om zeep geholpen of verkeerd gemonteerd. of de combinatie LOF koppeling met unimog slave cilinder met een nissan stangetje op een nissan versnellings bak is geen succes. (in een series3) oude girling er weer opgezet 3x pompen om te ontluchten en klaar. hij zit alleen nog erg diep. bijna op de bodem. beetje afstellen nog denk ik.(stangetje) De lof cilinder ga ik weer uit elkaar halen om te kijken wat er mis ging. theoretisch zou hij gelijk moeten zijn als de 30 jaar oude girling cilinder wat betreft hydraulic. waarschijnlijk heb ik de plunjer of rubber afdichting om zeep geholpen.
vanmorgen proefrondje gereden,EINDELIJK. volgende week keuring. na weken lopen ku... met de koppeling heb ik de oude onderdelen er weer op gezet. except de drukgroep en platen. die zijn gereviseerd. wat blijkt ??????????????????? of ik heb de LOF koppeling om zeep geholpen of verkeerd gemonteerd. of de combinatie LOF koppeling met unimog slave cilinder met een nissan stangetje op een nissan versnellings bak is geen succes. (in een series3) oude girling er weer opgezet 3x pompen om te ontluchten en klaar. hij zit alleen nog erg diep. bijna op de bodem. beetje afstellen nog denk ik.(stangetje) De lof cilinder ga ik weer uit elkaar halen om te kijken wat er mis ging. theoretisch zou hij gelijk moeten zijn als de 30 jaar oude girling cilinder wat betreft hydraulic. waarschijnlijk heb ik de plunjer of rubber afdichting om zeep geholpen.
|
|
|
|
Geplaatst: za 27 feb 2021, 12:20 |
|
|
|
|
|
Berichttitel: |
Re: heb ik weer |
|
|
123 naar beneden
123 naar beneden
|
|
|
|
Geplaatst: di 02 feb 2021, 19:32 |
|
|
|
|
|
Berichttitel: |
Re: heb ik weer |
|
|
sjaak109 schreef: moet natuurlijk nog blijken of hij echt goed werkt als de motor draait. maar als je even zoekt op onder staande vind je hem op verschillende plekken wo. de fabrikant. LOF Power Master Cylinder for Series 3 and Defender's Interessant. Mocht mijn wederhelft of anders ikzelf nog eens zwakke knieën krijgen een nuttige en betaalbare optie. Ik had een Td5 en heb nu een "Puma" en naar mijn gevoel is de koppeling nu al een stukje lichter. Naar ik begrijp is hoort het Td5 koppelingspedaal tot de stugsten in de Defender. Je leert er wel lekker trappen van, en je leert ook af om (teveel) met een slippende koppeling te rijden.
[quote="sjaak109"]moet natuurlijk nog blijken of hij echt goed werkt als de motor draait. maar als je even zoekt op onder staande vind je hem op verschillende plekken wo. de fabrikant. LOF Power Master Cylinder for Series 3 and Defender's[/quote]
Interessant. Mocht mijn wederhelft of anders ikzelf nog eens zwakke knieën krijgen een nuttige en betaalbare optie. Ik had een Td5 en heb nu een "Puma" en naar mijn gevoel is de koppeling nu al een stukje lichter. Naar ik begrijp is hoort het Td5 koppelingspedaal tot de stugsten in de Defender. Je leert er wel lekker trappen van, en je leert ook af om (teveel) met een slippende koppeling te rijden.
|
|
|
|
Geplaatst: do 21 jan 2021, 12:08 |
|
|
|
|
|
Berichttitel: |
Re: heb ik weer |
|
|
moet natuurlijk nog blijken of hij echt goed werkt als de motor draait. maar als je even zoekt op onder staande vind je hem op verschillende plekken wo. de fabrikant. LOF Power Master Cylinder for Series 3 and Defender's
moet natuurlijk nog blijken of hij echt goed werkt als de motor draait. maar als je even zoekt op onder staande vind je hem op verschillende plekken wo. de fabrikant. LOF Power Master Cylinder for Series 3 and Defender's
|
|
|
|
Geplaatst: do 21 jan 2021, 08:59 |
|
|
|
|
|
Berichttitel: |
Re: heb ik weer |
|
|
Sjaak, heb je een typenummer van de koppeling cilinder, zo'n licht lopend koppelingspedaal wil ik ook graag. Groet Sylvester.
