Sylvester schreef:
Hi, zojuist zo'n 800 km weg met de puma zonder problemen, ik begin nu te denken aan een slecht werkende EGR klep, zodra we thuis zijn zal ik e.e.a onderzoeken.
Sylvester,
Als het de EGR is, of anderszins iets in de richting van foutieve sensorwaarden, dan verwacht ik dat het oranje-motor-lampje gaat branden (en eventueel zelfs blijvend aan blijft - zolang de auto op contact staat natuurlijk).
Echt raadsel-achtig uitvallen lijkt mij meer te passen bij ergens een slecht contact.
Maar goed, uitlezen met een intelligenter testsysteem zou in ieder geval meer moeten vertellen als het gaat om EGR, MAF etc.
Tenslotte: er zijn ook zaken die raadselachtig blijven.
Mijn oude trouwe Td5 viel tot tweemaal stil, echt kort achtereen, alsof de brandstoftoevoer werd dichtgedraaid.
Tweemaal startte hij daarna gewoon, en daarna 10 jaar lang, nooit meer gelijksoortige klachten gehad.
Ook nooit duidelijkheid gekregen over de oorzaak van dit volmaakt willekeurige "afsterven".
[quote="Sylvester"]Hi, zojuist zo'n 800 km weg met de puma zonder problemen, ik begin nu te denken aan een slecht werkende EGR klep, zodra we thuis zijn zal ik e.e.a onderzoeken.[/quote]
Sylvester,
Als het de EGR is, of anderszins iets in de richting van foutieve sensorwaarden, dan verwacht ik dat het oranje-motor-lampje gaat branden (en eventueel zelfs blijvend aan blijft - zolang de auto op contact staat natuurlijk).
Echt raadsel-achtig uitvallen lijkt mij meer te passen bij ergens een slecht contact.
Maar goed, uitlezen met een intelligenter testsysteem zou in ieder geval meer moeten vertellen als het gaat om EGR, MAF etc.
Tenslotte: er zijn ook zaken die raadselachtig blijven.
Mijn oude trouwe Td5 viel tot tweemaal stil, echt kort achtereen, alsof de brandstoftoevoer werd dichtgedraaid.
Tweemaal startte hij daarna gewoon, en daarna 10 jaar lang, nooit meer gelijksoortige klachten gehad.
Ook nooit duidelijkheid gekregen over de oorzaak van dit volmaakt willekeurige "afsterven".