Sjaak, heb je een typenummer van de koppeling cilinder, zo'n licht lopend koppelingspedaal wil ik ook graag. Groet Sylvester.
|
|
|
|
Geplaatst: wo 20 jan 2021, 23:46 |
|
|
|
|
|
Berichttitel: |
Re: heb ik weer |
|
|
sjeroens schreef: als ie zo licht gaat als je zegt. => extra veertje? J. hmmm vandaag even tijd gehad om te kijken, bedacht ineens veertje? VEERTJE? heb ik die er wel weer op gezet? ja hoor zat er op. vrijdag morgen gaan de brandplaatjes er uit, speciaal gereedschap nodig dus garage moet het doen. meteen kijken of hij wil starten, nadat de nieuwe verstuivers etc er in zitten. zal hij het eindelijk weer doen?????????????????????????????
[quote="sjeroens"] als ie zo licht gaat als je zegt. => extra veertje? J.[/quote]
hmmm vandaag even tijd gehad om te kijken, bedacht ineens veertje? VEERTJE? heb ik die er wel weer op gezet? ja hoor zat er op. :D vrijdag morgen gaan de brandplaatjes er uit, speciaal gereedschap nodig dus garage moet het doen. meteen kijken of hij wil starten, nadat de nieuwe verstuivers etc er in zitten. zal hij het eindelijk weer doen?????????????????????????????
|
|
|
|
Geplaatst: wo 20 jan 2021, 16:48 |
|
|
|
|
|
Berichttitel: |
Re: heb ik weer |
|
|
Klopt Marc, de koppelomvormer bij een automaat is te vergelijken met een schoepenrad, en die geeft weerstand. . J.
Klopt Marc, de koppelomvormer bij een automaat is te vergelijken met een schoepenrad, en die geeft weerstand. . J.
|
|
|
|
Geplaatst: di 19 jan 2021, 18:31 |
|
|
|
|
|
Berichttitel: |
Re: heb ik weer |
|
|
sjeroens schreef: mmmnn... In mijn 101 koppelt hij ook soepel zonder weerstand. Hmm .. koppelen zonder weerstand lijkt mij in onderlinge tegenspraak, een zg contradictio in terminis. Anyway, een goed werkende koppeling is mooi en tegelijk ook niks zolang er geen goedwerkend motortje voor zit
[quote="sjeroens"]mmmnn... In mijn 101 koppelt hij ook soepel zonder weerstand.[/quote]
Hmm .. koppelen zonder weerstand lijkt mij in onderlinge tegenspraak, een zg [i]contradictio in terminis[/i]. :ugeek:
Anyway, een goed werkende koppeling is mooi en tegelijk ook niks zolang er geen goedwerkend motortje voor zit
|
|
|
|
Geplaatst: di 19 jan 2021, 10:18 |
|
|
|
|
|
Berichttitel: |
Re: heb ik weer |
|
|
mmmnn... Als hij zo licht gaat wat doet dan de zwaartekracht als je in het terrein rijdt? Door het stuiteren zou je een slippende koppeling krijgen, in theorie, als ie zo licht gaat als je zegt. => extra veertje? Maar super goed dat hij lekker koppelt. In mijn 101 koppelt hij ook soepel zonder weerstand. Maar daar zit ook een automaat in J.
mmmnn... Als hij zo licht gaat wat doet dan de zwaartekracht als je in het terrein rijdt? Door het stuiteren zou je een slippende koppeling krijgen, in theorie, als ie zo licht gaat als je zegt. => extra veertje? Maar super goed dat hij lekker koppelt. In mijn 101 koppelt hij ook soepel zonder weerstand. Maar daar zit ook een automaat in ;) J.
|
|
|
|
Geplaatst: di 19 jan 2021, 09:11 |
|
|
|
|
|
Berichttitel: |
heb ik weer |
|
|
ivm motor swap had ik ook een nieuwe hoofkoppelingscilinder besteld aan de andere kant van het kanaal, toen het nog goedkoop was. dus meteen de gelegenheid waar genomen om deze er in te zetten. aangezien de slave cilinder een beetje lekte deze ook maar vervangen.(een unimog cilinder op een nissan Vbak in een landrover) de hoofdkoppelings cilinder is een Lof cilinder. krijg je minder kramp in je been als je in de file staat zeiden ze. in je uppie ontluchten is zwaar werk, telkens dat heen en weer rennen tussen het pompen en ontluchten in gaat je niet in je koude kleren zitten. dus mijn schoonzoon gelokt met een gratis ritje om te helpen. hij pompen ik ontluchten(klinkt vreemder als dat het is hoor). we bleven lucht houden dachten we. totaal geen weerstand. uiteindelijk maar gestopt. ik vermoede dat het stangetje in de hulpkoppelings cilinder te kort of te lang was. de hele zondag dus lopen piekeren hoe dat op te lossen. uit eindelijk wat draadeind, bouten, moeren, tyrewraps, kauwgom en ducktape verzameld en op maandagmorgen maar eens gekeken of ik het op kon lossen. snapte er niks van. garage houder er bij(staat nog steeds in een garage) en die onder de wagen laten kijken. ikke pompen en pompen en pompen. roept hij naar boven(daar zat ik ) alles goed hier hoor. hu? en nogmaals hu? blijkt die Lof hoofdkoppelingscilinder zo goed zijn werk te doen in combinatie met een unimog slave cilinder en een Nissan Vbak in een series 3 dat je helemaal geen weerstand meer hebt. je kunt het pedaal naar beneden spugen. nou nog zien hoe hij het doet als de motor draait(en moet koppelen)
:mrgreen:
ivm motor swap had ik ook een nieuwe hoofkoppelingscilinder besteld aan de andere kant van het kanaal, toen het nog goedkoop was. dus meteen de gelegenheid waar genomen om deze er in te zetten. aangezien de slave cilinder een beetje lekte deze ook maar vervangen.(een unimog cilinder op een nissan Vbak in een landrover) de hoofdkoppelings cilinder is een Lof cilinder. krijg je minder kramp in je been als je in de file staat zeiden ze. in je uppie ontluchten is zwaar werk, telkens dat heen en weer rennen tussen het pompen en ontluchten in gaat je niet in je koude kleren zitten. dus mijn schoonzoon gelokt met een gratis ritje om te helpen. hij pompen ik ontluchten(klinkt vreemder als dat het is hoor). we bleven lucht houden dachten we. totaal geen weerstand. uiteindelijk maar gestopt. ik vermoede dat het stangetje in de hulpkoppelings cilinder te kort of te lang was. de hele zondag dus lopen piekeren hoe dat op te lossen. uit eindelijk wat draadeind, bouten, moeren, tyrewraps, kauwgom en ducktape verzameld en op maandagmorgen maar eens gekeken of ik het op kon lossen. snapte er niks van. :cry: garage houder er bij(staat nog steeds in een garage) en die onder de wagen laten kijken. ikke pompen en pompen en pompen. roept hij naar boven(daar zat ik ) alles goed hier hoor. hu? en nogmaals hu? blijkt die Lof hoofdkoppelingscilinder zo goed zijn werk te doen in combinatie met een unimog slave cilinder en een Nissan Vbak in een series 3 dat je helemaal geen weerstand meer hebt. je kunt het pedaal naar beneden spugen. nou nog zien hoe hij het doet als de motor draait(en moet koppelen) :mrgreen:
|
|
|
|
Geplaatst: ma 18 jan 2021, 18:59 |
|
|
|